Optimalisatie van website en marketing: luister goed naar je klanten

De vernieuwde website van Cheap.nl is live gegaan! Wij zijn natuurlijk heel trots dat we het design en de technische implementatie hiervan mochten verzorgen. Dit zijn de belangrijkste nieuwe features:

Account aanmaken

De mogelijkheid om een account aan te maken is een goede manier om te zorgen voor een groei van uw database. Je kunt zelf bekijken welke gegevens voor jouw bedrijf van belang zijn om te verzamelen, maar ook voor de klant om te geven. Wat wij hieraan hebben toegevoegd is dat als de bezoeker een reis wil boeken, de gegevens al vooraf zijn ingevuld in het formulier. Zo hoeft de bezoeker dit niet weer allemaal in te vullen en is voor hem de handeling korter en makkelijker gemaakt en de drempel om over te gaan tot aankoop verlaagd.

Favorieten

Bezoekers die een account hebben, kunnen acties opslaan in hun favorieten. Zo heeft de bezoeker een makkelijk overzicht van de acties die hij interessant vindt en hoeft hij niet alle acties door te zoeken voor die ene actie die hem zo aantrok.

favorieten

Zoeken en sorteren

Als je weet wat je doelgroep wilt, kun je hen optimaal bedienen. Om hierachter te komen hebben we een enquête gehouden onder alle nieuwsbriefinschrijvers. Hieruit bleek dat men op de website een functie miste, waarmee men specifieker zou kunnen zoeken binnen alle acties. Op basis hiervan hebben wij een zoekfunctie geïntegreerd. Bezoekers kunnen nu zoeken op aankomstdatum, budget en/of thema. Zo komen ze direct bij de acties die voor hen aantrekkelijk zijn. Daarnaast hebben we het ook mogelijk gemaakt om acties te sorteren, ook binnen thema’s. Acties kunnen nu worden gesorteerd op meest bekeken en prijs, wat het zoeken naar het perfecte weekendje weg nog makkelijker maakt!

zoeken en sorteren

Social

We hoeven niet meer te vertellen dat social media een grote rol spelen vandaag de dag. Het is belangrijk om een goede mix te maken tussen de website en de gebruikte social media kanalen. Daarom hebben we meer social media integratie gecreëerd. Per actie is het mogelijk om deze op de desktop en tablet te delen via Facebook, Twitter en mail. Voor mobile is de optie toegevoegd om de actie te delen via Whatsapp. De toevoeging van deze deel-knop is steeds populairder aan het worden en gezien de grote groep gebruikers, zeker interessant. Op de website zijn ook de Facebook en Twitter iconen toegevoegd. Daarmee kunnen bezoekers van de website met één klik cheap.nl volgen en/of liken, waardoor het mogelijk is om weer een grotere groep te bereiken.

social

E-mail

De nieuwe stijl van de website hebben we gelijk meegenomen in de nieuwsbrief van cheap.nl. Niet alleen de lay-out van de nieuwsbrief is vernieuwd, maar we hebben onder andere ook de volgende punten meegenomen:
– Dataverrijking op profielniveau
– Het actiesysteem is gekoppeld aan onze e-mailmarketing software waardoor het aanbod altijd up-to-date is bij het versturen van de nieuwsbrief
– Nieuwe lifecycle campagnes gelanceerd
– Via een laagdrempelige manier kennis bij de ontvangers uitvragen

mailing

Naast een desktop versie van een mailing hebben wij nadrukkelijk geadviseerd om nog meer aandacht aan responsive te besteden om ook de mobiele gebruiker beter te kunnen bedienen. Het aantal mobiele gebruikers groeit nog steeds enorm en je wilt ook de nieuwsbrief voor hen optimaal leesbaar maken. Tevens is het voor SEO en Google heel belangrijk, omdat er steeds meer waarde wordt gegeven aan het hebben van een mobielvriendelijke website.

Zin in een mooi weekend weg gekregen of gewoon benieuwd naar de vernieuwde website? Ga snel naar cheap.nl en ontdek de (nieuwe) mogelijkheden!

Invest Online
Invest Online
Auteur: Invest Online Wij zijn hét full-service internetbureau uit Apeldoorn. Met een team van 40 online specialisten werken we dagelijks voor onze 130 klanten online de beste resultaten te behalen!

Plaats een reactie