Marketing tijdens feestdagen 2
Maak een feest van je
online marketing

(Online) marketing tijdens de feestdagen? Start nu al met plannen maken!

Feestdagen zijn een uitgelezen kans om de (online) marketing van jouw bedrijf een speciale invulling te geven. Het biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om klanten eens extra in het zonnetje te zetten, of juist nieuwe klantgroepen op te zoeken. Uit onderzoek blijkt dat 20% van de mensen feestinkopen in oktober doet en dat 47% daar op een eerder moment al over nadenkt. Door vooraf na te denken over jouw activiteiten tijdens de feestdagen, kun je met een gedegen plan en nette uitstraling over diverse kanalen je (online) omzet een flinke boost geven. Een goede voorbereiding leidt jouw bedrijf soepel door dit marketingfeestje heen!

Stel een plan op

Elke succesvolle (online) marketingcampagne start bij het opstellen van een plan. Door direct na de zomer al te starten met nadenken over de marketing van jullie bedrijf tijdens de feestdagen, geef je jezelf ruim de tijd om met creatieve ideeën te komen. Denk daarnaast na over de boodschap die je wil vertellen. Wil je klanten een verhaal vertellen of wil je hen puur informeren over aanbiedingen en het (speciale) productaanbod tijdens de feestdagen? En aan wie wil je deze boodschap vertellen? Je vaste klanten of juist nieuwe klanten?

Nu je ideeën hebt en weet wat de boodschap moet zijn, kun je nadenken over een planning. Een campagne vereist namelijk voorbereiding: teksten, afbeeldingen, blogberichten, berichten op social media, de website updaten en advertenties moeten allemaal bedacht en gemaakt worden.

Een goed vroeg begin, is het halve werk

Misschien komt jouw bedrijf wel tot de conclusie dat een speciale themapagina of themawebsite het beste past bij jullie klanten. Doordat hier tijdig al aan gedacht is, kan het ook daadwerkelijk gerealiseerd worden. Voor een originele landingspagina moet namelijk nagedacht worden over de juiste boodschap en een goed ontwerp. Het moet in korte tijd indruk maken op de bezoeker, want mensen zijn erg vluchtig op internet en de concurrentie tijdens de feestdagen is moordend. Een vroege start geeft de mogelijkheid om campagnes te verfijnen in de maanden voor de feestdagen: de basis staat immers al.

Vergeet Black Friday & Cyber Monday niet!

Black Friday & Cyber Monday zijn van origine geen Hollandse feestdagen, maar hebben de afgelopen jaren zijn intrede gedaan en worden steeds populairder. Met name online! Ze zijn ontstaan om het begin van de feestdagen in te luiden. Op deze dagen worden zowel online als offline uitzonderlijke kortingen en spectaculaire acties opgezet. Deze dagen mogen absoluut niet meer ontbreken in jouw marketing strategie. We hebben er een interessant artikel over geschreven met concrete, direct toepasbare tips!

Black Friday & Cyber Monday

Plannen maken doen we samen

Heb je al wat eerste ideeën voor jouw ‘feestdagen campagne’? Deel ze met ons, wij kunnen deze waar nodig nog aanscherpen en uitvoeren. Ook komen we met ideeën om je campagnes nog verder uit te breiden, zodat jouw bedrijf optimaal profiteert van de feestdagen. Wil jij ook extra bezoekers en/of omzet tijdens de feestdagen? Neem dan nu alvast contact op.

Invest Online
Luuk Fiets
Auteur: Luuk Fiets

Plaats een reactie