Wij delen graag
Onze kennis
AMP Accelerated Mobile Pages

Wat zijn Accelerated Mobile Pages?

AMP (Accelerated Mobile Pages) zijn sinds februari 2016 zichtbaar in de mobiele zoekresultaten van Google te herkennen aan het AMP icoontje  . Eerst voor nieuwspagina’s, maar ondertussen ook voor e-commerce en andere pagina’s. Wat is AMP? AMP staat voor Accelerated Mobile Pages oftewel versnelde mobiele pagina’s. Het is een open source initiatief ontwikkeld door Google om…

Lees meer

Zes tips voor de ultieme URL-structuur

Waar denk je als eerst aan bij het vergroten van de vindbaarheid van je website? Met zoekmachineoptimalisatie (SEO) zullen de bekendste onderwerpen met de grootste belangstelling in 9 van de 10 gevallen content en linkbuilden zijn. Waar minder belangstelling voor is? De URL-structuur. Onterecht: door dit basiselement van je site strak te zetten heb je…

Lees meer
Google Penguin

March of the Penguin!

Er werd al maandenlang over gespeculeerd en gediscussieerd, maar nu is het dan eindelijk zover: Google Penguin 4.0 is live! Google heeft dit vandaag bevestigd op het Google webmasters blog. Wat is Google Penguin? Sinds 2012 is Penguin toegevoegd aan het algoritme van Google om linkbuild technieken te bestraffen die niet voldoen aan de kwalitatieve…

Lees meer

‘Shop the look’ op Google Shopping

Shop de ultieme look Negentig procent van de smartphone-gebruikers zeggen dat ze niet helemaal zeker van zijn het specifieke merk dat ze willen kopen wanneer ze beginnen met shoppen. Ook geeft bijna de helft van de Amerikaanse vrouwen aan dat zij blogs en dergelijke raadplegen om nieuwe trends en ideeën te ontdekken. Om mensen te helpen bij het…

Lees meer

Waarom je minder verkopersbeoordelingen ziet in Google AdWords

Google heeft de richtlijnen voor het tonen van de verkopersbeoordelingen (oftewel de befaamde sterren) bij de AdWords advertenties naar eigen zeggen ‘ergens eind deze zomer’ aangepast.

Lees meer

Aankomende algoritme update: Interstitual penalty

In februari 2015 kondigde Google aan dat ze per 21 april 2015 hun algoritme voor mobiele zoekresultaten zouden aanpassen. Dit was een zeldzame aankondiging, omdat Google tot die tijd bijna nooit iets over hun algoritme aanpassingen kenbaar maakte. Vorige week werd wederom een zeldzame aankondiging gedaan. Vanaf 11 januari 2017 zullen websites minder goed ranken…

Lees meer

Litmus gaat samenwerken met Microsoft!

Gisteren was het grote ‘Email Design Conference’ in Boston. Het werd groots aangekondigd. Héél groots. Zelfs zo groot dat ik hun aankondiging niet eens ga vertalen: “We can’t wait to share industry-changing news with you. After today, email will never be the same.” Ik had geen idee wat we konden verwachten. Wat kan er nou zó baanbrekend zijn dat het e-mail…

Lees meer
JPEG vs WebP

Optimaliseer je website: WebP-afbeeldingen

Websitebezoekers anno 2016 zijn kritische mensen. Bezocht je in de jaren 90 een website, dan werd je vaak getrakteerd op afbeeldingen die langzaamaan ingeladen werden. Vol spanning wachten op een plaatje dat uiteindelijk toch stiekem wel tegenviel. Als tegenwoordig een afbeelding al niet gelijk ingeladen is, dan klagen bezoekers steen en been en wordt je…

Lees meer

Instagram Stories vs. Snapchat

Instagram stories; maak een aantal filmpjes en/of foto’s. Deze worden vervolgens gebundeld in een album dat 24 uur te bekijken is! Geniaal idee van Snapchat, dat nu ook is verwerkt in Instagram. Social media platform Instagram heeft begin augustus Instagram stories geïntroduceerd. Sinds 4 augustus is deze nieuwe functie beschikbaar in Nederland. Wanneer je instagram opent op…

Lees meer

Expanded Text Ads: De Resultaten

Na de eerste Beta periode heeft Google sinds deze week de Expanded Tekst Ads live gezet voor iedere AdWords klant. Hiervoor was het alleen beschikbaar voor een select aantal klanten die in Google’s Beta mee mochten gaan. Achter de schermen zijn wij hier al voor wat klanten mee aan de slag gegaan. Na 31 januari…

Lees meer