E-mail
Marketing

E-mail marketing

Wij vinden dat e-mail marketing meer is dan alleen het versturen van een digitale nieuwsbrief. De mogelijkheden van e-mail marketing zijn eindeloos. Bepaal zelf wie jouw e-mailcampagnes ontvangt, ontwikkel samen met ons de mooiste responsive templates en spreek je ontvangers persoonlijk aan. Een persoonlijke benadering zorgt voor een hoog engagement terwijl wij nóg meer waardevolle data verzamelen voor je toekomstige campagnes. En dan wordt het pas leuk! Want met alle data die we verzamelen zorgen wij dat elke e-mailcampagne een feestje in je inbox wordt.

De 5 pijlers van E‑mail marketing
  1. Deliverability
  2. Templating
  3. Campagnevoering
  4. Database Management
  5. Werven nieuwe leden

Hoe werken wij?

Wij werken aan de hand van 5 belangrijke pijlers om samen een juiste en haalbare strategie te bepalen, zodat jouw e-mailcampagnes bijdragen aan jouw totale marketing strategie!

1. Deliverability

Je kunt nog zo’n goede responsive e-mailtemplate hebben, maar als je e-mail niet (goed) wordt afgeleverd dan ziet niemand jouw fantastische campagne. Voorkom dat jouw e-mail structureel in de spamfolder terecht komt, of nog erger; je mails helemaalniet kunnen worden afgeleverd. Wij doorlopen een checklist om ervoor te zorgen dat jouw mail-campagnes goed worden afgeleverd.

2. Templating

Een nieuwsbrief-lezer is een ‘snacker’. Hij snackt liever een lekker hapje, snel en kort, dan een compleet viergangendiner. Daarnaast worden e-mails tegenwoordig voor ruim 50% op een mobiel apparaat geopend. Dit betekent dat een responsive e-mailtemplate een must is geworden en je goed moet nadenken over waar en hoe je content wilt positioneren.

3. Campagnevoering

Door slim met je e-mailmarketingsoftware om te gaan kun je vooraf gedefinieerde follow-ups klaarzetten. Voorbeelden van campagnes waar wij graag in meedenken zijn:

  • Abandoned shopping carts campagne
  • Member, get-member campagne
  • Verjaardagcampagne
  • Loyaliteitcampagnes
  • Retentiecampagnes

Wij proberen alleen net een stapje verder te denken dan de rest, zodat elke campagne een succes wordt.

4. Database Management

Databasemanagement, data-hygiëne, subscribemanagement; hoe je het ook noemt; het is de sleutel van het succes van je e-mailcampagnes. E-mail clients hebben tegenwoordig heel goed in de gaten wie jij als afzender mailt en wat de activiteit in jouw mails is. Het blijven mailen van inactieve profielen kost niet alleen onnodig geld, het is ook nog eens schadelijk voor je loyale klanten. Verzendreputatie is vaak een ontastbaar begrip wat pas aan bod komt als het eigenlijk al te laat is. Mensen hebben vaak moeite met afscheid nemen van kostbare nieuwsbriefleden. Durf op tijd afscheid te nemen van profielen die geen activiteit vertonen of juist foutmeldingen terugkoppelen. Het bespaart je niet alleen kosten (je betaalt tenslotte per verzonden e-mail), maar je zult ook gezondere e-mail statistieken krijgen.

5. Nieuwe leden werven

Een continue flow van nieuwe e-mailadressen is belangrijk om je kanaal verfrissend en up-to-date te houden. En als een bezoeker niet (direct) converteert moet je deze natuurlijk proberen aan je te binden. Een e-mailadres is dan veel waard. Wij denken graag mee; hoe jij op een laagdrempelige en creatieve manier je database kunt laten groeien.

  • Pop-ups
  • Betere call-to-actions op je website
  • Social media
  • Zet je blog in
  • Gebruik je bedankt pagina’s

Bekijk de case van Royal Talens

Software

Zowel Copernica als Mailchimp bieden ons kwalitatieve marketingsoftware waarmee wij in staat zijn om op een effectieve manier e-mail marketing campagnes in te zetten voor onze klanten. Door jarenlange ervaring en samenwerking kunnen wij jou garanderen de expertise en know-how in huis te hebben en jou volledig te ontzorgen.

In 2013, 2014, 2015 en 2016 zijn wij top 10 genomineerd voor Partner of the Year. Dat is al 4 jaar op rij, waar wij erg trots op zijn!

Kopje koffie?

Denk je dat jouw e-mail traject naar een hoger niveau kan? Moeten wij even meekijken of wil je liever een kopje koffie met ons drinken? Neem dan contact op met onze e-mail marketing expert.

Contact opnemen