e-mailadressen verzamelen
10 tips

10 tips om e-mailadressen te verzamelen

Een digitale nieuwsbrief is een perfecte manier om te communiceren met (potentiële) klanten. Het is snel, flexibel, goedkoop en uitstekend meetbaar. Maar vaak krijg ik de vraag: “hoe komen we aan meer e-mailadressen?”. Daarom lees je in deze blogpost 10 praktijkgerichte tips hoe je meer e-mailadressen kan verzamelen en de database kan uitbreiden. 1. Eigen…

Lees meer

Het effect van … timing bij E-mail Marketing

Regelmatig komt het discussiepunt voorbij wat nou eigenlijk het beste verzendtijdstip is. Laat ik voorop stellen dat dag en tijdstip van groot belang kunnen zijn, maar dat het onderwerp van de e-mail nieuwsbrief en de verzender met stip op de eerste plaats staan als het gaat om het behalen van een hoge openratio. Het beste…

Lees meer

Van Hotmail naar Outlook.com

Vorige week (09-08-2012) was er groots nieuws. Microsoft heeft aangekondigd te stoppen met het wereldberoemde Hotmail. Door de introductie van Hotmail in 1996 is deze eerste echt grote web based e-mail client  niet meer weg te denken. Met de aankondiging van het geheel vernieuwde Outlook.com gooit Microsoft het naar eigen zeggen volledig over een andere boeg….

Lees meer

Deliverability van email campagnes!

Tot grote verbazing van menig ontvanger en email marketeer belandt de ene nieuwsbrief in de inbox, waarna de dag daarop dezelfde nieuwsbrief in de spambox belandt. De spelregels van email providers worden continue veranderd. Onlangs heeft onder andere Gmail het afleveren van emails moeilijker gemaakt. Het is lastig te zeggen wat er precies is veranderd,…

Lees meer

E-mail Marketing als marketingtool

E-mail marketing is vandaag de dag zeer populair als marketingkanaal.  Echter wordt het nog te vaak onderschat of inefficiënt en ongestructureerd ingezet. Succes vraagt om een professionele aanpak.   Steeds vaker gebruiken bedrijven e-mail marketing om te communiceren met hun klanten en prospects. Dat is ook niet zo heel gek, want de relatief lage  kosten,…

Lees meer