Event Groeiversnellers

Event: Groeiversnellers 2018

De ontwikkelingen in de online marketing branche gaan ontzettend hard. Maar welke ontwikkelingen kan je nou echt niet missen en welke ontwikkelingen kunnen er voor zorgen dat jouw organisatie nog verder groeit? Dit was het overkoepelende thema van het Groeiversnellers event dat dinsdag 22 mei plaatsvond. Met sprekers van Invest Online, Google, Spotler en de KNLTB was het een geslaagde middag!

Tijdens het event kwamen er diverse belangrijke ontwikkelingen in online marketing aan bod. Het programma werd geopend door Marco Zweekhorst die vertelde over het het belang van mobiel en welke mobiele kansen er liggen. Daarop aansluitend presenteerde Thomas Donker van Google over het veranderende landschap van adverteren door onder andere de ontwikkeling automation. Twee Social Media specialisten van Invest Online gaven daarna diverse content hacks voor de social media van bedrijven en er werden ook diverse tips gegeven om onder andere meer interactie met de doelgroep te krijgen.

Na de pauze vervolgde het event met een presentatie van Peter Bronkhorst van Spotler. Hij ging dieper in op e-mailmarketing en hoe organisaties uiteindelijk automatische campagnes op kunnen zetten. Sander Bosch vervolgde deze presentatie met diverse praktijkcases over hoe Invest Online succesvol e-mailmarketing automation voor onze klanten heeft ingezet. Vervolgens vertelde Sven Molenaar van Invest Online hoe webstatistieken ingezet kunnen worden om je website te optimaliseren. Het event werd afgesloten door Jacco Eltingh van de KNLTB, die vertelde over de sleutel tot groei en hoe er altijd menselijk contact nodig is om te blijven groeien. Een mooie afsluiter van het Groeiversnellers event!

Een greep uit de learnings

  • E-mailmarketingdatabases slinken van nature met ongeveer 22.5% per jaar. Laat je bestand groeien door middel van (gated) inschrijfformulieren (boven de fold), pop-ups of progressive profiling.
  • Ga aan de slag met automatische campagnes, zoals event-driven campagnes, event-based campagnes of trigger-based campagnes.
  • Begin klein met e-mail automation, breid het steeds meer uit. E-mail automation kan tegenwoordig in vrijwel alle e-mail marketing software pakketten.
  • Met Social Advertising kan er doel(groep)gericht geadverteerd worden: er zijn enorm veel targeting opties binnen social. Door te werken met het full funnel principe bereik jij met je advertenties alleen de relevante personen.
  • Statistieken zijn door het gebruik van UTM-coderingen goed meetbaar. In Google Analytics zijn dan alle statistieken met betrekking tot jouw campagne te vinden. Met behulp van de Facebook Pixel kun je het gedrag van jouw doelgroep meten zoals hoe ze je website gebruiken, vanaf welk apparaat, wanneer er een conversie wordt gedaan en het helpt je nieuwe doelgroepen te vinden.
  • Gedrag/keuze van de (potentiële) klant kan worden beïnvloed via Social Advertising: op basis van het full funnel principe (ook wel het See Think Do Care model genoemd door Google) bereid je (potentiële) klanten voor op het doen van een conversie (dit kan ook een soft conversie zijn als een lead). Het is hierbij van belang dat je de onderkant van de funnel goed hebt neergezet, dit kun je doen met behulp van Dynamische Product Advertenties (ook beschikbaar voor diensten, reizen e.d.).

Benieuwd naar meer learnings van het event? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Foto’s Groeiversnellers Event

    

    

Meer weten over belangrijke Groeiversnellers voor jouw organisatie?

Heb je interesse om te praten over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Dat kan! Neem contact met ons op via info@investonline.nl of bel naar 055 538 0460.

Stuur ons een mailtje!

Invest Online
Invest Online
Auteur: Invest Online Wij zijn hét full-service internetbureau uit Apeldoorn. Met een team van 40 online specialisten werken we dagelijks voor onze 130 klanten online de beste resultaten te behalen!

Plaats een reactie