Ontdek dé richtlijnen van Google
voor een optimale website!

Google update quality guidelines

Wij krijgen vaak van onze klanten de vraag waar hun website aan moet voldoen om hoog te scoren binnen Google. Hoewel wij onze interpretatie hiervan zo duidelijk mogelijk proberen weer te geven betreffende zoekmachine optimalisatie, kan het natuurlijk nóg concreter. Google gaf gisteren een update over hun kwaliteitsrichtlijnen in de vorm van een 160 pagina lange PDF….

Lees meer

Ultieme handleiding om lokale vindbaarheid te verbeteren

Local SEO wordt steeds belangrijker, Google toont steeds vaker lokale zoekresultaten voor zoekopdrachten. In dit blogbericht krijg je als lezer eerst een korte introductie over local SEO. Vervolgens geven we praktische tips die gebruikt kunnen worden om jouw lokale vindbaarheid te verbeteren. De onderdelen die behandeld worden zijn: Google My Business optimaliseren Schematische opmaak toepast voor…

Lees meer
AMP Accelerated Mobile Pages

Wat zijn Accelerated Mobile Pages?

AMP (Accelerated Mobile Pages) zijn sinds februari 2016 zichtbaar in de mobiele zoekresultaten van Google te herkennen aan het AMP icoontje  . Eerst voor nieuwspagina’s, maar ondertussen ook voor e-commerce en andere pagina’s. Wat is AMP? AMP staat voor Accelerated Mobile Pages oftewel versnelde mobiele pagina’s. Het is een open source initiatief ontwikkeld door Google om…

Lees meer

Zes tips voor de ultieme URL-structuur

Waar denk je als eerst aan bij het vergroten van de vindbaarheid van je website? Met zoekmachineoptimalisatie (SEO) zullen de bekendste onderwerpen met de grootste belangstelling in 9 van de 10 gevallen content en linkbuilden zijn. Waar minder belangstelling voor is? De URL-structuur. Onterecht: door dit basiselement van je site strak te zetten heb je…

Lees meer
Google Penguin

March of the Penguin!

Er werd al maandenlang over gespeculeerd en gediscussieerd, maar nu is het dan eindelijk zover: Google Penguin 4.0 is live! Google heeft dit vandaag bevestigd op het Google webmasters blog. Wat is Google Penguin? Sinds 2012 is Penguin toegevoegd aan het algoritme van Google om linkbuild technieken te bestraffen die niet voldoen aan de kwalitatieve…

Lees meer

Aankomende algoritme update: Interstitual penalty

In februari 2015 kondigde Google aan dat ze per 21 april 2015 hun algoritme voor mobiele zoekresultaten zouden aanpassen. Dit was een zeldzame aankondiging, omdat Google tot die tijd bijna nooit iets over hun algoritme aanpassingen kenbaar maakte. Vorige week werd wederom een zeldzame aankondiging gedaan. Vanaf 11 januari 2017 zullen websites minder goed ranken…

Lees meer

Gboard: zoeken via je smartphone toetsenbord

Iedereen kent wel het moment dat je aan het appen bent met een bekende. Je hebt elkaar al lang niet meer gezien, dus wil je weer afspreken bij dat ene leuke tentje. Maar wat was het adres ook alweer? Op dat moment moet je je app verlaten, het adres opzoeken via je mobiele internetbrowser, met…

Lees meer

Loont het om uw concurrenten op te geven voor linkbuild spampraktijken?

Het is u vast niet onbekend; u ontvangt een mailtje van een onbekende “SEO partij” die u een “zeer aantrekkelijk aanbod” doet. De partij kan u in korte tijd heel veel backlinks vanaf unieke websites verzorgen. Dit alles gebeurt volgens de “SEO partij” op een zoekmachinevriendelijke wijze, zodat u geen negatieve effecten ervaart. Gelukkig bent…

Lees meer

Wat is Schema.org opmaak en wat kan ik er mee?

Schema.org is een opmaak die toegevoegd wordt aan de huidige broncode van een webpagina. De Schema.org opmaak die toegevoegd wordt, markeert bepaalde gegevens zodat zoekmachines deze gegevens beter begrijpen. Er zijn talloze gegevens die schematisch opgemaakt kunnen worden. Welke gegevens er in jouw situatie precies opgemaakt kunnen worden bespreken we verderop in het blogbericht. Wat…

Lees meer

Bereik met Customer Match je meest waardevolle klanten.

De opkomst van het mobiele webverkeer heeft voor de digitale wereld drastische gevolgen voor zowel consumenten als de gevestigde merken. De consument verwacht altijd en overal te worden geholpen op basis van de zoekopdracht die op dat moment wordt ingevoerd. Relevantie speelt hierin altijd de meest cruciale rol. Daarom hebben de bedrijven die het best…

Lees meer