Zoekmachine
Optimalisatie

Zoekmachine Optimalisatie

Zoekmachine Optimalisatie (SEO) is een vitaal onderdeel van online marketing. Met Zoekmachine Optimalisatie zorgen we ervoor dat je goed gevonden wordt. Vooral via relevante zoekopdrachten in de gratis resultaten van de zoekmachines. Een goede vindbaarheid in deze gratis zoekresultaten van Google zorgt namelijk voor maandelijks relevante bezoekers, bezoekers waar je niets voor hoeft te betalen. Om dat te bereiken moet je aan de slag met het optimaliseren van je website. Het optimaal inrichten volgens de richtlijnen. Onze specialisten kennen die richtlijnen uit hun hoofd. Weten hoe een complex en arbeidsintensief SEO-traject moet worden aangepakt? Je leest het hieronder.

Hoe werken wij

Wanneer we aan de slag gaan met zoekmachine-optimalisatie, kijken we naar zes kernelementen die elk op zich veel invloed hebben op de vindbaarheid van een website. Deze zes kernelementen optimaliseren gaat zorgen voor een betere vindbaarheid, meer bezoekers en meer omzet!

SEO-werkwijze

1. Indexatie

Het indexeren van een website vormt een belangrijke schakel in een zoekmachine-optimalisatie traject. Als een website niet toegankelijk is voor zoekmachines, zal deze ook niet getoond worden in de resultaten. Daarom zal in het begin van een traject goed gekeken worden naar de huidige situatie rondom de indexatie van de website. Wij analyseren met diverse tools de indexering van de website en leggen eventuele pijnpunten bloot om die vervolgens op te lossen.

2. Laadsnelheid

De laadsnelheid van een website is over de jaren heen steeds belangrijker geworden. Zoekmachines hechten veel waarde aan gebruikerservaring. Deze ervaring wordt steeds meer beïnvloed door de snelheid waarmee een website geladen wordt en daarmee dus te bekijken is. Als een website niet snel geladen kan worden, zal een zoekmachine minder makkelijk ranken in zoekmachines. Bij de analyse van de website wordt gekeken waar de meeste winst te behalen is, zodat de website een betere laadtijd kan behalen. Samen met de programmeur/webbouwer brengen we verbeteringen aan zodat we een betere score krijgen.

3. Techniek

Een diepere analyse op de techniek van een website toont aan hoe diverse elementen in de website gebruikt worden. Deze elementen kunnen gebruikt worden om zoekmachines zeer gedetailleerd te vertellen waar de website over gaat, hoe informatie gevonden kan worden en hoe de webpagina’s benaderd kunnen worden. De elementen vallen onder techniek, omdat er vaak technische kennis vereist is om ze correct toe te passen. Wij analyseren de broncode van de website en brengen  actiepunten in kaart om de techniek voor zoekmachines te optimaliseren.

4. Websitestructuur & Content

Essentieel is of je website juist is ingericht rondom die voor jou relevante zoektermen. Daarvoor is een uitgebreid en gedegen zoekwoordonderzoek uiterst belangrijk. We brengen in kaart wat de belangrijkste zoektermen zijn waarop vindbaarheid gewenst zou moeten zijn. Daaruit volgt een advies over website-structuur die gewenst is om rondom die zoektermen relevante pagina’s te maken. Vervolgens moet voor die  (aangemaakte) pagina’s content geschreven worden. De vindbaarheid van een website of pagina is slecht wanneer Google niet kan bepalen waar jouw pagina/website over gaat. Om jouw website goed te kunnen indexeren in de zoekresultaten is het belangrijk dat er voldoende content op je pagina’s staat. Uiteraard met de juiste zoekterm-focus.

5. Interne factoren

Interne factoren zijn de elementen waar we zelf invloed op kunnen uitoefenen. De titel en omschrijving van een pagina, de kopteksten en benamingen van afbeeldingen. Maar bijvoorbeeld ook de interne links die naar andere relevante pagina’s staan. Allemaal dragen ze bij aan een optimale inrichting van je website en daarmee dus hogere scores in de zoekresultaten van zoekmachines. Na een uitgebreide screening van een website brengen we alle interne factoren volledig in kaart en bepalen we of deze geoptimaliseerd moeten worden.

6. Linkbuilding

Linkbuilding vormt sinds het begin van zoekmachines als een belangrijke factor voor het succes van een website. Door een goed en gezond linkprofiel te hebben, weten zoekmachines zoals Google dat je website belangrijk is. Een link vormt een soort van “stem” op een andere website. Hoe meer “stemmen” op je website, hoe belangrijker je website wordt. We bekijken samen met jou welke links de meeste potentie hebben,  en bepalen samen een strategie om deze relevante links ook daadwerkelijk te krijgen.

Toolings

Om onze werkzaamheden zo efficiënt mogelijk uit te voeren, maken wij veel gebruik van diverse tools. Deze tools helpen ons de website goed te analyseren, verwijzende websites in kaart te brengen en historische resultaten in te zien. Naast de publieke tools die via internet beschikbaar zijn, ontwikkelen wij ook onze eigen tools. In samenwerking met onze techniek afdeling zijn al diverse handige tools ontwikkeld zoals een eigen RankTrack systeem, Zoekwoord-analyse systeem en planningstool.

Ook dragen wij zorg dat onze processen aan elkaar gekoppeld zijn. Dit houdt in dat we elk stap laten aansluiten op een volgende stap. Zo maken we het proces van zoekmachine-optimalisatie steeds transparanter en makkelijker te begrijpen.

Optimaal resultaat behalen?

Ben je op zoek naar optimaal resultaat voor je online activiteiten? Bekijk dan ook onze Online Advertising en Social Media marketing diensten, deze helpen je website snel aan bezoekers. Combineer dit met onze Conversie optimalisatie dienst, zodat je je bezoekers zo efficiënt mogelijk tot klant maakt.

Hoger in Google?

Sta jij nog niet hoog in de zoekresultaten van een zoekmachine zoals Google of wil je graag aan de slag met het optimaliseren van de website? Wij helpen je daar graag bij. Neem contact op met onze SEO specialist om de mogelijkheden te bespreken of een kopje koffie te drinken.

Contact opnemen

Benieuwd waar jouw online kansen liggen?

Ontvang direct 4 bruikbare tips in je mailbox!

Ons adviesrapport ontvang
je als PDF

Bedankt voor je inschrijving! De eerste 4 tips sturen we je direct toe.