NIEUW: Attributiemodellen binnen Facebook

Google Ads maakt het al een hele tijd mogelijk om een keuze te maken uit meerdere attributiemodellen dan alleen het attributiemodel op basis van ‘last click’, maar ook Facebook komt nu met deze mogelijkheid. Inzicht in de impact van je Facebook campagnes Mensen zijn voortdurend onderweg en gebruiken daardoor veel apparaten, browsers en kanalen, wat…

Lees meer

Facebook Pixelupdate: First Party Cookies

Vanaf vandaag gaat Facebook gebruik maken van ‘First Party Cookies’. Dit doen zij vanwege de introductie van Intelligent Tracking Prevention (ITP) vorig jaar. Tot nu toe heeft Facebook pixels gebruikt, mogelijk gemaakt door Third Party Cookies, voor website analyse, advertentie targeting en advertentie metingen.  Deze nieuwe optie helpt adverteerders, uitgevers en ontwikkelaars om nog steeds…

Lees meer

Nieuw: Instagram Shopping tags in Stories

Eerder dit jaar lanceerde Instagram de mogelijkheid voor bedrijven om producten te taggen in hun Instagram posts. Op dit moment gebruiken meer dan 90 miljoen Instagram gebruikers elke maand de optie ‘tap to reveal’ om meer te weten te komen over het getagde product. Om Instagram shopping makkelijker te maken en te stimuleren, kondigt Instagram…

Lees meer

Zo werkt het algoritme van Instagram nu

Begin 2018 kondigde Instagram aan dat het algoritme aangepast zou worden met een meer chronologische en ‘frisse’ tijdlijn als gevolg. We hebben even moeten wachten, maar sinds begin juni laat het social medium weten dat het nieuwe algoritme uitgerold wordt. Tijd voor Instagram om een boekje open te doen over de werking van het nieuwe…

Lees meer

Het antwoord van Instagram op YouTube: IGTV

Op 20 juni lanceerde Instagram een nieuwe feature: Instagram TV ofwel IGTV. Via IGTV krijgen gebruikers de mogelijkheid om video’s met een lengte tot één uur te plaatsen op Instagram. In IGTV ligt de focus op mobiel gebruik; daarom zijn de video’s alleen in Portrait Mode te uploaden en te bekijken. Via de huidige Instagram-app…

Lees meer

Nieuw: Instagram Shoppen ook in Nederland

Sinds deze maand is het ook mogelijk voor bedrijven in Nederland om producten te taggen in de Instagram-feed. Hierdoor hoef je geen links meer in je biografie te plaatsen en wordt Instagram meer een conversiekanaal. Producten taggen Je koppelt je producten aan content op Instagram. Gebruikers kunnen direct doorklikken naar het product in de webshop,…

Lees meer

Zorg ervoor dat je zichtbaar blijft onder je Facebook fans

In onze laatste social blog kondigde we al aan dat Facebook zijn newsfeed aangrijpend aanpast. Met een facebook bedrijfspagina betekent dit dat organische posts minder zichtbaar zullen zijn en daarmee minder bereik zullen genereren. Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk personen jouw bericht zullen blijven zien kun je nu je Facebook fans oproepen om…

Lees meer

Facebook past news feed (tijdlijn) ingrijpend aan

De afgelopen weken is Facebook druk geweest met aanpassen van de news feed en het algoritme. Daarom hebben wij de belangrijkste updates op een rijtje gezet, want als merk of bedrijf zul je impact ondervinden van deze wijzigingen en je strategie moeten aanpassen. Minder clickbait en nieuws Tag jij je vrienden ook altijd in Facebook-posts?…

Lees meer

Nieuw: Instagram Stories introduceert polls

Instagram heeft haar Instagram Stories interactiever gemaakt door een nieuwe sticker toe te voegen, waarmee je een poll kunt maken bestaande uit één vraag met twee antwoorden. Hoe werkt het? Het toevoegen van polls is net zo makkelijk als het toevoegen van de andere stickers in je Stories op Instagram. Ga naar je Instagram tijdlijn…

Lees meer

De 7 nieuwste Social Media ontwikkelingen

Social Media is continu in beweging. De ene ontwikkeling is nog maar net uitgerold of de volgende ontwikkeling staat alweer voor de deur. Daarom zetten wij de 7 nieuwste ontwikkelingen voor jou op een rijtje! 1. Laadtijd website als ranking criterium Facebook blijft maandelijks updates uitrollen om de gebruikerservaring te verbeteren. Zo kwam Facebook met een…

Lees meer