Litmus gaat samenwerking
met Microsoft aan!

Litmus gaat samenwerken met Microsoft!

Gisteren was het grote ‘Email Design Conference’ in Boston. Het werd groots aangekondigd. Héél groots. Zelfs zo groot dat ik hun aankondiging niet eens ga vertalen: “We can’t wait to share industry-changing news with you. After today, email will never be the same.”

Ik had geen idee wat we konden verwachten. Wat kan er nou zó baanbrekend zijn dat het e-mail kan gaan veranderen? Een WYSIWIG editor in litmus die real-time je (responsive) HTML genereert? Gaat Gmail (app) media queries ondersteunen? Niemand wist het, nouja… bijna niemand. Eén ding was zeker, deze aankondiging was in ieder geval re-te goed voor de CTR in hun wekenlange aankondiging-email-campagne en het aantal views tijdens hun livestream.

Litmus

Als je je (veel) met e-mailmarketing bezig houdt weet je als geen ander wat een hel het is om de weergave van jouw e-mailtemplates in alle e-mail clients zo te krijgen zoals je designer ze heeft opgeleverd. Gelukkig is er zoiets als Litmus. Litmus probeert met verschillende tools al jaren het leven van e-mailmarketeers een stukje makkelijker te maken. Tot op heden hebben ze dat, gek genoeg, gedaan zonder de hulp van de grote e-mail clients. En om e-mail nóg beter te kunnen maken moet daar verandering in komen.

Litmus en Microsoft slaan de handen ineen om e-mail beter te maken, zowel voor duizenden e-mailmarketeers als de honderd-miljoen-miljard mensen die Outlook gebruiken.

Dit zagen de meesten niet aankomen. Groot nieuws dus! Tenminste, zo lijkt het op ’t eerste gezicht. Microsoft is tenslotte niet zomaar een naam én het is de eerste grote e-mail client die samen met de e-mailmarketing community in gesprek gaat om e-mail beter te maken. Maar is dit ook wel echt ‘industry-changing’?

Wát houdt de samenwerking dan in?

Waar we al die jaren gewoon ‘te dealen’ hadden met hoe e-mail clients werken, zal er nu de mogelijkheid zijn om informatie via Litmus met experts van Outlook uit te wisselen met één gezamenlijk doel voor ogen, namelijk om e-mail beter te maken.

+ De mogelijkheid om weergave-bugs te rapporteren. Litmus zal bugs en andere problemen die door de community verzameld worden in kaart gaan brengen. Al deze informatie zal worden geprioriteerd en vervolgens aan Microsoft ontwikkelaars worden voorgelegd. Litmus en Microsoft zullen samen deze bugs oplossen en terugkoppelen aan de community.

+ De mogelijkheid om in Litmus gratis te testen in meer (alle?) e-mail apps van Microsoft. Denk hierbij aan Windows Mail 10 en de Outlook app voor Android, iOS, and Windows Phone.

+ GIFJES VOOR IEDEREEN! Ja, Outlook deed daar moeilijk over.

Dus:

Of dit daadwerkelijk e-mail gaat veranderen zoals werd aangekondigd? Nee, natuurlijk niet. Het gaat ’t leven voor een e-mailmarketeer, en uiteindelijk de ervaring voor ontvangers, wél beter maken. En wellicht nog wel belangrijker; dit is een stap in de goede richting. Laten we met z’n allen hopen dat Google zich achtergesteld voelt en hierdoor ook geïnteresseerd én geïnspireerd raakt voor een potentiële samenwerking. Want dan gaat de e-mailwereld wél helemaal uit z’n plaat.

Bron: Officiële aankondiging partnership

Wil jij ook je e-mails verbeteren met Litmus?

Benieuwd hoe jouw e-mails in alle e-mail clients eruit zien? Mobiel, desktop, webversies? Wij zijn een officieel partner van Litmus waarin we dagelijks tientallen e-mails testen en bugs tot op de bodem uitzoeken. Wij helpen je daar graag bij.

Ja, dit wil ik!

Invest Online
Sander Bosch
Auteur: Sander Bosch, Teamlead E-mail Marketing & Online Marketeer Online marketeer, met de voornaamste focus op e-mailmarketing. Ik help je graag bij de implementatie van een volledig e-mailmarketing traject en assisteer ik graag bij deliverability, database management en DNS issues. Overigens breng ik ook met enige regelmaat heel wat uurtjes in de AdWords Editor en Photoshop door.

Plaats een reactie

Benieuwd waar jouw online kansen liggen?

Ontvang direct 4 bruikbare tips in je mailbox!

Ons adviesrapport ontvang
je als PDF

Bedankt voor je inschrijving! De eerste 4 tips sturen we je direct toe.