Vergroot je doelgroep met Display Advertising en Remarketing

Ieder bedrijf wil goed gevonden worden, door de doelgroep, met zijn website. De meest logische start hierbij is Google. Vindbaar zijn op de plek waar de doelgroep naar je zoekt. Daarnaast zijn veel bedrijven al bezig met Remarketing om niet-geconverteerde bezoekers te verleiden weer terug te komen naar de site. Allemaal uitstekend. Maar heb je…

Lees meer

Shopping: Update van Online Productvoorraad

Sinds haar livegang is Google Shopping niet meer weg te denken uit Google AdWords. Voor vele partijen is deze manier van adverteren verreweg het meest aantrekkelijk vanwege de goede resultaten wat betreft de ROI. Om deze resultaten te waarborgen of uit te bouwen, is het zaak om up-to-date te blijven en voortdurend optimalisatieslagen te maken….

Lees meer

Optimalisatie van website en marketing: luister goed naar je klanten

De vernieuwde website van Cheap.nl is live gegaan! Wij zijn natuurlijk heel trots dat we het design en de technische implementatie hiervan mochten verzorgen. Dit zijn de belangrijkste nieuwe features: Account aanmaken De mogelijkheid om een account aan te maken is een goede manier om te zorgen voor een groei van uw database. Je kunt zelf…

Lees meer

Hoe groener, hoe beter? De nieuwe boomdiagrammen in Google Analytics

Sinds een aantal weken is de bèta van de functionaliteit “Boomdiagrammen” aan Google Analytics toegevoegd. Deze functionaliteit is te vinden in het tabje Acquisitie onder AdWords, en geldt alleen voor accounts waarbij er een koppeling met AdWords is gemaakt. Het doel van Google is om op een visuele manier trends te ontdekken in je data….

Lees meer

Nieuwe manier om een AdWords promotiecode in te voeren

De optie voor het toevoegen van een promotiecode aan een Google AdWords account was in de interface niet makkelijk te vinden. De AdWords promotiecodes vliegen je vaak om de oren, maar het toevoegen leek wel onmogelijk. Gelukkig voert Google nog wel eens wijzigingen aan de interface door. Dit keer is het de beurt aan het…

Lees meer

5 voorbeelden van het gebruik van AdWords-scripts

Hoewel de functie al in juni 2012 door Google geïntroduceerd werd, worden de AdWords-scripts door accountbeheerders niet veel gebruikt. Waarschijnlijk komt dit door het technische karakter van de functie. Toch zijn de AdWords-scripts een zeer nuttige en interessante functie voor alle Google AdWords-accounts. In dit blog beschrijf ik 5 voorbeelden van AdWords-scripts die wij gebruiken binnen onze…

Lees meer

Is Google AdWords wat voor mij?

Het lanceren van een mooie en functionele website alleen is niet genoeg. Wie moet eigenlijk je website bezoeken? En waar bevindt die doelgroep zich? En hoe kan ik mijn doelgroep bereiken? Er zijn verschillende kanalen waarmee je kwalitatieve bezoekers naar je website kan trekken. Eén van die kanalen is Google AdWords. Met Google AdWords kun…

Lees meer

Laatste week om over te stappen op de geoptimaliseerde AdWords campagnes

Nog slechts een paar dagen te gaan en dan is het 22 juli. Vanaf die dag bestaan er alleen nog maar geoptimaliseerde AdWords campagnes (Enhanced Campaigns). Zijn de campagnes nog niet overgezet naar deze nieuwe campagnes? Dan zal Google deze automatisch overzetten vanaf 22 juli. De deadline is dus inzicht voor alle AdWords beheerders! Als…

Lees meer

Google introduceert Kenniskaart (Knowledge Graph) in Nederland

Dat Google de zoekresultaten steeds blijft optimaliseren voor de gebruikers is natuurlijk geen nieuws meer. Regelmatig zien wij dan ook nieuwe elementen in de zoekresultaten verschijnen. Denk bijvoorbeeld aan de verschillende soorten rich snippets die je tegenwoordig steeds vaker ziet verschijnen in de zoekresultaten. Lees in dit blogartikel alles over het nieuwste element, de Kenniskaart (Knowledge…

Lees meer

Zelf omschrijvingen toevoegen voor extra grote sitelinks

Gisteren heeft Google een verbetering aangekondigd en uitgerold voor de verbeterde sitelinks of enhanced sitelinks. Deze grote sitelinks zijn sinds oktober 2012 beschikbaar in Nederland en worden sindsdien vertoont. De verbeterde sitelinks kunnen het beste gezien worden als ‘extra’ advertenties, dit aangezien ze bestaan uit 3 regels. De sitelinks beperken zich dus niet meer tot…

Lees meer

Invest Online is verkozen tot hét beste full-service internetbureau van Nederland