Wij delen graag
Onze kennis
Google Assistant en Online Marketing

Hoe speel je met Online Marketing in op Google Assistant

Hoe speel je met Online Marketing in op Google Assistant   Allereerst een kleine uitleg: Google Assistant is een spraakgestuurde hulp, aangeboden vanuit Google. Het is een vergelijkbare dienst als Siri, of de spraakgestuurde dienst van Amazon. Je kunt vragen stellen en via beschikbare informatie op het web, zal Google Assistant een antwoord geven. Daarnaast…

Lees meer
Marketing tijdens feestdagen 2

(Online) marketing tijdens de feestdagen? Start nu al met plannen maken!

Feestdagen zijn een uitgelezen kans om de (online) marketing van jouw bedrijf een speciale invulling te geven. Het biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om klanten eens extra in het zonnetje te zetten, of juist nieuwe klantgroepen op te zoeken. Uit onderzoek blijkt dat 20% van de mensen feestinkopen in oktober doet en dat 47% daar op…

Lees meer

Invest Online toegelaten als CSS Partner van Google

Google heeft aanpassingen doorgevoerd in hun Shopping-beleid nadat zij een torenhoge boete opgelegd hebben gekregen door de Europese Unie. Als reactie op deze boete heeft Google het partnerprogramma Comparison Shopping Services (CSS) geïntroduceerd. CSS is een partnerprogramma waarbij andere vergelijkers, naast Google zelf, de mogelijkheid krijgen om te adverteren in het Shopping gedeelte van Google…

Lees meer

Enhanced Ecommerce; onmisbaar voor iedere webshop

Al sinds 2014 is Enhanced Ecommerce een waardevolle aanvulling binnen Google Analytics. We komen echter nog veel webshops tegen die deze mogelijkheid niet hebben geïmplementeerd. Zonde, want de verkregen inzichten kunnen uitstekend gebruikt worden ter verbetering van de website om zodoende het conversiepercentage te laten stijgen. Wat is het? Met de implementatie van Enhanced Ecommerce…

Lees meer
Marketing tijdens feestdagen

14 tips voor jouw marketing tijdens de feestdagen

Focus niet alleen op kerst Bij feestdagen denken veel klassieke winkeliers aan Sinterklaas, Kerst en Oudjaarsdag. Vanuit Amerika zijn de laatste jaren veel meer feestdagen overgewaaid. Dat er ook veel op deze Amerikaanse feestdagen wordt gezocht, is te zien in de grafiek hieronder. Er wordt meer gezocht op Black Friday dan op kerst. Het is…

Lees meer

Advertenties Google Ads nóg groter

In navolging op de ‘Expanded Text Ad‘, welke in 2016 werd gepresenteerd en het standaard advertentieformaat is sinds januari 2017, volgt Google met een update voor nog meer advertentieruimte. De advertenties van Google Ads zijn uitgebreid met een extra kop en beschrijving. Daarnaast is de ruimte van de beschrijvingsregels groter geworden.

Lees meer
seo tips nieuwe website

10 SEO checks voor de livegang van een website

Het live gaan van een nieuwe website is vaak een spannend moment. Wat zullen de reacties van klanten, bekenden en partners zijn? Worden na livegang producten en diensten sneller of beter verkocht? En zal de website beter zichtbaar worden in Google? Allemaal vragen waar je mee speelt op het moment van livegang.

Lees meer
Mobiele laadsnelheid

Hoe snel is jouw mobiele website?

Eerder dit jaar berichtten we al over de Mobile First Index van Google. Nog even in het kort: Google gaat langzaam over naar het indexeren van de mobiele website in plaats van de desktop website. Google liet al eerder dit jaar weten dat zij de snelheid van de mobiele website gaan meenemen in het algoritme…

Lees meer
https verbinding

Nog geen https verbinding?

Deze week is de nieuwste versie van Chrome uitgerold; Chrome 68. Waar je eerder alleen een melding (groen slotje) kreeg bij een beveiligde (https) verbinding, krijg je deze nu ook bij het ontbreken ervan. De melding ziet er als volgt uit: Extra belangrijk dus voor alle websites die nog niet zijn overgestapt naar een beveiligde…

Lees meer

Google AdWords wordt Google Ads

Google kondigde op 27 juni 2018 een grote (naams)verandering aan! Het aloude bekende Google AdWords zal veranderen van naam. De nieuwe naam wordt Google Ads. Google Ads zal een overkoepelende paraplu worden voor het volledige scala aan campagnetypen in Zoeken, Display, Video, App en meer. 

Lees meer