Indelingen voor advertentie-extensies

Het is inmiddels bekend dat er binnen de Google omgeving op efficiënte en meetbare wijze geadverteerd kan worden. Echter kunt u ook nog extra gegevens aan uw advertentie toevoegen, waardoor een advertentie beter opvalt en extra nuttige informatie biedt. Een toename van het gebruiksgemak en niet onbelangrijk, relevantie.

 

Deze advertentie-extensies zijn op verschillende manieren toe te passen op een nieuwe campagne, maar ze kunnen ook toegevoegd worden aan uw huidige advertentie campagne. Onder het tabblad: Advertentie–extensies kunt u deze functionaliteit toevoegen aan uw Google Adwords campagne.

 

Figuur 1.1: Advertentie extensies

 

Indeling voor advertentie-extensies met locatie.

Op het moment dat u een Google Places account koppelt aan uw Google Adwords account, kunt u een visuele weergave toevoegen aan uw advertentie, door middel van een plattegrond vanuit Google Maps.
Ideaal om de focus te leggen op mensen die locaal zoeken en daarbij gebruik maken van Google Maps. Met de regionale focus is het door deze advertentie-extensie eenvoudiger mensen aan uw oranisatie te binden. Stel u bent eigenaar van een verse bakker in de buurt en iemand in die omgeving zoekt naar verse broodjes. Deze persoon komt dan op de kaart van zijn omgeving uw advertentie tegen waar duidelijk wordt aangegeven dat u warme, verse broodjes verkoopt. Door op die advertentie-extensie te klikken komt de bezoeker uit op uw website en spreekt de rest voor zich.

Indeling voor advertentie met Productextensies:

In mijn optiek 1 van de meest interessante manier van adverteren in Google Adwords. Door uw Adwords campagne te koppelen aan Google Shopping oftewel het Google Merchant Center. Hier kunt u uw bedrijf en productportfolio registreren, zodat ook uw producten vanuit de Google Shopping omgeving worden weergegeven. Tevens kun u afbeeldingen toevoegen aan uw Adwords advertenties waarop een geïnteresseerde direct kan klikken om naar dit product te worden doorverwezen op uw website.

Figuur 1.2: Productextensies

 

Advertentie indeling met extensies voor Sitelinks:

Hiermee kunt u extra linkjes plaatsen onder uw advertentietekst. Er kunnen maximaal 6 extra links worden toegevoegd. Per link kunt u een pakkende tekst kiezen waardoor uw doelgroep eerder zou kunnen klikken. Zorg ervoor dat de link erachter relevant is aan de aanduiding. Met deze advertentie-extensie kunt u uw aanbiedingen of bijvoorbeeld een actie of prijsvraag extra aandacht geven.

Figuur 1.2: Extensie voor Sitelinks

 

Een advertentie indeling met telefoonextensies:

Voor de mobiele adverteerders onder ons is het aan te raden deze advertentie-extensie toe te voegen aan uw advertenties. Middels deze functionaliteit is het mogelijk een telefoonnummer toe te voegen aan de advertentie. Het handige hiervan is dat er met 1 klik op dat nummer direct gebeld kan worden. Gezien het feit dat mobiele internetters nog sneller en gemakzuchtiger internetten dan de reguliere personen achter een computer op laptop, is dit natuurlijk ideaal om deze specifieke doelgroep het zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Invest Online
Invest Online
Auteur: Invest Online Wij zijn hét full-service internetbureau uit Apeldoorn. Met een team van 40 online specialisten werken we dagelijks voor onze 130 klanten online de beste resultaten te behalen!

Benieuwd waar jouw online kansen liggen?

Ontvang direct 4 bruikbare tips in je mailbox!

Ons adviesrapport ontvang
je als PDF

Bedankt voor je inschrijving! De eerste 4 tips sturen we je direct toe.