E-mailmarketing: een aantal don’ts op een rij

E-mailmarketing is al jaren een bewezen kanaal in marketingland. Veel bedrijven communiceren, door de inzet van dit marketingkanaal met (potentiële) klanten. Bedrijven maken hiervoor gebruik van een e-mailmarketingplatform als Copernica, Mailplus of MailChimp. Dit is maar een kleine greep uit de platformen die beschikbaar zijn. E-mailmarketing is volop in ontwikkeling. Een eenvoudige e-mail versturen behoort…

Lees meer

Copernica Summit 2014

Op 16 september staat er voor jou een meeslepend programma klaar tijdens de vijfde editie van het Copernica Summit in het Media Plaza te Utrecht. Met keynotes van bijvoorbeeld Richard van Hooijdonk, Webprint en Technische Unie, hoor je alles over de laatste marketingontwikkelingen en ontvang je tips & tricks voor je e-mailmarketing. Voor de beginnende…

Lees meer

Gmail Sponsored Promotions: eerste ervaringen

  Bij Invest Online testen we momenteel voor een aantal klanten met de nieuwe Gmail Sponsored Promotions. Voor één van onze klanten, die online game cards verkoopt, hebben wij recent een eerste test afgerond. Samen met Ulco Keegstra hebben wij een praktijkcase geschreven met de eerste resultaten! Gmail Sponsored Promotions (GSP) is een nieuwe manier van adverteren…

Lees meer

Een feestje in je mailbox!

Het geautomatiseerd uitsturen van e-mailcampagnes bestaat al lang en is zeker geen rocket science. Toch zijn het vaak de cash cows onder de campagnes binnen het gehele e-mailmarketing traject. Waarom automatisch getriggerde campagnes (nog) niet altijd worden ingezet ligt doorgaans aan een te beperkt budget of het gebrek aan data. Zonde, want een kijkje in…

Lees meer

De nieuwe Gmail tabs en e-mailmarketing

Enkele weken geleden is Gmail begonnen met het uitrollen van een nieuwe interface met tabbladen. Inmiddels is dit voor bijna elke Gmail gebruiker wel uitgerold. De nieuwe functionaliteit binnen Gmail zorgt ervoor dat e-mails automatisch worden gecategoriseerd in vijf verschillende tabs. Primair, sociaal, reclame, updates en forums. Het directe gevolg hiervan is dat nieuwsbrieven niet…

Lees meer

Hoe maak je een goede onderwerpregel voor je e-mailcampagne?

De onderwerpregel is binnen e-mailmarketing vaak nog het ondergeschoven kindje t.o.v. de content in een e-mailcampagne. Dit is niet heel handig. Een goede onderwerpregel moet er immers voor zorgen dat ontvangers überhaupt jouw content te zien krijgen. Vaagheid, verwarring en nietszeggendheid in het onderwerp kan briljante content ongezien in de prullenbak doen belanden. Het klinkt…

Lees meer

Is e-mailmarketing wel iets voor mij?

Bedrijven zijn gevoelig voor trends en ontwikkelingen. Iedereen wil wel met Facebook en Twitter starten. Het liefst tuigen ze dan ook nog even een Google+ en Pinterest account op. Want het is momenteel hot, en mijn buurman doet het ook.  Ik mag dan wel met enige regelmaat over prachtige mogelijkheden binnen e-mailmarketing schrijven. Maar wat…

Lees meer

De kunst van dagelijks mailen

Tegenwoordig doen veel bedrijven het. Waar voorheen periodieke nieuwsbrieven werden verstuurd, worden nu ineens additionele dagelijkse nieuwsbrieven verstuurd. Dagacties zijn eerder een noodzaak dan luxe. Het e-mailkanaal wordt vaak ingezet om deze acties te promoten. Toch is het versturen van een dagelijkse mailing net even iets anders dan het versturen van een periodieke nieuwsbrief. Wat…

Lees meer

E-mailtemplate: balans tussen mooi en functioneel

Afwegingen maken is altijd moeilijk. Dit geldt ook voor het maken van een e-mailtemplatedesign. Je hebt een prachtig ontwerp, het is uitstekend geprogrammeerd en je hebt de juiste software. Maar bereik je wel het optimale bij jouw doelgroep? Hoe zorg je voor een mooi ontwerp dat tegelijkertijd functioneel is? Een mooi design en functionaliteit gaan niet…

Lees meer

Hoe lever je een e-mailcampagne correct af?

Een tijdje geleden schreef ik over de deliverability van e-mail campagnes. De basis principes voor het goed afleveren van een e-mailing zijn nog steeds van belang. Dus optimaliseer je HTML, verwerk je bounces, mutaties en abuses correct en zorg voor een goede verhouding tussen tekst en afbeeldingen. Blijf dit ook vooral doen! Echter zijn er…

Lees meer