Verhoog je rendement door Remarketing Lists for Search Ads (RLSA) te gebruiken

Mede door toenemende concurrentie neemt de CPC op Google toe. Dit heeft tot gevolg dat het steeds uitdagender wordt om de AdWords campagnes op een goed rendement te houden of te krijgen. Door slim gebruik te maken van Remarketing Lists for Search Ads (RLSA) is het mogelijk om een beter rendement te ontvangen op je AdWords campagnes.

Wat is RLSA?

Door gebruik te maken van RLSA is het mogelijk om een doelgroep die al eerder op je site is geweest opnieuw te targetten. Deze bezoekers worden in de door jou aangemaakte lijsten opgeslagen middels cookies. Er zijn diverse strategieën om te gebruiken: Zo is het mogelijk om hen een andere advertentie-uiting te laten zien, biedingen aanpassen voor zoekwoorden of je kan andere zoekwoorden selecteren. Hieronder diverse mogelijkheden uitgeschreven in een voorbeeld:

  1. Een bezoeker heeft verschillende blenders bekeken op je site maar heeft de site verlaten. Vervolgens zoekt diezelfde persoon op een specifieke blender. In dat geval zou je ervoor kunnen kiezen om je bieding te verhogen. Het is goed mogelijk dat deze persoon verder in het aankoopproces zit.
  2. Weer een andere bezoeker heeft diverse fietstassen van een bepaald merk bekeken en heeft er 1 in de winkelmand gestopt en gaat naar de gegevenspagina maar verlaat vervolgens de pagina. Deze bezoeker gaat verder zoeken op Google en gebruikt de term “Fietstassen aanbieding”. Aangezien de bezoeker eerder een fietstas in de winkelmand heeft gestopt heeft hij zeer waarschijnlijk een koopintentie. Op zo’n moment kan het effectief zijn die bezoeker te verleiden met een advertentie van jouw website waarin een korting wordt vermeld, zodat de aankoop bij jou wordt afgerond.
  3. Een andere mogelijkheid is om te adverteren op algemene zoekwoorden. Omdat algemene zoekwoorden in de meeste gevallen nog gebruikt worden in de oriëntatie fase, is het bij een beperkt budget vaak niet haalbaar daar volledig op te adverteren. Wanneer een bezoeker al eerder tot een aankoop is overgegaan op je webshop is het mogelijk hem de volgende keer wel een advertentie te tonen op algemene termen.

Houd rekening met het volgende:

  • Om de privacy van de mensen die uw site bezoeken te beschermen kunnen alleen lijsten gebruikt worden die minimaal 1000 cookies hebben.
  • Zorg ervoor dat je regels voor de lijsten goed zijn ingesteld en dat je gebruik maakt van uitsluitingen
  • Er zijn enorm veel mogelijkheden om lijsten te maken, het is aan te raden om hiermee te testen. Wanneer een bepaalde RLSA campagne niet goed presteert, betekent dat niet dat RLSA geen optie is voor jouw website.
Invest Online
Invest Online
Auteur: Invest Online Wij zijn hét full-service internetbureau uit Apeldoorn. Met een team van 40 online specialisten werken we dagelijks voor onze 130 klanten online de beste resultaten te behalen!

Plaats een reactie

Benieuwd waar jouw online kansen liggen?

Ontvang direct 4 bruikbare tips in je mailbox!

Ons adviesrapport ontvang
je als PDF

Bedankt voor je inschrijving! De eerste 4 tips sturen we je direct toe.