Wij delen graag
Onze kennis

Zo werkt het algoritme van Instagram nu

Begin 2018 kondigde Instagram aan dat het algoritme aangepast zou worden met een meer chronologische en ‘frisse’ tijdlijn als gevolg. We hebben even moeten wachten, maar sinds begin juni laat het social medium weten dat het nieuwe algoritme uitgerold wordt. Tijd voor Instagram om een boekje open te doen over de werking van het nieuwe…

Lees meer

Het antwoord van Instagram op YouTube: IGTV

Op 20 juni lanceerde Instagram een nieuwe feature: Instagram TV ofwel IGTV. Via IGTV krijgen gebruikers de mogelijkheid om video’s met een lengte tot één uur te plaatsen op Instagram. In IGTV ligt de focus op mobiel gebruik; daarom zijn de video’s alleen in Portrait Mode te uploaden en te bekijken. Via de huidige Instagram-app…

Lees meer

HBO/WO Traineeship — Online Marketing

Wil jij een kickstart van je carrière waarin je alles wordt bijgebracht van online marketing waarin ook nog eens fun en leren centraal staan? Dan hebben wij een unieke kans voor max. 2 traineeships. En als het van beide kanten goed bevalt, dan heb je ook nog een uitzicht op een full-time job! Klinkt dit…

Lees meer
Event Groeiversnellers

Event: Groeiversnellers 2018

De ontwikkelingen in de online marketing branche gaan ontzettend hard. Maar welke ontwikkelingen kan je nou echt niet missen en welke ontwikkelingen kunnen er voor zorgen dat jouw organisatie nog verder groeit? Dit was het overkoepelende thema van het Groeiversnellers event dat dinsdag 22 mei plaatsvond. Met sprekers van Invest Online, Google, Spotler en de…

Lees meer

Wat is RankBrain en hoe speel je erop in?

Ben je al eens aan de slag geweest met het optimaliseren van je site voor zoekmachines als Google? Dan ben je ongetwijfeld bekend met het verbeteren van je teksten en het versterken van je linkprofiel. Niet gek, content en links zijn per slot van rekening de twee belangrijkste ranking factoren van Google. Met de op…

Lees meer
MBTI

Website optimalisatie aan de hand van de MBTI methode

Ieder mens heeft een andere persoonlijkheid en dus andere behoeftes. De een beslist vaak op basis van feiten, de ander op basis van emotie. De een beslist snel, de ander langzaam. Op basis van deze verschillende persona’s is de MBTI methode (Myers Briggs Type Indicator) opgesteld. In dit blogartikel lees je alles over deze methode…

Lees meer

Nieuw: Instagram Shoppen ook in Nederland

Sinds deze maand is het ook mogelijk voor bedrijven in Nederland om producten te taggen in de Instagram-feed. Hierdoor hoef je geen links meer in je biografie te plaatsen en wordt Instagram meer een conversiekanaal. Producten taggen Je koppelt je producten aan content op Instagram. Gebruikers kunnen direct doorklikken naar het product in de webshop,…

Lees meer

HBO/WO (afstudeer) stage — online marketing

Heb jij passie en talent voor online marketing? Wil jij meewerken aan uitdagende cases van onze opdrachtgevers én tegelijkertijd ontzettend veel leren van onze online marketing Specialisten? Dan is een (afstudeer) stage bij Invest Online iets voor jou! Wij bieden jou een unieke kans om je te verdiepen in de online marketing wereld. Een (afstudeer)stage…

Lees meer

Bezoekers verleiden tot een conversie

Alleen bezoekers op je website is niet genoeg. Je wilt dat de bezoeker iets gaan doen; een conversie oplevert. Een conversie kan voor iedere website anders zijn. Denk aan een aankoop bij een webshop, aanvraag van een offerte of brochure of een aanmelding voor een cursus. Met het instellen van doelen in Google Analytics kun je het…

Lees meer

5 technische SEO aspecten voor crawlen en indexatie

De vele technische mogelijkheden om het crawlen en indexeren van je website te beïnvloeden kunnen verwarrend zijn, voornamelijk wanneer technieken samen gebruikt worden. Onderstaand schema helpt je bij het correct implementeren van technische SEO aspecten die crawling en indexatie beïnvloeden. Onder de afbeelding staat een korte beschrijving per stap. Wil je meer informatie per stap,…

Lees meer