Shop The Look!

‘Shop the look’ op Google Shopping

Shop de ultieme look
Negentig procent van de smartphone-gebruikers zeggen dat ze niet helemaal zeker van zijn het specifieke merk dat ze willen kopen wanneer ze beginnen met shoppen. Ook geeft bijna de helft van de Amerikaanse vrouwen aan dat zij blogs en dergelijke raadplegen om nieuwe trends en ideeën te ontdekken. Om mensen te helpen bij het vinden van producten en merken in deze ‘I-need-some-ideas’ momenten, heeft Google zich gericht op het bouwen van belevingen.

Onlangs lanceerde Google een uniek Fashion Week experiment, dat mensen in staat stelt om de wereld van de fashion en lifestyle rechtstreeks van inspirerende foto’s op google.com te ontdekken. Deze week heeft Google de uitrol van een nieuwe kleding- en interieur ervaring voor de retail adverteerders genaamd: ‘shop the look’ gelanceerd.

Google shop te look

Hoe het werkt:
Laten we stellen dat een bezoeker op zoek is naar een nieuwe outfit voor een bruiloft. Als deze dan vervolgens zoekt naar “cocktail kledij ‘, krijgt deze bezoeker een afbeelding van een populaire mode-blogger te zien die een zwarte cocktail jurk, hakken en een zonnebril draagt. Vervolgens kunnen deze vertoonde kledingstukken (of visueel vergelijkbare) aangeschaft worden door verder te klikken. Deze worden bij het verkennen van vergelijkbare producten weergegeven in Google Shopping advertenties. Net als bij standaard Shopping advertenties, zullen deze klikken in rekening worden gebracht op een kosten-per-click basis, en alle vertoningen en klikken worden gerapporteerd binnen de bestaande Shopping-campagnes. De getoonde beelden en kledingstukken die matchen, komen van merken, bloggers, retailers en uitgevers, die zijn afkomstig van betrouwbare partners, zoals LIKEtoKNOW.it., Polyvore en Curalate.

Op deze manier wordt er binnen Google een hele nieuwe manier van shoppen gelanceerd. Wij denken dat dit veel zal bijdragen aan het koopproces en de uiteindelijke klantervaring. Het is een positieve ontwikkeling die meer dan welkom is in het Google netwerk. Wij hopen deze feature dan ook snel in Nederland te mogen begroeten!

Bron: Melissa Hsieh Nikolic, Senior Product Manager, Google Shopping

Invest Online
Frank van de Streek
Auteur: Frank van de Streek, Online Marketeer

Plaats een reactie