Wij delen graag
Onze kennis
nieuw

10 e-mailmarketing tips voor de feestdagen

Het was afgelopen weekend nog 28C, dus grote kans dat je nog met cocktailparty’s, BBQ-sessies en andere tropische activiteiten bezig bent. Maarrrr… de feestdagen wachten écht niet op jou! Jouw (potentiële) klanten dus ook niet. De laatste jaren lijkt het goed met ons te gaan, want we spenden elk jaar weer meer euro’s rondom de…

Lees meer

Financiële voordelen van het Google CSS programma gewijzigd

De financiële voordelen van het Google CSS programma worden per 1 november gewijzigd. De staffelkorting op basis van de adspend wordt gelijk getrokken naar één percentage, de drempel voor SpendMatch wordt verlaagd, het plafond voor de SpendMatch wordt verhoogd en SpendMatch wordt per kalendermaand berekend. De wijzigingen op een rijtje: SpendMatch wordt verlaagd naar 5%…

Lees meer

Vacature UX / Digital Designer

Vacature UX / Digital Designer Invest Online groeit hard en is op zoek naar een UX / Digital Designer met mad skills in user experience en unieke designs! Ben jij op zoek naar een team met vakidioten en sparring partners en staat jouw persoonlijke ontwikkeling en eigen inbreng hoog in het vaandel? Wij zijn altijd op zoek…

Lees meer

Meer omzet met de interne zoekfunctie binnen jouw webshop

Wist je dat bij gebruikers van de interne zoekfunctie op een website het conversiepercentage vaak vijf keer hoger ligt dan bij bezoekers die niet zoeken? We zien deze statistieken regelmatig voorbij komen bij onze klanten. De koopintentie bij ‘zoekers’ is groot; ze zijn al op zoek naar een specifiek product en/of weten exact naar welke…

Lees meer

Nieuw: Instagram Shopping tags in Stories

Eerder dit jaar lanceerde Instagram de mogelijkheid voor bedrijven om producten te taggen in hun Instagram posts. Op dit moment gebruiken meer dan 90 miljoen Instagram gebruikers elke maand de optie ‘tap to reveal’ om meer te weten te komen over het getagde product. Om Instagram shopping makkelijker te maken en te stimuleren, kondigt Instagram…

Lees meer
Google Assistant en Online Marketing

Hoe speel je met Online Marketing in op Google Assistant

Hoe speel je met Online Marketing in op Google Assistant   Allereerst een kleine uitleg: Google Assistant is een spraakgestuurde hulp, aangeboden vanuit Google. Het is een vergelijkbare dienst als Siri, of de spraakgestuurde dienst van Amazon. Je kunt vragen stellen en via beschikbare informatie op het web, zal Google Assistant een antwoord geven. Daarnaast…

Lees meer
Marketing tijdens feestdagen 2

(Online) marketing tijdens de feestdagen? Start nu al met plannen maken!

Feestdagen zijn een uitgelezen kans om de (online) marketing van jouw bedrijf een speciale invulling te geven. Het biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om klanten eens extra in het zonnetje te zetten, of juist nieuwe klantgroepen op te zoeken. Uit onderzoek blijkt dat 20% van de mensen feestinkopen in oktober doet en dat 47% daar op…

Lees meer

Invest Online toegelaten als CSS Partner van Google

Google heeft aanpassingen doorgevoerd in hun Shopping-beleid nadat zij een torenhoge boete opgelegd hebben gekregen door de Europese Unie. Als reactie op deze boete heeft Google het partnerprogramma Comparison Shopping Services (CSS) geïntroduceerd. CSS is een partnerprogramma waarbij andere vergelijkers, naast Google zelf, de mogelijkheid krijgen om te adverteren in het Shopping gedeelte van Google…

Lees meer

Enhanced Ecommerce; onmisbaar voor iedere webshop

Al sinds 2014 is Enhanced Ecommerce een waardevolle aanvulling binnen Google Analytics. We komen echter nog veel webshops tegen die deze mogelijkheid niet hebben geïmplementeerd. Zonde, want de verkregen inzichten kunnen uitstekend gebruikt worden ter verbetering van de website om zodoende het conversiepercentage te laten stijgen. Wat is het? Met de implementatie van Enhanced Ecommerce…

Lees meer
Marketing tijdens feestdagen

14 tips voor jouw marketing tijdens de feestdagen

Focus niet alleen op kerst Bij feestdagen denken veel klassieke winkeliers aan Sinterklaas, Kerst en Oudjaarsdag. Vanuit Amerika zijn de laatste jaren veel meer feestdagen overgewaaid. Dat er ook veel op deze Amerikaanse feestdagen wordt gezocht, is te zien in de grafiek hieronder. Er wordt meer gezocht op Black Friday dan op kerst. Het is…

Lees meer