Hoe groener, hoe beter? De nieuwe boomdiagrammen in Google Analytics

Sinds een aantal weken is de bèta van de functionaliteit “Boomdiagrammen” aan Google Analytics toegevoegd. Deze functionaliteit is te vinden in het tabje Acquisitie onder AdWords, en geldt alleen voor accounts waarbij er een koppeling met AdWords is gemaakt. Het doel van Google is om op een visuele manier trends te ontdekken in je data….

Lees meer

Google introduceert Kenniskaart (Knowledge Graph) in Nederland

Dat Google de zoekresultaten steeds blijft optimaliseren voor de gebruikers is natuurlijk geen nieuws meer. Regelmatig zien wij dan ook nieuwe elementen in de zoekresultaten verschijnen. Denk bijvoorbeeld aan de verschillende soorten rich snippets die je tegenwoordig steeds vaker ziet verschijnen in de zoekresultaten. Lees in dit blogartikel alles over het nieuwste element, de Kenniskaart (Knowledge…

Lees meer

Is jouw website klaar voor 2013?

Het einde van het jaar nadert, maar belangrijker: 2013 komt eraan! En ook in 2013 is online niet weg te denken uit onze wereld. Maar ben je er klaar voor? Hoe staat je website ervoor; is die klaar voor 2013? Wij nodigen je uit om onder het genot van een heerlijke lunch samen met andere…

Lees meer

Modifier gebruiken voor brede zoekwoorden

De modifier gebruiken voor brede zoekwoorden: broad match modifier. Een functie die alweer een flinke tijd actief is in Google AdWords en waar wij bij Invest Online zeer regelmatig gebruik van maken. Een ideale manier om breed te targeten, maar toch met een vorm van zekerheid. Het gebruiken van de modifier voor brede zoekwoorden is…

Lees meer

CTR verbeteren in Google Adwords

Je CTR verbeteren in Google AdWords is belangrijk. Waarom? Dat leggen we hieronder uit. Wat is CTR? CTR is de afkorting van Click Through Ratio, het doorklikratio van je advertentie. Dit is het percentage bezoekers die na het zien van jouw advertentie besluiten er op te klikken. Google hanteert voor zowel de gesponsorde als de…

Lees meer

Bezoekers inkopen

Bezoekers inkopen. Een veel gebruikte term in het vakgebied van online marketing. Maar wat wordt er nou precies mee bedoeld? Bezoekers inkopen via zoekmachines In de zoekmachines is het mogelijk om te adverteren wanneer bezoekers via de zoekmachine een zoekopdracht uitvoeren. Veel bedrijven maken hier gebruik van om zodoende aanwezig te zijn met hun advertentie…

Lees meer

Instant scrollen in zoekresultaten

Google is dagelijks bezig met testen en het optimaliseren van hun zoekmachine. Alles om hem zo gebruiksvriendelijk te maken voor de bezoekers. Eerder schreven we al over de uitgebreide sitelinks die nu ook in Nederlandse zoekresultaten worden getoond. Gister kwamen we weer wat nieuws tegen, namelijk het oneindige scrollen door de zoekresultaten. Ook wel instant…

Lees meer

Zoekmachine marketing trends in 2011

Elk jaar is het weer de vraag ‘Wat worden de trends van dit jaar?’. Zo ook op het gebied van zoekmachine marketing. Indenty, het zoekmachine optimalisatie bureau voor professionals, brengt jaarlijks een trendanalyse uit op het gebied van zoekmachine marketing. De verwachting is dat zoekmachine marketing de komende vijf jaar met 20% tot 30% zal…

Lees meer

5 mythes op het gebied van zoekmachine-marketing

Het internet is een plek waar oneindig veel informatie rond gaat. Het probleem daarvan is echter ook dat die informatie niet altijd correct is. Google’s Nederlandstalige AdWords-team ontkracht vandaag een vijftal mythes op het gebied van AdWords. Wij bij Invest Online zijn het hier mee eens, maar laten ons eigen licht schijnen over deze vijf fabels….

Lees meer

Zoekmachines trekken zichzelf voor

Er zijn maar weinig mensen, misschien wel niemand, die kunnen vertellen hoe de zoekalgoritmen van een zoekmachine werken. De meeste zoekmachines houden deze dan ook angstvallig geheim. Het doel is dat de zoekresultaten zo min mogelijk beïnvloed kunnen worden. Daarbij claimen de meeste zoekmachines een zo eerlijk mogelijk zoekresultaat te geven zonder sponsoren of zichzelf…

Lees meer