De nieuwste
Instagram-functie
nieuw

Nieuw: Instagram Shoppen ook in Nederland

Sinds deze maand is het ook mogelijk voor bedrijven in Nederland om producten te taggen in de Instagram-feed. Hierdoor hoef je geen links meer in je biografie te plaatsen en wordt Instagram meer een conversiekanaal. Producten taggen Je koppelt je producten aan content op Instagram. Gebruikers kunnen direct doorklikken naar het product in de webshop,…

Lees meer

Zorg ervoor dat je zichtbaar blijft onder je Facebook fans

In onze laatste social blog kondigde we al aan dat Facebook zijn newsfeed aangrijpend aanpast. Met een facebook bedrijfspagina betekent dit dat organische posts minder zichtbaar zullen zijn en daarmee minder bereik zullen genereren. Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk personen jouw bericht zullen blijven zien kun je nu je Facebook fans oproepen om…

Lees meer

Facebook past news feed (tijdlijn) ingrijpend aan

De afgelopen weken is Facebook druk geweest met aanpassen van de news feed en het algoritme. Daarom hebben wij de belangrijkste updates op een rijtje gezet, want als merk of bedrijf zul je impact ondervinden van deze wijzigingen en je strategie moeten aanpassen. Minder clickbait en nieuws Tag jij je vrienden ook altijd in Facebook-posts?…

Lees meer

Nieuw: Instagram Stories introduceert polls

Instagram heeft haar Instagram Stories interactiever gemaakt door een nieuwe sticker toe te voegen, waarmee je een poll kunt maken bestaande uit één vraag met twee antwoorden. Hoe werkt het? Het toevoegen van polls is net zo makkelijk als het toevoegen van de andere stickers in je Stories op Instagram. Ga naar je Instagram tijdlijn…

Lees meer

De 7 nieuwste Social Media ontwikkelingen

Social Media is continu in beweging. De ene ontwikkeling is nog maar net uitgerold of de volgende ontwikkeling staat alweer voor de deur. Daarom zetten wij de 7 nieuwste ontwikkelingen voor jou op een rijtje! 1. Laadtijd website als ranking criterium Facebook blijft maandelijks updates uitrollen om de gebruikerservaring te verbeteren. Zo kwam Facebook met een…

Lees meer

Inspelen op Koningsdag

Op donderdag 27 april vieren we voor de 3e keer Koningsdag en kleurt Nederland voor 1 dag off- en online oranje. Dit is uiteraard een goed moment om op de oranjegekte in te haken. Je bent deze dag helaas niet de enige met dit idee. Om tussen al het marketing-geweld op te vallen zul je  wel met een…

Lees meer

Jongeren bereiken? Denk mobiel en blijf niet achter!

Binnen online marketing dien je rekening te houden met verschillende doelgroepen. Wij zijn in gesprek gegaan met de doelgroep ‘ jongeren’ over het onderwerp mediagebruik. Samen met middelbare scholieren hebben wij een panelsessie gehouden om erachter te komen wat er speelt onder deze doelgroep. De focus van deze sessie lag op: voorkeuren binnen online diensten…

Lees meer

Instagram Stories vs. Snapchat

Instagram stories; maak een aantal filmpjes en/of foto’s. Deze worden vervolgens gebundeld in een album dat 24 uur te bekijken is! Geniaal idee van Snapchat, dat nu ook is verwerkt in Instagram. Social media platform Instagram heeft begin augustus Instagram stories geïntroduceerd. Sinds 4 augustus is deze nieuwe functie beschikbaar in Nederland. Wanneer je instagram opent op…

Lees meer

Geen 20% regel meer voor Facebook

Nog even in het kort; Facebook had de regel dat, als je een afbeelding gebruikt om mee te adverteren, je maar 20% van die afbeelding mag gebruiken om tekst in te zetten. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn voor een CTA. Onder tekst valt niet alleen letterlijk je tekst, maar ook een logo, getallen en een watermerk….

Lees meer

Retargetting op basis van betrokkenheid

De ontwikkelingen blijven maar doorgaan bij de social media. Schreef ik laatst nog over de nieuwe look van Instagram, komt vandaag Facebook alweer met een nieuwe optie die je zeker wilt gaan inzetten! (Re)targetting mogelijkheden Facebook biedt natuurlijk al vele mogelijkheden om je doelgroep te bereiken middels de gebruikelijke targetting en retargetting opties. Retargetting is bijvoorbeeld…

Lees meer

Benieuwd waar jouw online kansen liggen?

Ontvang direct 4 bruikbare tips in je mailbox!

Ons adviesrapport ontvang
je als PDF

Bedankt voor je inschrijving! De eerste 4 tips sturen we je direct toe.