Invest Online toegelaten als
CSS Partner van Google

Invest Online CSS Programma

Google heeft aanpassingen doorgevoerd in hun Shopping-beleid nadat zij een torenhoge boete opgelegd hebben gekregen door de Europese Unie. Als reactie op deze boete heeft Google het partnerprogramma Comparison Shopping Services (CSS) geïntroduceerd. CSS is een partnerprogramma waarbij andere vergelijkers, naast Google zelf, de mogelijkheid krijgen om te adverteren in het Shopping gedeelte van Google op de zoekresultatenpagina (niet in het tabblad Shopping). Adverteren middels een Google CSS-partner kan diverse voordelen opleveren, zoals meer waarde uit jouw CPC-bieding.

Ook aan de slag met Shopping campagnes via CSS? Ja, doen!

Wij adviseren onze klanten om te gaan testen met de inzet van Shopping campagnes via ons als CSS Partner. Het kan je namelijk enorme financiële voordelen opleveren:

  • Minder klikkosten door zelfde aantal klikken uit Google Shopping maar voor een lagere prijs per klik vanwege het niet belasten van de CPC-bieding met 20% marge.
    óf
  • Meer klikken uit Google Shopping uit hetzelfde klikbudget vanwege het niet belasten van de CPC-bieding met 20% marge.

We proberen je het nieuwe CSS programma graag uit te leggen. Het programma is alleen een lastig (tekstueel) uit te leggen product, met een aantal voorwaarden, maar vooral hele interessante voordelen én kansen. We begrijpen dat dit een hoop vragen oproept. Bel of mail ons even, dan leggen we het graag uit!

Aan de slag met Google CSS via Invest Online: hoe werkt het?

Invest Online is onlangs officieel toegelaten als CSS Partner. Wij bieden daarmee de unieke mogelijkheid om gebruik te maken van de korting op je klikkosten in Google Shopping. Samen kunnen we bepalen wat de strategie wordt om maximaal profijt te halen uit de nieuwe situatie.

De werking van CSS ten opzichte van het bestaande Shopping is vrij complex. Daarom is het prettig dat Google zelf hier een uitgebreide uitlegvideo over heeft gemaakt. Wil je meer weten over de nieuwe werking van Google Shopping met de intrede van CSS Partners, dan raden we aan onderstaande video te bekijken:

 

Waarom testen met CSS?

Omdat je als adverteerder de mogelijkheid hebt om zowel te adverteren via een CSS Partner als via Google zelf, kunnen we hier uitstekend mee gaan testen. De veiling is zo aangepast dat als je de veiling wint maar je bent zelf ook de nummer 2, je niet de prijs betaalt van je eigen bieding op plek 2 maar dat de bieding van plek drie (een andere adverteerder) wordt genomen als prijs die je voor je klik moet betalen. Zie hieronder een schematische uitwerking:

Via welk CSS wordt verkoper 3 getoond en welke prijs betaalt verkoper 3

Verkoper 3 wordt getoond via CSS A: verkoper 3 biedt voor dit product het hoogste via CSS A
Verkoper 5 wordt getoond via CSS B: verkoper 5 biedt voor dit product het hoogste via CSS B
Verkoper 1, 2 en 4 worden getoond via Google: verkoper 1,2 en 4 bieden voor dit product het hoogste via Google

Daarmee hebben we de mogelijkheid om naast bestaande Google Shopping campagnes te testen met Shopping campagnes via ons als CSS. En omdat een veiling altijd maar slechts 1 keer gewonnen kan worden en je per klik betaalt, zul je nooit dubbele kosten gaan draaien. Uiteraard meten we de prestaties van de campagnes door en kunnen we ook hier sturen op het behalen van het gewenste rendement. En zoals verwacht, de prijs per klik zal lager komen te liggen vanwege het ontbreken van de 20% marge opslag die Google hanteert.

We geven je graag een advies!

Veel vragen en mogelijke scenario’s? Dat begrijpen wij. Wij leggen het je graag helemaal uit. Neem even contact met ons op via onderstaand formulier om de mogelijkheden te bespreken (een mailtje of belletje mag ook ;-)). Wij komen graag met een advies.

Invest Online is verkozen tot hét beste full-service internetbureau van Nederland