Hoe kun je met Online Advertising
inspelen op Seasonality?

Hoe kun je met Online Advertising inspelen op Seasonality?

Als we het over seasonality hebben wordt er naast de vier seizoenen ook gedacht aan de standaard feestdagen en Black Friday. Maar er zijn veel meer momenten in het jaar waarop je strategisch kunt inhaken met campagnes bij jouw doelgroep. Denk aan bepaalde thema’s of periodes zoals de zomervakantie en het bijbehorende vakantiegeld. Terug naar…

Lees meer

Bing Ads is nu Microsoft Advertising

De naam van Bing Ads aangepast naar Microsoft Advertising. Hiermee worden alle advertentie mogelijkheden van Microsoft onder 1 dak gebracht. Dit wordt ook de plek voor de nieuwe advertentie producten van Microsoft, waaronder het ‘Microsoft Audience Network’ en ‘Sponsored Products’.  In de meeste uitingen is Bing Ads inmiddels aangepast naar Microsoft Advertising, maar het kan…

Lees meer

Financiële voordelen van het Google CSS programma gewijzigd

De financiële voordelen van het Google CSS programma worden per 1 november gewijzigd. De staffelkorting op basis van de adspend wordt gelijk getrokken naar één percentage, de drempel voor SpendMatch wordt verlaagd, het plafond voor de SpendMatch wordt verhoogd en SpendMatch wordt per kalendermaand berekend. De wijzigingen op een rijtje: SpendMatch wordt verlaagd naar 5%…

Lees meer

Advertenties Google Ads nóg groter

In navolging op de ‘Expanded Text Ad‘, welke in 2016 werd gepresenteerd en het standaard advertentieformaat is sinds januari 2017, volgt Google met een update voor nog meer advertentieruimte. De advertenties van Google Ads zijn uitgebreid met een extra kop en beschrijving. Daarnaast is de ruimte van de beschrijvingsregels groter geworden.

Lees meer

Aankondigingen tijdens Google Marketing Next 2017

Het moment waar vele online marketeers elk jaar op wachten; de aankondigingen van de grootste innovaties van Google. Op 24 mei 2017 deelde Google weer diverse aankondigingen en nieuwe functionaliteiten met ons. Dit jaar was het thema ‘Marketing Next’, the future of marketing. Graag delen wij de belangrijkste AdWords hoogtepunten van dit event.

Lees meer

‘Shop the look’ op Google Shopping

Shop de ultieme look Negentig procent van de smartphone-gebruikers zeggen dat ze niet helemaal zeker van zijn het specifieke merk dat ze willen kopen wanneer ze beginnen met shoppen. Ook geeft bijna de helft van de Amerikaanse vrouwen aan dat zij blogs en dergelijke raadplegen om nieuwe trends en ideeën te ontdekken. Om mensen te helpen bij het…

Lees meer

Waarom je minder verkopersbeoordelingen ziet in Google AdWords

Google heeft de richtlijnen voor het tonen van de verkopersbeoordelingen (oftewel de befaamde sterren) bij de AdWords advertenties naar eigen zeggen ‘ergens eind deze zomer’ aangepast.

Lees meer

Aankomende algoritme update: Interstitual penalty

In februari 2015 kondigde Google aan dat ze per 21 april 2015 hun algoritme voor mobiele zoekresultaten zouden aanpassen. Dit was een zeldzame aankondiging, omdat Google tot die tijd bijna nooit iets over hun algoritme aanpassingen kenbaar maakte. Vorige week werd wederom een zeldzame aankondiging gedaan. Vanaf 11 januari 2017 zullen websites minder goed ranken…

Lees meer

Tips om online meer uit bestaande klanten te halen

Veel webshops zijn gericht op het binnenhalen van nieuwe klanten. Een nieuwe klant binnenhalen is zeer belangrijk, maar de waarde van een bestaande klant behouden mag niet worden onderschat. Uit onderzoek van E-commercemagazine.nl is gebleken dat de winst van een bedrijf sterk kan toenemen als een bedrijf 5% meer klanten behoudt. De praktijk leert echter…

Lees meer

Bereik met Customer Match je meest waardevolle klanten.

De opkomst van het mobiele webverkeer heeft voor de digitale wereld drastische gevolgen voor zowel consumenten als de gevestigde merken. De consument verwacht altijd en overal te worden geholpen op basis van de zoekopdracht die op dat moment wordt ingevoerd. Relevantie speelt hierin altijd de meest cruciale rol. Daarom hebben de bedrijven die het best…

Lees meer

Invest Online is verkozen tot hét beste full-service internetbureau van Nederland