Google Posts laat je bedrijf opvallen in Google
Laat je bedrijf meer opvallen met
Google Posts!

Laat je bedrijf meer opvallen met Google Posts!

Ben jij bekend met Google My Business, ook wel bekend als Google Mijn Bedrijf? Dan moet je je zeker eens verdiepen in de nieuwe update Google Posts. Met Google Posts heb je als bedrijf de mogelijkheid om actuele informatie zoals acties, evenementen en nieuws direct zichtbaar te maken in de zoekresultaten.

Wat moet je weten over Google Posts?

Wist je dat Google Posts in eerste instantie werden ingezet als kandidaatupdates van de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten? De zo genoemde “Candidate Cards” stelden presidentskandidaten in de gelegenheid campagne te voeren via Google.

Candidate Cards voorloper van Google Posts

In maart 2016 zorgde Google ervoor dat óók lokale bedrijven in de VS deze “Business Cards” konden toepassen. Vandaag de dag zijn ze (eindelijk! 😊) toe te passen voor alle bedrijven met een Google Mijn Bedrijf account!

Om gebruik te kunnen maken van Google Posts heb je dus een Google Mijn Bedrijf account nodig. Heb je deze nog niet? Dan kun je het eenvoudig en gratis aanmaken via business.google.com. Heb je al wel een Google Mijn Bedrijf account? Lees dan snel verder om erachter te komen wat je met Google Posts kan en hoe je een Post aanmaakt.

Wat kun je met Google Posts?

Zoals in het begin van dit artikel al duidelijk werd kun je met Google Posts content direct zichtbaar maken wanneer men zoekt naar jouw bedrijf in Google. Zo’n Post verschijnt dan in het blok met de contactgegevens, locatie, reviews etc. van je bedrijf aan de rechterkant. Wanneer je bijvoorbeeld op “Invest Online” zoekt zie je de zogenoemde Snippet staan met daarin ook de Google Posts die zijn geplaatst.

Google Posts van Invest Online

De informatie die je kunt delen in de Google Posts zijn:
• Events
• Acties en kortingen
• Producten en diensten
• Nieuws
• Mededelingen (denk hierbij bijvoorbeeld aan: alleen zaterdag 8 juli tot 21.00 uur open, deze week een speciale gast aanwezig, nu tijdelijk een ander telefoonnummer, etc.)

Door slim gebruik te maken van Google Posts kun je als bedrijf de conversie flink verhogen.

Google zou Google niet zijn om jou dan ook inzicht te geven in het aantal views en kliks van de Posts. Op deze manier kun je goed meten wat voor een type Posts voor jouw bedrijf goed werken.

Hoe maak je een Google Post?

Nu duidelijk is wat je met Google Posts kunt voor jouw bedrijf, laten we je graag stap voor stap zien hoe je een Google Post aanmaakt.

  1. Log in bij Google mijn Bedrijf.
  2. Klik in het menu op “Berichten”.

Google mijn bedrijf inloggen

3. Klik op “schrijf je Post”.

Schrijf je Post Google mijn Bedrijf

4. Voeg tekst en een opvallende afbeelding toe aan je Post.

Schrijf je Post Google Mijn Bedrijf

5. Maak gebruik van een knop met een passende Call to Action.

Post aanmaken in Google Mijn Bedrijf

6. Klik op “voorbeeld” om vervolgens je post te zien en het te publiceren.

Voorbeeld en publiceren Google Posts

10 tips voor het gebruiken van Google Posts!

Nu je weet wat een Google Post is en hoe je een Post aanmaakt, ben je natuurlijk benieuwd hoe je een goede post maakt. Om het iets gemakkelijker te maken hebben we 10 nuttige tips voor je opgesteld:

  • Tip 1: Vermeld de bedrijfsnaam niet in een Google Post. Deze wordt namelijk automatisch bij een Post vermeld.
  • Tip 2: Schrijf een titel van ongeveer 5 woorden. De titel van een Google Posts telt een maximum van 58 karakters.
  • Tip 3: Bepaal voor jezelf een duidelijk doel van de Post zoals: informeren, overtuigen, activeren, amuseren etc. Hiermee kun je makkelijker een pakkende tekst schrijven over het onderwerp van je Post. Laat de bezoeker snel nieuwsgierig worden zodat hij op je Post klikt.
  • Tip 4: De ideale lengte van een Google Post is tussen de 150 en 300 woorden.
  • Tip 5: Laat jouw Post opvallen met afbeeldingen. Zorg ervoor dat afbeeldingen bij een Google Post een minimaal formaat van 344×344 pixels bevatten. De ideale afmeting is 720×720 pixels.
  • Tip 6: Verwerk de Unique Selling Points van jouw bedrijf in de Posts.
  • Tip 7: Gebruik niet te veel uitroeptekens of hoofdletters, dit wordt sneller gezien als spam.
  • Tip 8:  Maak in de Post gebruik van een sterke Call to Action. Zo trigger je bezoekers sneller om op je post te klikken.
  • Tip 9: Speel in op de behoefte van je (potentiële) klanten. Als je weet wat een klant wilt of naar zoekt, trek je makkelijker de aandacht.
  • Tip 10: Plaats regelmatig nieuwe Posts; ze blijven namelijk maar 7 dagen zichtbaar (met uitzondering op events).

 

Meer weten over Google Posts?

Heb je ondanks deze uitleg en tips hulp nodig bij het opstellen van een Google Post? Of lukt het je zelf niet om Google Mijn Bedrijf up-to-date te houden? Wij helpen je er graag bij. Neem contact met ons op om de mogelijkheden eens te bespreken. De koffie staat klaar!

Invest Online
Carlijn Roelofs
Auteur: Carlijn Roelofs, Online Marketeer

Als SEO Specialist houd ik mij iedere dag bezig om zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten van Google te komen. Samen met de klant werken aan een zo hoog mogelijke score is iedere dag weer een leuke uitdaging!

Er zijn 6 reacties op dit artikel

Marianne Andes schreef:

Interessant artikel. Dank voor het delen. Ik ben gelijk aan de slag gegaan, maar bij mijn staan de instellingen van de post op engels. Bij de button meer informatie staat nu dus Learn More. Hoe kan ik dit omzetten naar Nederlands?
Ik heb standaard de taal bij Google Mijn Bedrijf al wel op nederlands ingesteld…

Carlijn Roelofs schreef:

Hoi Marianne,

Dank voor je reactie!

Heb je de voorkeurstaal van je Google account na het lezen van het blogbericht gewijzigd?
Het kan helpen om de browser af te sluiten en opnieuw op te starten. Wanneer de taal nu nog niet in het Nederlands staat kun je eens proberen of het verwijderen van je cookies en cachegeheugen helpt.
Let op, door het verwijderen van de cookies en het cachegeheugen worden ook de opgeslagen instellingen (zoals wachtwoorden en gebruikersnamen) voor andere bezochte sites verwijderd.

Echter is het zo dat de weergaven in Google automatisch vertaald worden. Ook al zie je in eerste instantie de buttons in het Engels, dan zouden deze wanneer de posts geplaatst zijn automatisch vertaald worden naar de taal van je Google account, dus in dit geval in het Nederlands.

Ik hoor graag of het is gelukt.

Carlijn Roelofs schreef:

Hoi Matthijs,

Dank voor je reactie!

Posts in de zoekresultaten zijn alleen zichtbaar als iemand direct zoekt naar een bedrijf. Wanneer je als bedrijf een Google My Business (GMB) account hebt en een Post hebt geplaatst, is deze Post 7 dagen zichtbaar in de zoekresultaten. Echter is dit bij events anders. Deze blijven zichtbaar tot op de einddatum van het event.

Het kan dus zijn dat er geen recente Posts zijn geplaatst, of het kan zijn dat het bedrijf niet beschikt over een GMB account, waardoor je geen Posts ziet in de zoekresultaten.

Ik hoop dat ik je vraag zo voldoende heb beantwoord.

Tom Barten schreef:

Hoi Carlijn,
N.a.v. jouw post ben ik ook even aan de slag gegaan met het aanmaken van een event. Alleen loop ik tegen andere dingen aan die jij beschreven hebt, zoals:
* Google zelf heeft het over 100 – 300 woorden
* Jouw screenshot ziet er anders uit dan wat ik te zien krijg nadat ik de post heb gepubliceerd (wellicht heeft Google alweer aanpassingen gedaan?)
* Ook zet hij zelf een knop neer, terwijl ik een andere knoptekst heb geselecteerd (Google zet er Kopen neer, i.p.v. Bestellen).

Niettemin is dit een zeer interessante toevoeging van Google!

Carlijn Roelofs schreef:

Hoi Tom,

Leuk dat je zelf aan de slag bent gegaan met Google Posts en bedankt voor je opmerkingen!

Google hanteert inderdaad 100 – 300 woorden. Dit zie je ook in de screenshot van stap 4 staan. Wij raden aan om minimaal 150 woorden te gebruiken, hiermee creëer je meer content waarde voor je Post. Ik heb een test uitgevoerd en merk dat het maximum aantal woorden nu 300 is, in plaats van 1500 karakters. Dit zal ik direct even aanpassen in de Blog.
Google voert continu updates en tests uit, het kan dus inderdaad kloppen dat door een recente update of test, een Post nu een andere look & feel heeft gekregen. Kun je aangeven wat er bij jouw Post anders eruitziet?
Het kan zijn dat Google aan het testen is met de verschillende Call to Action knoppen, om te bepalen welke de hoogste conversiepercentages behalen. Hierdoor is het goed mogelijk dat de knoptekst automatisch is veranderd in kopen i.p.v. bestellen.

Groet, Carlijn

Plaats een reactie

Benieuwd waar jouw online kansen liggen?

Ontvang direct 4 bruikbare tips in je mailbox!

Ons adviesrapport ontvang
je als PDF

Bedankt voor je inschrijving! De eerste 4 tips sturen we je direct toe.