MailChimp
Updates

MailChimp Updates

We hebben het al regelmatig benoemd, maar MailChimp is lekker bezig. Het lijkt al wel Kerstmis, want er zijn weer de nodige features uitgerold die jouw campagnes alleen maar beter gaan maken. 

Een tijdje terug hebben ze het al mogelijk gemaakt om heel simpel een abandoned shopping cart op te zetten en automatisch product aanbevelingen in je campagne op te laten nemen. Maar daar hebben ze inmiddels nog nieuwe features aan toegevoegd. Een nieuw dashboard, gestandaardiseerde product blokken voor je (e-commerce) template, inzichten in voorspelde demografische gegevens én ze ondersteunen nu webfonts. Zoals we inmiddels gewend zijn van MailChimp kun je er direct mee aan de slag. Het enige wat je moet doen om ook van deze features gebruik te kunnen maken is je webshop koppelen en een betaald account hebben.

Nieuw dashboard

Een brand new start scherm waar je direct inzicht krijgt in de statistieken van je campagnes, lijsten en eventuele opbrengsten. Kijk er eens rustig naar, want je kunt er snel interessante trendlijnen zien. Bovendien geeft het je in één oogopslag direct een beeld hoe je de afgelopen periode presteert.

MailChimp heeft ook een app, voor zowel iOS en Adroid. Dit geeft je real-time inzichten in je campagnes en biedt je de mogelijkheid campagnes nog even aan te passen of te pauzeren.

mc_1

Product blokken

Content inladen is vaak een tijdrovende klus. Daarom heeft MailChimp het mogelijk gemaakt om direct de zogeheten productblokken in je template te kunnen slepen. Koppel je webshop aan MailChimp en je bent good-to-go.

mc_2

Voorspelde demografische gegevens

Google kwam onlangs met een update waardoor je je advertentie targerting kunt optimaliseren op basis van demografische gegevens, en nu volgt MailChimp. Dit was voor MailChimp Pro gebruikers al een tijdje mogelijk, maar nu hebben ze dit ook beschikbaar gesteld voor de ‘gewone’ betaalde accounts. Stuur je campagne naar bijvoorbeeld alle mannen in de leeftijdsgroep van 18 – 24. Voor het gemak gebruikt MailChimp dezelfde geslachts- en leeftijdscategorieën als Google.

mc_3

Aan de slag!

Ik was al een tijdje fan sinds MailChimp de één na de andere toffe feature released, maar door de productblokken en voorspelde demografische gegevens gooien ze er nog een schepje bovenop. Het is een gemiste kans als je deze nieuwe features niet gebruikt voor jouw campagnes. Wil je weten wat voor mogelijkheden deze nieuwe features voor jou kunnen betekenen of heb je hulp nodig bij het inzetten van deze features? Laat het ons weten dan lopen we er samen eens doorheen!

Bron: Officiële blog

Invest Online
Sander Bosch
Auteur: Sander Bosch, Online Marketeer Online marketeer, met de voornaamste focus op e-mailmarketing. Ik help je graag bij de implementatie van een volledig e-mailmarketing traject en assisteer ik graag bij deliverability, database management en DNS issues. Overigens breng ik ook met enige regelmaat heel wat uurtjes in de AdWords Editor en Photoshop door.

Plaats een reactie