SpendMatch percentage verlaging, drempel verlaging, plafond verhoging
SpendMatch eindigt op 31 december

Financiële voordelen van het Google CSS programma gewijzigd

De financiële voordelen van het Google CSS programma worden per 1 november gewijzigd. De staffelkorting op basis van de adspend wordt gelijk getrokken naar één percentage, de drempel voor SpendMatch wordt verlaagd, het plafond voor de SpendMatch wordt verhoogd en SpendMatch wordt per kalendermaand berekend.

De wijzigingen op een rijtje:

  • SpendMatch wordt verlaagd naar 5% (geen gradaties meer op basis van hoeveelheid spend)
  • SpendMatch drempel wordt verlaagd naar een maandelijkse spend van $10 per maand
  • Maximumbedrag voor de SpendMatch wordt verhoogd tot $100.000
  • SpendMatch eindigt op 31 december 2018
  • SpendMatch wordt berekend over kalendermaanden in plaats over 30 dagen

Zie ook: https://comparisonshoppingpartners.withgoogle.com/incentive_program/

Tot 1 november 2018 gelden nog de huidige voordelen en SpendMatch regels, vervolgens treden bovenstaande regels in werking tot en met 31 december 2018.

Het margevoordeel van 20% op de klikprijzen blijft behouden. Hierdoor heb je minder klikkosten door zelfde aantal klikken uit Google Shopping maar voor een lagere prijs per klik, of meer klikken tegen dezelfde kosten, vanwege het niet belasten van de CPC-bieding met 20% marge.

Ook aan de slag met Shopping campagnes via CSS? Ja, doen!

Wij adviseren onze klanten om te gaan testen met de inzet van Shopping campagnes via ons als CSS Partner. Het kan je namelijk enorme voordelen opleveren:

  • Minder klikkosten door zelfde aantal klikken uit Google Shopping maar voor een lagere prijs per klik vanwege het niet belasten van de CPC-bieding met 20% marge.
    óf
  • Meer klikken uit Google Shopping uit hetzelfde klikbudget vanwege het niet belasten van de CPC-bieding met 20% marge.

Meer informatie over Google CSS lees je in ons eerdere artikel: Invest Online toegelaten als CSS Partner van Google

Invest Online
Erik van der Linden
Auteur: Erik van der Linden, Online Marketeer Als Online Marketeer houd ik mij dagelijks bezig met het optimaliseren van betaald verkeer naar websites. Hierbij kan je denken aan onder andere Google Search, Google Shopping, Remarketing, Display, YouTube, Bing Advertising en Prijsvergelijkers.

Plaats een reactie