Mediagebruik: de jeugd van tegenwoordig

Jongeren bereiken? Denk mobiel en blijf niet achter!

Binnen online marketing dien je rekening te houden met verschillende doelgroepen. Wij zijn in gesprek gegaan met de doelgroep ‘ jongeren’ over het onderwerp mediagebruik. Samen met middelbare scholieren hebben wij een panelsessie gehouden om erachter te komen wat er speelt onder deze doelgroep. De focus van deze sessie lag op: voorkeuren binnen online diensten…

Lees meer

Aankomende algoritme update: Interstitual penalty

In februari 2015 kondigde Google aan dat ze per 21 april 2015 hun algoritme voor mobiele zoekresultaten zouden aanpassen. Dit was een zeldzame aankondiging, omdat Google tot die tijd bijna nooit iets over hun algoritme aanpassingen kenbaar maakte. Vorige week werd wederom een zeldzame aankondiging gedaan. Vanaf 11 januari 2017 zullen websites minder goed ranken…

Lees meer

Apple Watch en de liefde voor tekst

Door de komst van smartwatches is de verwachting dat het belang van tekstversies van e-mails steeds meer zal toenemen. Je doelgroep krijgt immers de mogelijkheid om hun binnenkomende e-mails te monitoren en veel sneller een keuze te maken tussen bewaren en weggooien. In het artikel Apple Watch en de terugkeer van tekst e-mail is hier al…

Lees meer

Responsive logo voor het responsive web?

Zo klein als een logo is, is zo groots wat het logo omvat: De gehele organisatie en haar gedachtegoed. Het is het centrum van de visuele communicatie en het wordt -als het goed is- herkend door je klanten en bezoekers. Daarom mag een logo nooit een andere vorm hebben en moet deze vorm vastgelegd worden…

Lees meer

Apple Watch en de terugkeer van tekst e-mail

Vroeger, toen internet marketing nog in de kinderschoenen stond, waren e-mails nog simpel. Je typte wat tekst en dat was het. Over de jaren heen raakten steeds meer mensen en bedrijven bedreven in het creëren van leuke en vooral mooie e-mails, vol visuele verrijking. Een enorme toevoeging voor e-mailmarketing, want laten we eerlijk zijn, het…

Lees meer

Google gaat jouw website uitkleden

Wat gaat Google doen? In het geval van een trage mobiele internetverbinding zal Google inderdaad websites gaan uitkleden, zodat deze sneller geladen kunnen worden. In navolging op de ‘SERP lite version‘ is Google op dit moment aan het testen met een ‘faster and lighter version of mobile pages optimized for slow networks‘. Hierdoor zal er bij mobiele gebruikers met een trage…

Lees meer

Moet ik mijn website mobielvriendelijk maken?

Moet ik mijn website mobielvriendelijk maken? In het vorige blogbericht hebben wij aangegeven wat de mobielvriendelijkheid-update precies inhoudt en waarom deze update zo belangrijk is. In dit blogbericht helpen wij jou om een inschatting te maken of het voor jou interessant is om de website mobielvriendelijk te maken of niet. Dit doen we door jezelf…

Lees meer

Instant Preview voor iOS

In november 2010 kwamen we met het bericht dat Google Instant Preview introduceerde. Een klein vergrootglas naast de organische zoekresultaten wat een screenshot van de te openen pagina laten zien. Nu gaat Google dezelfde optie uitrollen voor iOS, het besturingssysteem van Apple’s iPhone, iPod en iPad. Bij de zoekmachine zijn ze al langer bezig hun…

Lees meer