Invest Online goes Social!

Bij Invest Online zijn wij al jarenlang succesvol actief in de ‘online wereld’. Maar de online wereld waarin we enkele jaren geleden zijn begonnen, is natuurlijk lang niet meer dezelfde als die we nu kennen. Websites zijn tegenwoordig nooit af; content wordt constant geupdatet en bezoekers zijn niet langer stilzwijgende toeschouwers, maar willen op zijn tijd hun mening kwijt kunnen. De opkomst van social media heeft daar een enorme bijdrage aan geleverd.

Er worden verschillende definities voor social media gebruikt. Wanneer men praat over social media heeft iedereen hier wel een eigen beeld bij. Meestal denken we aan toepassingen van social media: Hyves, Facebook of Twitter zijn zaken die snel komen bovendrijven. Social media is echter de benaming voor alle media waar de gebruikers, en niet de beheerder van het medium, de inhoud verzorgen; UGC.

UGC staat voor User Generated Content, letterlijk: gebruiker gegenereerde inhoud. Het gaat om alle vormen van media (tekst, foto, video) welke niet gecreëerd is door professionele medewerkers van een mediaredactie. UGC is geen nieuw begrip voor ons, maar sinds de introductie van Web 2.0 heeft de term een behoorlijke boost gekregen. Door de mogelijkheden om real-time content te plaatsen op het internet is de hoeveelheid UGC enorm toegenomen. De ontwikkeling van het aantal verschillende platformen waarop UGC te publiceren valt, leidt tot steeds meer mensen die zelf gaan publiceren en creëren. Aangezien deze platformen tegenwoordig ook via de mobiele telefoon erg toegankelijk zijn wordt het on-the-spot creëren van content nog veel eenvoudiger en populairder.

Bij Invest Online horen we met regelmaat bedrijven voorbij komen die ‘iets met social media’ willen gaan doen. Wij zelf denken echter dat je zoiets alleen kan doen als je er zelf ook volledig achter staat. Het constant leveren van nieuwe content en interessante stukken kan alleen als je gepassioneerd bezig bent met het creëren ervan. Daarom heeft het ook even geduurd voordat we hiermee aan de slag gingen. Nu gaan we er dan ook volle bak voor. We hebben dit blog op onze website ingericht als verzamelbak van alle content.

We zetten in op alle mogelijke kanalen, met de overtuiging dat we op alle kanalen wel onze doelgroep kunnen tegenkomen. Bovendien willen we iedereen de kans geven met ons te communiceren via het medium van zijn of haar keuze; wij moeten hen de hand rijken en niet andersom. We zijn daarom te vinden op voor de hand liggende kanalen als LinkedIn en Twitter. Maar ook op minder voor de hand liggende kanalen zijn we te vinden: Hyves, Facebook of MySpace. Hoewel op dergelijke kanalen niet onze primaire focus zal liggen, zullen sowieso al onze blogberichten overal binnenkomen en is iedereen welkom om zich via het kanaal van zijn of haar keuze tot ons te richten!

Aangezien we al jaren weten hoe belangrijk het is om je op de juiste manier online te profileren snappen dus ook dat social media daar een belangrijk aandeel in kan hebben. Waar wij de bekendste kanalen uiteraard onder de knie hebben zijn we bezig ons zo breed mogelijk te verdiepen, om in de nabije toekomst ook onze klanten deze diensten zo efficiënt mogelijk aan te kunnen bieden.

We kijken er naar uit om je online tegen te komen en gaan daar graag het gesprek met je aan!

Invest Online
Invest Online
Auteur: Invest Online Wij zijn hét full-service internetbureau uit Apeldoorn. Met een team van 40 online specialisten werken we dagelijks voor onze 130 klanten online de beste resultaten te behalen!

Plaats een reactie