10 tips voor goede copywriting op productpagina’s

Dit zal niet als een verrassing komen, maar de producten die op je website staan, wil je verkopen. Het belangrijkste is dat je de aandacht trekt van de bezoeker op je website. Anders zullen ze niet overgaan tot verkoop, of zelfs de website doorzoeken of producten in hun winkelmandje plaatsen. Of misschien niet eens naar…

Lees meer

Kwaliteitsupdate Google: Phantom 2

Google heeft onlangs weer een kwaliteitsupdate doorgevoerd. Deze kwaliteitsupdate heeft de (voorlopige) naam Phantom 2 gekregen. In tegenstelling tot de update rondom mobielvriendelijkheid is deze update niet van te voren aangekondigd door Google. Google voert vaker updates door aan het algoritme zonder dit van te voren aan te kondigen. Hierdoor wordt vaker de oorzaak van…

Lees meer

Emoji icoontjes in je Google vermeldingen

Sinds kort is het mogelijk om de zogenaamde Emoji icoontjes te gebruiken in je pagina titels. Emoji icoontjes zijn de kleurrijke smiley-gezichten die vooral bekend zijn van sms en whatsapp berichten. De pagina titels worden in Google vertoond als blauwe titel, waarop geklikt wordt om naar de website te gaan. Door de toevoeging van een…

Lees meer

Google gaat jouw website uitkleden

Wat gaat Google doen? In het geval van een trage mobiele internetverbinding zal Google inderdaad websites gaan uitkleden, zodat deze sneller geladen kunnen worden. In navolging op de ‘SERP lite version‘ is Google op dit moment aan het testen met een ‘faster and lighter version of mobile pages optimized for slow networks‘. Hierdoor zal er bij mobiele gebruikers met een trage…

Lees meer

Moet ik mijn website mobielvriendelijk maken?

Moet ik mijn website mobielvriendelijk maken? In het vorige blogbericht hebben wij aangegeven wat de mobielvriendelijkheid-update precies inhoudt en waarom deze update zo belangrijk is. In dit blogbericht helpen wij jou om een inschatting te maken of het voor jou interessant is om de website mobielvriendelijk te maken of niet. Dit doen we door jezelf…

Lees meer

Verhelp problemen met mobiele bruikbaarheid van de website

Het aantal mobiele zoekopdrachten blijft maar toenemen. Op dit moment is het aantal mobiele zoekopdrachten binnen Google bijna goed voor 50% van het totale aantal zoekopdrachten binnen Google. De verwachting is dat dit de komende tijd verder blijft stijgen. Mede door het grote aandeel mobiele zoekopdrachten heeft Google besloten om een grote algoritmische update te…

Lees meer

Binnen zeer korte tijd op plek 1?

Binnen zeer korte tijd op plek 1 tegen een aantrekkelijke prijs, wellicht heb je een soortgelijke aanbieding ook ontvangen. In dit bericht wordt gesuggereerd dat je op de eerste plek komt te staan en je website hoeft er niet eens voor te worden aangepast. Deze aanbieding klinkt natuurlijk als muziek in de oren maar is…

Lees meer

Optimalisatie van website en marketing: luister goed naar je klanten

De vernieuwde website van Cheap.nl is live gegaan! Wij zijn natuurlijk heel trots dat we het design en de technische implementatie hiervan mochten verzorgen. Dit zijn de belangrijkste nieuwe features: Account aanmaken De mogelijkheid om een account aan te maken is een goede manier om te zorgen voor een groei van uw database. Je kunt zelf…

Lees meer

7 Geavanceerde linkbuilding technieken

Linkbuilding is nog steeds een belangrijke techniek om een betere online autoriteit te verkrijgen voor je website. Autoriteit gaat een steeds belangrijkere rol spelen en links zijn daar een groot onderdeel van. In een eerder bericht over linkbuilding technieken waar je vandaag mee aan de slag mee kan, heeft Jelle Bokma al diverse technieken behandeld….

Lees meer

Google introduceert Kenniskaart (Knowledge Graph) in Nederland

Dat Google de zoekresultaten steeds blijft optimaliseren voor de gebruikers is natuurlijk geen nieuws meer. Regelmatig zien wij dan ook nieuwe elementen in de zoekresultaten verschijnen. Denk bijvoorbeeld aan de verschillende soorten rich snippets die je tegenwoordig steeds vaker ziet verschijnen in de zoekresultaten. Lees in dit blogartikel alles over het nieuwste element, de Kenniskaart (Knowledge…

Lees meer