Verzendkosten
Waar toon je bijkomende kosten in een webshop?
Verzendkosten

Waar toon je bijkomende kosten in een webshop?

De prijs is en blijft een belangrijke factor in de besluitvorming van een potentiële klant. Zeker online, waar men makkelijk vergelijkt met de concurrent. Uit recent onderzoek blijkt dan ook wederom dat onverwachte bijkomende kosten in de checkout (zoals verzendkosten, belastingen, administratiekosten etc.), tot uitval in het bestelproces kunnen leiden. Maar hoe zorg je ervoor…

Lees meer

10 e-mailmarketing tips voor de feestdagen

Het was afgelopen weekend nog 28C, dus grote kans dat je nog met cocktailparty’s, BBQ-sessies en andere tropische activiteiten bezig bent. Maarrrr… de feestdagen wachten écht niet op jou! Jouw (potentiële) klanten dus ook niet. De laatste jaren lijkt het goed met ons te gaan, want we spenden elk jaar weer meer euro’s rondom de…

Lees meer
Vacature Online Advertising Specialist

Meer omzet met de interne zoekfunctie binnen jouw webshop

Wist je dat bij gebruikers van de interne zoekfunctie op een website het conversiepercentage vaak vijf keer hoger ligt dan bij bezoekers die niet zoeken? We zien deze statistieken regelmatig voorbij komen bij onze klanten. De koopintentie bij ‘zoekers’ is groot; ze zijn al op zoek naar een specifiek product en/of weten exact naar welke…

Lees meer

Invest Online toegelaten als CSS Partner van Google

Google heeft aanpassingen doorgevoerd in hun Shopping-beleid nadat zij een torenhoge boete opgelegd hebben gekregen door de Europese Unie. Als reactie op deze boete heeft Google het partnerprogramma Comparison Shopping Services (CSS) geïntroduceerd. CSS is een partnerprogramma waarbij andere vergelijkers, naast Google zelf, de mogelijkheid krijgen om te adverteren in het Shopping gedeelte van Google…

Lees meer

Enhanced Ecommerce; onmisbaar voor iedere webshop

Al sinds 2014 is Enhanced Ecommerce een waardevolle aanvulling binnen Google Analytics. We komen echter nog veel webshops tegen die deze mogelijkheid niet hebben geïmplementeerd. Zonde, want de verkregen inzichten kunnen uitstekend gebruikt worden ter verbetering van de website om zodoende het conversiepercentage te laten stijgen. Wat is het? Met de implementatie van Enhanced Ecommerce…

Lees meer

Advertenties Google Ads nóg groter

In navolging op de ‘Expanded Text Ad‘, welke in 2016 werd gepresenteerd en het standaard advertentieformaat is sinds januari 2017, volgt Google met een update voor nog meer advertentieruimte. De advertenties van Google Ads zijn uitgebreid met een extra kop en beschrijving. Daarnaast is de ruimte van de beschrijvingsregels groter geworden.

Lees meer
https verbinding

Nog geen https verbinding?

Deze week is de nieuwste versie van Chrome uitgerold; Chrome 68. Waar je eerder alleen een melding (groen slotje) kreeg bij een beveiligde (https) verbinding, krijg je deze nu ook bij het ontbreken ervan. De melding ziet er als volgt uit: Extra belangrijk dus voor alle websites die nog niet zijn overgestapt naar een beveiligde…

Lees meer

Google AdWords wordt Google Ads

Google kondigde op 27 juni 2018 een grote (naams)verandering aan! Het aloude bekende Google AdWords zal veranderen van naam. De nieuwe naam wordt Google Ads. Google Ads zal een overkoepelende paraplu worden voor het volledige scala aan campagnetypen in Zoeken, Display, Video, App en meer. 

Lees meer

Google verbouwt Shopping na torenhoge boete Europese Commissie

Drie maanden nadat de Europese Commissie Google een megaboete van 2,4 miljard euro oplegde wegens machtsmisbruik, komt Google met een nieuw voorstel om wél aan de regels te kunnen voldoen. In Google Shopping, de prominente prijsvergelijker van Google, worden sinds kort ook andere prijsvergelijkers toegestaan, zoals bijvoorbeeld Vergelijk.nl. Naar verwachting volgen er nog meer platformen. Waarom krijgt…

Lees meer

Aankondigingen tijdens Google Marketing Next 2017

Het moment waar vele online marketeers elk jaar op wachten; de aankondigingen van de grootste innovaties van Google. Op 24 mei 2017 deelde Google weer diverse aankondigingen en nieuwe functionaliteiten met ons. Dit jaar was het thema ‘Marketing Next’, the future of marketing. Graag delen wij de belangrijkste AdWords hoogtepunten van dit event.

Lees meer