Language spam Analytics
Analytics Language spam uitsluiten
Analytics data zonder spam
Language spam Analytics

Analytics language spam uitsluiten ‘Vote for trump’

Binnen Google Analytics zijn veel verschillende soorten spam te vinden. Spam in Google Analytics ontwikkelt zich steeds verder waardoor data in Google Analytics vervuild raakt. De nieuwste vorm van spam in Google Analytics is de language spam. De laatste tijd zien we bij verschillende klanten een explosieve stijging in spam verkeer met als talen: Secret.ɢoogle.com You are…

Lees meer

UTM tracking, wat is het en hoe werkt het?

Meten is weten – toch komen wij nog dagelijks voorbeelden tegen waar dit niet altijd het geval is. En dat is jammer. Immers, bij online marketing valt vrijwel alles goed door te meten. Dit geldt dus ook voor social media campagnes of e-mailcampagnes! Wat is UTM? UTM (Urchin Traffic Monitor) is een bepaalde codering waarmee je…

Lees meer

Wat moet je weten van de nieuwe cookiewetgeving?

Voor het plaatsen van analytics cookies en affiliate cookies hoeven webwinkeliers en andere site-eigenaren geen toestemming meer te vragen. Sinds 10 maart 2015 is de wet tot wijziging van de Telecommunicatiewet officieel in werking getreden. Er moet wel rekening worden gehouden met een aantal voorwaarden die met deze nieuwe regel zijn verbonden. Analytics en affiliate…

Lees meer

Actieve Gebruikers in Analytics

Google heeft de afgelopen dagen een nieuwe functie in Analytics geïntroduceerd: Actieve Gebruikers, te vinden onder Doelgroep. Zoals wel vaker met nieuwe functies gaat het hier om een bèta en hebben niet alle accounts er toegang toe. Het kan dus zijn dat je de functie niet in jouw account kan terugvinden. Voor degene onder jullie…

Lees meer

L.Facebook.com en Lm.facebook.com wat is dat?

In Google Analytics verschijnen sinds 5 april twee nieuwe bronnen, l.facebook.com en lm.facebook.com. Opvallend is dat het verkeer via deze bronnen hoger wordt en het verkeer van de traditionele facebook.com en m.facebook.com afneemt. Dit vraagt om een verklaring.  Er is één ding voor de hand liggend. – L.facebook.com = Bezoekers via desktop – Lm.facebook.com =…

Lees meer

Belangrijke Google Analytics Update!

Breaking news in Google land, een Google Analytics Update! Google heeft weer eens een wijziging doorgevoerd, ditmaal in de terminologie binnen hun rapportages. Zo zijn de termen “Bezoeken” en “Unieke bezoekers” omgetoverd tot “Sessies” en “Gebruikers”. Op zich niet zo heel gek, want de termen “Bezoeken” en “Unieke bezoekers” hadden veel van elkaar weg. In…

Lees meer

Google introduceert Kenniskaart (Knowledge Graph) in Nederland

Dat Google de zoekresultaten steeds blijft optimaliseren voor de gebruikers is natuurlijk geen nieuws meer. Regelmatig zien wij dan ook nieuwe elementen in de zoekresultaten verschijnen. Denk bijvoorbeeld aan de verschillende soorten rich snippets die je tegenwoordig steeds vaker ziet verschijnen in de zoekresultaten. Lees in dit blogartikel alles over het nieuwste element, de Kenniskaart (Knowledge…

Lees meer

Voorkom misbruik, registreer uw .ml domeinnaam.

Afgelopen maandag (1 juli) is de uitgifte van .ml domeinnamen begonnen. De extensie lijkt visueel veel op .nl en de verwisseling tussen de n en m is op het toetsenbord natuurlijk snel gemaakt. Deze gelijkenis heeft zeker een impact op eigenaren van een .nl domeinnaam. Zo wordt er in Nederland en België alleen?al zo’n 900.000…

Lees meer

Zomercheck: Wij beoordelen je website

Net zoals bij je auto is het belangrijk om je website goed te onderhouden. Optimaliseer hem dus regelmatig. Invest Online helpt je hier graag bij tijdens onze zomercheck op donderdag 27 juni 2013. Dus wil je een gratis beoordeling van je website en wil je ook leren van andere ondernemers met een website? Meld je…

Lees meer

Remarketing instellen via Analytics – deel 2

Naar aanleiding van het bericht van Jelle Bokma over remarketing instellen via Google Analytics in 8 stappen, hebben wij de nieuwe remarketingcode geplaatst op Stedentrip.com. Dit om te onderzoeken of er inderdaad bij het gebruik van de nieuwe code 10 tot 50% minder bezoek wordt gemeten door een Adblocker. Wat veroorzaakt zou worden door de…

Lees meer