Google Adwords Keyword tool

Internet is te zien als een omgekeerde wereld. In een offline omgeving moeten mensen het altijd doen met wat de omgeving waarin zij zich bevinden aan te bieden heeft. Zo loop je bijvoorbeeld door de Kalverstraat te Amsterdam en links en rechts van je presenteren bedrijven wat ze te bieden hebben en daar moet je het mee doen. 

Bij internet, gerichter gesteld: Binnen de zoekmachine Google is er een tegengestelde marktwerking. Hierbij ligt de macht bij de afnemer, oftewel degene die een bepaalde behoefte heeft. Daarom is het belangrijk dat je, wanneer je iets aan te bieden hebt, gevonden wordt op internet. Het is van essentieel belang niet te denken vanuit je product/diensten portfolio, maar juist vanuit de behoeften van je doelgroep. Daarbij is het noodzakelijk dat je weet met welke termen deze mensen zich een baan wagen door die digitale kaartenbak, genaamd Google.

De Google Adwords Keyword tool, het internet logboek:

Google is enige tijd geleden met een interessante dienstverlening de markt op gekomen. De Google Adwords Keyword tool, een soort van zoekmachine in een zoekmachine. Dit programma registreert het zoekgedrag van de mensen die gebruik maken van de Google zoekmachine. Hier worden indicaties gegeven van de zoekvolumes van het opgegeven zoekwoord. Daarnaast geven zij ook alternatieve en aanverwante zoekopdrachten waar tevens volumes op zitten.

Verschillende zoekmogelijkheden met de Google Keyword tool:

Gezien het feit dat er wereldwijd en op enorm veel manieren wordt gezocht, biedt de Google Keyword Tool een aantal features aan waarmee gerichter gezocht kan worden. Zo is het mogelijk om de zoekvolumes topografisch af te stemmen tot op landelijk niveau. Tevens kun je ervoor kiezen de volumes te bepalen op exact- of breed niveau. Dit houdt in dat bij exact, de zoekvolumes gelijk zijn aan wat je hebt ingevoerd. Bij breed wordt er ook gekeken naar alternatieven die direct of indirect gerelateerd zijn aan je zoekopdracht.

 Figuur 1.1: Google Adwords Keyword tool omgeving.

Daarnaast kan je ook de naam van een website opgeven in het onder gelegen zoekveld. Zo kan je zien op welke zoekwoorden deze website gevonden wordt. Ideaal bij een concurrentie analyse! Zo kan je nagaan op welke woorden zij bijvoorbeeld nog niet gevonden worden en daar de content van jou website op afstemmen.

Zo is de Google Keyword tool inzetbaar voor vele online markt analyses en onderzoeken. Onze online marketing specialisten zijn hier ervaren in en vertellen u graag meer over de mogelijkheden!

Invest Online
Marco Zweekhorst
Auteur: Marco Zweekhorst, Directeur

Dagelijks zijn wij bezig om voor onze klanten successen te behalen. Meer bezoekers, stijging van conversies en groei van opbrengsten. Dit doen wij met ons team van vakidioten die op een resultaatgedreven en transparante wijze een succesvolle samenwerking met onze klanten aan gaan!

Benieuwd waar jouw online kansen liggen?

Ontvang direct 4 bruikbare tips in je mailbox!

Ons adviesrapport ontvang
je als PDF

Bedankt voor je inschrijving! De eerste 4 tips sturen we je direct toe.