E-mail
templates

E-mail templates

Met een fantastische e-mail steel je de show bij je ontvangers en dat maakt de kans op het behalen van jouw doel een stuk groter! Een goede (responsive) e-mailtemplate ontwerpen én ontwikkelen is echter een vak apart. Wij weten uit ervaring wat wél, en wat niet werkt (en kan). En er zij nogal wat onmogelijkheden binnen e-mailmarketing. Juist omdat je met zowel verschillende browsers, e-mailclients, devices en versies te maken krijgt. Onze design-, techniek én marketingafdeling zijn goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en weten dus wél wat haalbaar is.

Hoe werken wij?

Plan van aanpak

Een email strategie begint met een analyse van je website en andere (bestaande) marketing uitingen: een e-mailbericht moet op zichzelf kunnen functioneren, maar wel naadloos aansluiten bij de huisstijl van je website. Jouw e-mail moet tenslotte vertrouwen en draagvlak creëren bij jouw klanten. De eerste indruk is erg belangrijk. De nieuwsbrieflezer is namelijk een ‘snacker’. Hij snackt liever een lekker hapje, dan dat hij een compleet viergangendiner moet eten. Er wordt binnen luttele seconden besloten of hij/zij je nieuwsbrief volledig gaat lezen.

Inhoudelijk is het van belang dat je boodschap goed overkomt en het duidelijk is wat het doel van een e-mailcampagne is. Heldere call-to-actions moeten de ontvanger verleiden om actie te ondernemen. En niet iedereen opent jouw e-mail volledig. Sommige mensen beperken zich tot een preview-pane en anderen lezen je email razendsnel op hun mobiel. Samen vullen we de beperkte ruimte in en houden we rekening met wat er boven de vouw komt te staan.

Daarnaast zijn er nog de wettelijk verplichte elementen in elke nieuwsbrief aanwezig moeten zijn: een link naar de webversie, een mogelijkheid voor de ontvanger om zich af te melden. Wellicht ondergeschoven kindjes, maar wel o zo belangrijk!

Krachten bundelen

Zoals je inmiddels begrijpt wordt het ontwerpen én opleveren van een nieuwe e-mailtemplate niet alleen door een designer gedaan. Wij zijn van mening dat dit ook niet door één individu gedaan kan worden. Daarom werken design, marketing én techniek nauw met elkaar samen om het beste resultaat te kunnen leveren. Wij zijn continu op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en zullen deze, waar mogelijk, inzetten om voor jou een innovatief design op te leveren die past binnen je hele marketing strategie en huisstijl.

Testing

Zoals eerder benoemd brengt het ontwerpen van e-mailtemplates vaak de nodige complicaties met zich mee. Er zijn talloze e-mailprogramma’s waarin jouw e-mails kunnen worden geopend. Vermenigvuldig dat met het aantal mogelijke (gedateerde) versies, verschillende browser, mobile devices en je hebt een flinke lijst van hoe jouw e-mail er uit kan komen te zien. Wij proberen met zoveel mogelijk scenario’s rekening te houden. Om al deze scenario’s te kunnen overzien zijn wij gecertificeerd partner van Litmus. Een prachtige tool waarmee wij inzicht kunnen krijgen hoe jouw e-mailtemplate er in (bijna) alle mogelijke scenario’s daadwerkelijk uit komt te zien.

Een e-mailtemplate wordt dus niet alleen door ons ontworpen en omgezet naar HTML conform de laatste richtlijnen, maar ook uitvoerig door ons getest voor een optimale weergave in de 26 belangrijkste e-mailprogramma’s, browsers en devices. Het is uiteraard ook mogelijk om bij ons een bestaande e-mailtemplate te laten optimaliseren!

Kopje koffie?

Denk je dat jouw e-mail marketing naar een hoger niveau kan? Moeten wij even meekijken of wil je liever een kopje koffie met ons drinken? Neem dan contact op met onze e-mailmarketing specialist.

Contact opnemen