Wat gaat er veranderen
binnen Google Shopping?

Google verbouwt Shopping na torenhoge boete Europese Commissie

Drie maanden nadat de Europese Commissie Google een megaboete van 2,4 miljard euro oplegde wegens machtsmisbruik, komt Google met een nieuw voorstel om wél aan de regels te kunnen voldoen. In Google Shopping, de prominente prijsvergelijker van Google, worden sinds kort ook andere prijsvergelijkers toegestaan, zoals bijvoorbeeld Vergelijk.nl. Naar verwachting volgen er nog meer platformen. Waarom krijgt…

Lees meer

Aankondigingen tijdens Google Marketing Next 2017

Het moment waar vele online marketeers elk jaar op wachten; de aankondigingen van de grootste innovaties van Google. Op 24 mei 2017 deelde Google weer diverse aankondigingen en nieuwe functionaliteiten met ons. Dit jaar was het thema ‘Marketing Next’, the future of marketing. Graag delen wij de belangrijkste AdWords hoogtepunten van dit event.

Lees meer

‘Shop the look’ op Google Shopping

Shop de ultieme look Negentig procent van de smartphone-gebruikers zeggen dat ze niet helemaal zeker van zijn het specifieke merk dat ze willen kopen wanneer ze beginnen met shoppen. Ook geeft bijna de helft van de Amerikaanse vrouwen aan dat zij blogs en dergelijke raadplegen om nieuwe trends en ideeën te ontdekken. Om mensen te helpen bij het…

Lees meer

Waarom je minder verkopersbeoordelingen ziet in Google AdWords

Google heeft de richtlijnen voor het tonen van de verkopersbeoordelingen (oftewel de befaamde sterren) bij de AdWords advertenties naar eigen zeggen ‘ergens eind deze zomer’ aangepast.

Lees meer

Expanded Text Ads: De Resultaten

Na de eerste Beta periode heeft Google sinds deze week de Expanded Tekst Ads live gezet voor iedere AdWords klant. Hiervoor was het alleen beschikbaar voor een select aantal klanten die in Google’s Beta mee mochten gaan. Achter de schermen zijn wij hier al voor wat klanten mee aan de slag gegaan. Na 31 januari…

Lees meer

Betaald adverteren in Google: wat is er veranderd en wat nu te doen?

Op 18 februari is Google gestart met het uitrollen van een andere advertentie-indeling. De vertrouwde advertenties aan de rechterzijde zijn komen te vervallen. Maar er is ook een extra plek bij gekomen boven de organische resultaten. In plaats van de gebruikelijke drie advertenties heeft Google besloten om daar vanaf nu maximaal vier advertenties te tonen!…

Lees meer

Google AdWords app voor iPhone gebruikers

Wil jij altijd op de hoogte (kunnen) zijn van de prestaties van jouw AdWords campagnes, of wil je soms nog even snel een kleine wijzigingen doorvoeren? Dat kan nu heel eenvoudig met de Google AdWords app voor iOS! De app voor AdWords was eerder al beschikbaar voor Android apparaten. Ondanks dat Apple en Google concurrenten van elkaar…

Lees meer

Tips om online meer uit bestaande klanten te halen

Veel webshops zijn gericht op het binnenhalen van nieuwe klanten. Een nieuwe klant binnenhalen is zeer belangrijk, maar de waarde van een bestaande klant behouden mag niet worden onderschat. Uit onderzoek van E-commercemagazine.nl is gebleken dat de winst van een bedrijf sterk kan toenemen als een bedrijf 5% meer klanten behoudt. De praktijk leert echter…

Lees meer

Bereik met Customer Match je meest waardevolle klanten.

De opkomst van het mobiele webverkeer heeft voor de digitale wereld drastische gevolgen voor zowel consumenten als de gevestigde merken. De consument verwacht altijd en overal te worden geholpen op basis van de zoekopdracht die op dat moment wordt ingevoerd. Relevantie speelt hierin altijd de meest cruciale rol. Daarom hebben de bedrijven die het best…

Lees meer

Verhoog je rendement door Remarketing Lists for Search Ads (RLSA) te gebruiken

Mede door toenemende concurrentie neemt de CPC op Google toe. Dit heeft tot gevolg dat het steeds uitdagender wordt om de AdWords campagnes op een goed rendement te houden of te krijgen. Door slim gebruik te maken van Remarketing Lists for Search Ads (RLSA) is het mogelijk om een beter rendement te ontvangen op je…

Lees meer

Benieuwd waar jouw online kansen liggen?

Ontvang direct 4 bruikbare tips in je mailbox!

Ons adviesrapport ontvang
je als PDF

Bedankt voor je inschrijving! De eerste 4 tips sturen we je direct toe.