Invest Online toegelaten als
CSS Partner van Google

Invest Online toegelaten als CSS Partner van Google

Google heeft aanpassingen doorgevoerd in hun Shopping-beleid nadat zij een torenhoge boete opgelegd hebben gekregen door de Europese Unie. Als reactie op deze boete heeft Google het partnerprogramma Comparison Shopping Services (CSS) geïntroduceerd. CSS is een partnerprogramma waarbij andere vergelijkers, naast Google zelf, de mogelijkheid krijgen om te adverteren in het Shopping gedeelte van Google…

Lees meer

Advertenties Google Ads nóg groter

In navolging op de ‘Expanded Text Ad‘, welke in 2016 werd gepresenteerd en het standaard advertentieformaat is sinds januari 2017, volgt Google met een update voor nog meer advertentieruimte. De advertenties van Google Ads zijn uitgebreid met een extra kop en beschrijving. Daarnaast is de ruimte van de beschrijvingsregels groter geworden.

Lees meer

Google AdWords wordt Google Ads

Google kondigde op 27 juni 2018 een grote (naams)verandering aan! Het aloude bekende Google AdWords zal veranderen van naam. De nieuwe naam wordt Google Ads. Google Ads zal een overkoepelende paraplu worden voor het volledige scala aan campagnetypen in Zoeken, Display, Video, App en meer. 

Lees meer

Google verbouwt Shopping na torenhoge boete Europese Commissie

Drie maanden nadat de Europese Commissie Google een megaboete van 2,4 miljard euro oplegde wegens machtsmisbruik, komt Google met een nieuw voorstel om wél aan de regels te kunnen voldoen. In Google Shopping, de prominente prijsvergelijker van Google, worden sinds kort ook andere prijsvergelijkers toegestaan, zoals bijvoorbeeld Vergelijk.nl. Naar verwachting volgen er nog meer platformen. Waarom krijgt…

Lees meer

Aankondigingen tijdens Google Marketing Next 2017

Het moment waar vele online marketeers elk jaar op wachten; de aankondigingen van de grootste innovaties van Google. Op 24 mei 2017 deelde Google weer diverse aankondigingen en nieuwe functionaliteiten met ons. Dit jaar was het thema ‘Marketing Next’, the future of marketing. Graag delen wij de belangrijkste AdWords hoogtepunten van dit event.

Lees meer

‘Shop the look’ op Google Shopping

Shop de ultieme look Negentig procent van de smartphone-gebruikers zeggen dat ze niet helemaal zeker van zijn het specifieke merk dat ze willen kopen wanneer ze beginnen met shoppen. Ook geeft bijna de helft van de Amerikaanse vrouwen aan dat zij blogs en dergelijke raadplegen om nieuwe trends en ideeën te ontdekken. Om mensen te helpen bij het…

Lees meer

Waarom je minder verkopersbeoordelingen ziet in Google AdWords

Google heeft de richtlijnen voor het tonen van de verkopersbeoordelingen (oftewel de befaamde sterren) bij de AdWords advertenties naar eigen zeggen ‘ergens eind deze zomer’ aangepast.

Lees meer

Expanded Text Ads: De Resultaten

Na de eerste Beta periode heeft Google sinds deze week de Expanded Tekst Ads live gezet voor iedere AdWords klant. Hiervoor was het alleen beschikbaar voor een select aantal klanten die in Google’s Beta mee mochten gaan. Achter de schermen zijn wij hier al voor wat klanten mee aan de slag gegaan. Na 31 januari…

Lees meer

Betaald adverteren in Google: wat is er veranderd en wat nu te doen?

Op 18 februari is Google gestart met het uitrollen van een andere advertentie-indeling. De vertrouwde advertenties aan de rechterzijde zijn komen te vervallen. Maar er is ook een extra plek bij gekomen boven de organische resultaten. In plaats van de gebruikelijke drie advertenties heeft Google besloten om daar vanaf nu maximaal vier advertenties te tonen!…

Lees meer

Google AdWords app voor iPhone gebruikers

Wil jij altijd op de hoogte (kunnen) zijn van de prestaties van jouw AdWords campagnes, of wil je soms nog even snel een kleine wijzigingen doorvoeren? Dat kan nu heel eenvoudig met de Google AdWords app voor iOS! De app voor AdWords was eerder al beschikbaar voor Android apparaten. Ondanks dat Apple en Google concurrenten van elkaar…

Lees meer