Nu ook beschikbaar in Nederland: Google Shopping Showcase advertenties

Goed nieuws voor alle Google Shopping adverteerders! Er is een nieuwe advertentiemogelijkheid binnen Google Shopping: Showcase ads. Deze advertentiemogelijkheid was al beschikbaar in andere landen, maar vanaf nu ook in Nederland. Showcase Shopping advertenties zijn als een etalage, waarbij jij je merk kan introduceren bij de klant en ze de soorten producten kan laten zien…

Lees meer

Shopping – advertenties binnenkort ook zichtbaar op YouTube en Google Discover.

YouTube en Google Discover bieden een visueel aansprekende functionaliteit en spelen een belangrijke rol in het winkeltraject van miljoenen gebruikers. Binnenkort kun je met jouw standaard Shopping-campagnes gebruikers bereiken die hun winkeltraject beginnen en voortzetten op deze aanvullende Google-platforms.

Lees meer

Microsoft Shopping vanaf nu ook beschikbaar in Nederland!

Sinds juni is Microsoft Shopping (in het verleden ook wel Bing Shopping genoemd) beschikbaar in Nederland. Hiermee wordt het mogelijk om naast tekstadvertenties ook shoppingadvertenties in te zetten. Een mogelijkheid om meer verkeer en opbrengsten via Bing te behalen.

Lees meer

Nieuwe mobiele weergave Google

Is het jou al opgevallen dat de zoekresultaten van Google er op mobiel anders uitzien? Dat heb je goed gezien! Google rolt momenteel namelijk een nieuw mobiel design voor de zoekresultaten uit. Deze nieuwe weergave heeft invloed op zowel de betaalde als organische resultaten. Inmiddels zien we dit nieuwe design ook in Nederland in veel…

Lees meer

Hoe kun je met Online Advertising inspelen op Seasonality?

Als we het over seasonality hebben wordt er naast de vier seizoenen ook gedacht aan de standaard feestdagen en Black Friday. Maar er zijn veel meer momenten in het jaar waarop je strategisch kunt inhaken met campagnes bij jouw doelgroep. Denk aan bepaalde thema’s of periodes zoals de zomervakantie en het bijbehorende vakantiegeld. Terug naar…

Lees meer

Bing Ads is nu Microsoft Advertising

De naam van Bing Ads aangepast naar Microsoft Advertising. Hiermee worden alle advertentie mogelijkheden van Microsoft onder 1 dak gebracht. Dit wordt ook de plek voor de nieuwe advertentie producten van Microsoft, waaronder het ‘Microsoft Audience Network’ en ‘Sponsored Products’.  In de meeste uitingen is Bing Ads inmiddels aangepast naar Microsoft Advertising, maar het kan…

Lees meer

Advertising Specialist: bestaat mijn baan straks nog?

  Job Cohen vroeg het zichzelf in 2011 al af; Bestaat mijn baan straks nog? En Geert Wilders gaf daar gevat antwoord op; ‘Ik denk het niet Job!’ (althans, volgens LuckyTV). Als Online advertising Specialist kan je jezelf anno 2019 hetzelfde afvragen en in de verte hoor ik Geert al roepen! Echter, we leven niet…

Lees meer

Think With Google 2019

Op 1 november 2018 was het Google event “Think with Google 2019” in de Westergasfabriek in Amsterdam. Een exclusief event, waar Google en industry experts in Digital Transformation learnings en best practices delen om klanten in de always-on connected wereld nog beter te bedienen. Uiteraard was ook Invest Online, als premium Google partner, hierbij aanwezig….

Lees meer

Financiële voordelen van het Google CSS programma gewijzigd

De financiële voordelen van het Google CSS programma worden per 1 november gewijzigd. De staffelkorting op basis van de adspend wordt gelijk getrokken naar één percentage, de drempel voor SpendMatch wordt verlaagd, het plafond voor de SpendMatch wordt verhoogd en SpendMatch wordt per kalendermaand berekend. De wijzigingen op een rijtje: SpendMatch wordt verlaagd naar 5%…

Lees meer

Invest Online is verkozen tot hét beste full-service internetbureau van Nederland