Het complete overzicht van onze online marketing blogs – Q1 2013

De eerste drie maanden van 2013 zijn alweer voorbij en daarom is het tijd voor een kwartaaloverzicht van alle blogs die geschreven zijn door onze online marketing specialisten. Alle blogs die gepubliceerd zijn hebben we, voor het overzicht, gesorteerd per categorie.

Zoekmachine adverteren

  • Met de introductie van de Enhanced Campaigns, begin februari, stond de AdWords wereld even op zijn kop. Deze nieuwe campagnes waren namelijk één van de grootste aanpassingen aan het AdWords systeem sinds 5 jaar. Inmiddels zijn we ruim een maand verder en is het tijd om eens te kijken naar alle wijzigingen en nieuwe opties in de Enhanced Campaigns, oftewel in het Nederlands de geoptimaliseerde campagnes. In het eerste deel, Geoptimaliseerde AdWords campagnes, wat is er allemaal aangepast?, kijken we naar de waarom en duiken we in de nieuwe campagne instellingen.
  • Vanaf 13 februari worden producten van webwinkeliers vanuit Google Shopping niet meer gratis getoond in de resultaten van Google. Gesponsorde Google Shopping resultaten gebaseerd op de Product Listing Ads (PLA) hebben het vanaf die datum overgenomen. Een webwinkelier moet nu dus betalen per klik om zijn producten getoond te krijgen bij gerelateerde zoekopdrachten.In dit blogartikel lees je 12 tips voor het optimaliseren van je Product Listing Advertenties.

Zoekmachine optimalisatie

  • Onderzoek heeft uitgewezen dat video, na persoonlijk contact, één van de krachtigste communicatiemiddelen is die er bestaat. De combinatie van beeld, geluid en tekst triggert mensen om met meer aandacht te kijken en te luisteren, maar vooral de boodschap beter op te nemen. Dat is dan ook de grootste reden waarom video content steeds meer de overhand neemt op het internet. Diverse websites maken reeds gebruik van dit krachtige marketinginstrument. Maar waarom is het zo interessant en hoe kan je video het beste inzetten? Lees het allemaal in de blog: Hoe kan je video content inzetten als marketingtool?
  • Als lokale onderneming doe je er verstandig aan om alle lokale aspecten te integreren in je online marketing strategie. Zeker wanneer je aan de slag bent gegaan met content marketing is het verstandig om deze te optimaliseren om lokaal gevonden te worden. In dit blogartikel worden een aantal tips om gemakkelijk lokaal vindbaar te worden beschreven, er wordt verteld hoe je relevante onderwerpen vind om over te schrijven en er worden ideeën weergegeven voor het promoten van je content.
  • Goede, relevante content is tegenwoordig een essentieel onderdeel geworden van de online marketing strategieën van bedrijven. Enerzijds komt dit door de verandering van het algoritme van Google. Kwalitatieve content is één van de belangrijkste onderdelen voor een goede ranking. Anderzijds komt het door de toenemende concurrentie op internet. Als je als bedrijf je niet onderscheidt ten opzichte van de concurrent ben je maar één van de velen. In dit blog worden enkele tips gegeven voor het creëren van goede, kwalitatieve content en het belang van een goede content strategie wordt beschreven.

Affiliate marketing

  • Met de komst van Real Time Bidding (RTB) binnen Automated Trading zijn we in staat om per unieke bezoeker, realtime te kunnen bepalen hoeveel er geboden kan worden om een gepersonaliseerde banner te kunnen laten tonen. RTB timmert flink aan de weg, maar wat is Real Time Bidding nu precies?

E-mail marketing

  • De basis principes voor het goed afleveren van een e-mailing zijn erg belangrijk. Optimaliseer je HTML, verwerk je bounces, mutaties en abuses correct en zorg voor een goede verhouding tussen tekst en afbeeldingen. Daarnaast zijn er ook een aantal technische aspecten waar rekening mee gehouden moet worden. Lees het in het artikel: Hoe lever je een e-mailcampagne correct af?
  • Een digitale nieuwsbrief is een perfecte manier om te communiceren met (potentiële) klanten. Het is snel, flexibel, goedkoop en uitstekend meetbaar. Maar vaak krijgen wij de vraag: “hoe komen we aan meer e-mailadressen?”. In dit blog lees je 10 praktijkgerichte tips om meer e-mailadressen te verzamelen.

Social media

  • Of je getwitterde boodschap aankomt staat en valt bij het schrijven van een goede tweet. Maar hoe schrijf je nu een zo leesbaar mogelijke tweet, eentje die twitteraars naar je event of webpagina laat komen? In dit blogartikel een handleiding voor het schrijven van een tweet die werkt! Of lekker catchy in het engels…. “Write for conversions and keep an eye on usability”

Nieuws

  • Al sinds begin 2012 is Invest Online officieel partner van Copernica, maar met de ontvangen plaque is het officieel! Copernica biedt ons kwalitatieve marketing software waarmee wij in staat zijn om op een effectieve manier e-mailmarketing campagnes in te zetten voor onze klanten. Lees in dit blog wat Copernica nog meer doet en kan.
  • Elke week schrijft Invest Online een blog over een van de online marketing gebieden. Zo schrijven we bijvoorbeeld de ene week iets over zoekmachine adverteren of optimalisatie en de andere week over het nieuws binnen de online marketing wereld. Maar misschien heb jij wel een online marketing vraag die wij helemaal niet beantwoorden in onze blogs. Lees hoe je een online marketing vraag stelt en welke vragen er al zijn gesteld.
  • In 2013 staat er weer een aantal kennissessies op het programma. Wij nodigen je uit om onder het genot van een heerlijke lunch samen in een klein groepje te kijken naar de online kansen op verschillende gebieden. Is je website bijvoorbeeld wel goed vindbaar, doet hij zijn werk goed en waar liggen nog kansen? Bekijk het programma van onze lunchsessies in 2013 en schrijf je in!
  • Het afgelopen half jaar is er veel veranderd op het gebied van het verzenden en bezorgen van webshop bestellingen. Zo kan er tot steeds later besteld worden, kan de klant het bezorg moment kiezen en kan er gekozen worden om de bestelling zelf op te halen. Lees in deze blog alle trends en ontwikkelingen op het gebied van webshop verzendingen.

Opvallende zaken

  • In de infographic van week 13 is te lezen dat er een stijging is van het aantal online advertentie bestedingen, meer dan 90% van de bedrijven iemand heeft met social media in de functieomschrijving en dat Google een virtueel warenhuis begint met bezorgdienst.
  • In de infographic van week 12 is te lezen dat er een opvallend aantal mensen per maand naar een video op Youtube kijkt, er een stijging is van het maandelijkse mobiele internet verbruik en de lancering van Google Flight in Nederland komt aan bod.
  • In de infographic van week 11 is te lezen dat er nieuws is over de Google RSS dienst, een mogelijk verrassende keus van Facebook en een leuk feitje over mobilesearchers.
  • In de infographic van week 10 wordt een leuk feitje over smartphone gebruikers gegeven, daarnaast lees je wat de gemiddelde internettijd is per dag en het aantal zoekmachine verbeteringen van Google in 2012 wordt weergegeven.
  • In de infographic van week 9 is te lezen dat er 81% van de gebruikers klikten op betaalde resultaten in plaats van organische resultaten, er een groei is van onder het aantal volwassenen dat een tablet gebruikt en dat 7 op de 10 bedrijven meer investeert in contentmarketing.
  • In de infographic van week 8 is te lezen dat er in Amerika 100 miljard dollar wordt besteed aan travel, Pinterest haalt 200 miljoen dollar op en dat het Burgerking account gehacked is geweest.
  • In de infographic van week 7 is te lezen dat de meeste webwinkels per 1000 inwoners in Flevoland is, er een groei is in 2012 voor webshops en dat er een Facebook buy ticket is bij events.
Invest Online
Invest Online
Auteur: Invest Online Wij zijn hét full-service internetbureau uit Apeldoorn. Met een team van 40 online specialisten werken we dagelijks voor onze 130 klanten online de beste resultaten te behalen!

Plaats een reactie