MailChimp stopt met
double opt-in

MailChimp stopt met double opt-in

Waar je bij ’t gebruik van MailChimp als gebruiker vaak tegenaan loopt is de verplichte double opt-in. Bij MailChimp formulieren (gehost, embedded of een pop-up variant) is het namelijk niet mogelijk om de double opt-in te omzeilen (tenzij je gebruik maakt van de API). Maar daar komt binnenkort verandering in! Vanaf 31 oktober zal MailChimp…

Lees meer

Tekstuele mails binnen je e-mail marketing strategie

Tegenwoordig zie je steeds meer creatieve, extreme en interactieve HTML opgemaakte e-mails binnenkomen. Kosten noch moeite worden bespaard om er tussen tientallen andere e-mails uit te springen. Net als in fashion raken sommige dingen een tijdje uit de mode, maar eigenlijk komt het altijd wel weer terug. En binnen de e-mail marketingmix zijn de zogeheten tekstuele mails weer helemaal…

Lees meer

MailChimp Updates

We hebben het al regelmatig benoemd, maar MailChimp is lekker bezig. Het lijkt al wel Kerstmis, want er zijn weer de nodige features uitgerold die jouw campagnes alleen maar beter gaan maken.  Een tijdje terug hebben ze het al mogelijk gemaakt om heel simpel een abandoned shopping cart op te zetten en automatisch product aanbevelingen in…

Lees meer

Litmus gaat samenwerken met Microsoft!

Gisteren was het grote ‘Email Design Conference’ in Boston. Het werd groots aangekondigd. Héél groots. Zelfs zo groot dat ik hun aankondiging niet eens ga vertalen: “We can’t wait to share industry-changing news with you. After today, email will never be the same.” Ik had geen idee wat we konden verwachten. Wat kan er nou zó baanbrekend zijn dat het e-mail…

Lees meer

Deliverability bij e-mailmarketing: praktische tips

By far het meest besproken topic van de laatste maanden: deliverability! “HELP HELP HELP – onze e-mails worden niet meer afgeleverd bij Hotmail en ze komen bij mijn familie en vrienden ook massaal in de ongewenste e-mail terecht.” Ik neem je mee in de wondere wereld van deliverability waardoor je straks met een aantal praktische tips zelf aan de…

Lees meer

Gmail gaat waarschuwingen tonen

Gmail gebruikers worden binnenkort gewaarschuwd wanneer er e-mails binnenkomen die via onversleutelde verbindingen zijn verstuurd. Google meldt op het eigen beveiligingsblog dat zij mensen gaan waarschuwen omdat uit onderzoek blijkt dat steeds meer geprobeerd wordt e-mailverkeer te onderscheppen. Uit het onderzoek blijkt dat er groepen actief zijn die met valse DNS-servers proberen e-mailverkeer te onderscheppen en het…

Lees meer

Tips om online meer uit bestaande klanten te halen

Veel webshops zijn gericht op het binnenhalen van nieuwe klanten. Een nieuwe klant binnenhalen is zeer belangrijk, maar de waarde van een bestaande klant behouden mag niet worden onderschat. Uit onderzoek van E-commercemagazine.nl is gebleken dat de winst van een bedrijf sterk kan toenemen als een bedrijf 5% meer klanten behoudt. De praktijk leert echter…

Lees meer

Apple Watch en de liefde voor tekst

Door de komst van smartwatches is de verwachting dat het belang van tekstversies van e-mails steeds meer zal toenemen. Je doelgroep krijgt immers de mogelijkheid om hun binnenkomende e-mails te monitoren en veel sneller een keuze te maken tussen bewaren en weggooien. In het artikel Apple Watch en de terugkeer van tekst e-mail is hier al…

Lees meer

Apple Watch en de terugkeer van tekst e-mail

Vroeger, toen internet marketing nog in de kinderschoenen stond, waren e-mails nog simpel. Je typte wat tekst en dat was het. Over de jaren heen raakten steeds meer mensen en bedrijven bedreven in het creëren van leuke en vooral mooie e-mails, vol visuele verrijking. Een enorme toevoeging voor e-mailmarketing, want laten we eerlijk zijn, het…

Lees meer

E-mailmarketing: een aantal don’ts op een rij

E-mailmarketing is al jaren een bewezen kanaal in marketingland. Veel bedrijven communiceren, door de inzet van dit marketingkanaal met (potentiële) klanten. Bedrijven maken hiervoor gebruik van een e-mailmarketingplatform als Copernica, Mailplus of MailChimp. Dit is maar een kleine greep uit de platformen die beschikbaar zijn. E-mailmarketing is volop in ontwikkeling. Een eenvoudige e-mail versturen behoort…

Lees meer

Benieuwd waar jouw online kansen liggen?

Ontvang direct 4 bruikbare tips in je mailbox!

Ons adviesrapport ontvang
je als PDF

Bedankt voor je inschrijving! De eerste 4 tips sturen we je direct toe.