Conversie
Optimalisatie

Conversie Optimalisatie

Met conversie optimalisatie verhogen we het rendement van je website. Aan de hand van data-analyses en het gebruik van conversie optimalisatie tools gaan we op zoek naar knelpunten in de website. Waar loopt een bezoeker vast, waarom en hoe kunnen we dit verbeteren? Met concrete adviezen en/of A-B testen gaan we aan de slag om deze knelpunten te  bepalen en te verbeteren. Met als gevolg méér bestellingen, reserveringen, boekingen, aanmeldingen of leads. Cruciale vraag bij Conversie Optimalisatie: hoe halen we meer rendement uit de huidige bezoekers? Het antwoord op die vraag is maatwerk. En daar helpen we graag bij.

Hoe werken wij

Voor alle websites is het van belang dat zoveel mogelijk bezoekerstot een bepaalde actie overgaan (het conversiepercentage). Gedurende conversie optimalisatie werkzaamheden analyseren wij een website en formuleren verbeterpunten en/of testvoorstellen ten behoeve van het verhogen van het conversiepercentage. Daarnaast staan de online ontwikkelingen nooit stil. Onze specialisten adviseren je over de beste en nieuwste implementaties en optimalisaties die het gebruikersgemak van jouw website verbeteren!

Analyseren

Een conversie optimalisatie traject start met een analyseperiode. In deze periode richten wij alle tools in en maken verschillende analyses van een website. Vervolgens worden alle bevindingen gebundeld in een analyserapport welke gebruikt kan worden om een website te optimaliseren.

Optimaliseren

In de optimalisatiefase kan met hulp van het analyserapport gestart worden met het aanbrengen van verbeteringen op de website. Dit gebeurt gefaseerd en op basis van prioriteit. Daar waar de meeste kansen liggen zal worden gestart.

Het optimaliseren kan op 2 manieren; directe verbeteringen (quick-wins) of middels een test. Een verbeterpunt dat voor ons overduidelijk naar voren komt, is een quick-win en voeren we direct door. In een situatie waarbij we de beste oplossing nog niet zeker weten gebruiken we een test. Middels deze test zetten we verschillende varianten tegen elkaar af en onderzoeken welke variant er beter werkt. De optimalisaties gebeuren altijd in nauw overleg en in dialoog met jou als klant.

Evalueren

Het is goed om regelmatig de KPI’s van de website te monitoren en vanuit (weer) analyses te doen. Wat valt er op, wat moet beter, wat zijn de ontwikkelingen? Op die vragen geven wij graag antwoord.

Daarnaast worden de KPI’s goed in te gaten gehouden om de gevolgen van de verbeteringen te kunnen evalueren. Hebben de verbeteringen van je website daadwerkelijk een positief effect?

Tools voor Conversie Optimalisatie

Om onze analyses en adviezen te kunnen onderbouwen en om de testen op de website te kunnen uitvoeren maken wij gebruik van verschillende tools zoals Browserstack en Google Analytics. Wij zijn  premium member van VWO en Hotjar. Met deze tools kunnen we een groot aantal zaken inzichtelijk maken :

  • Emotie, intuïtie en vertrouwen – geeft je website op het juiste moment antwoord op de juiste vragen en worden eventuele twijfels weggenomen?
  • Usability – werkt je website gebruiksvriendelijk en helpt de website je klant verder?
  • Functioneel – welke functionaliteiten biedt je website en zijn deze functionaliteiten voldoende en relevant? Zijn er functionaliteiten aanwezig op plekken waar ze worden verwacht?
  • Techniek – de werking van de website. Zorg ervoor dat alle functionaliteiten ook daadwerkelijk werken en de bezoeker niet door een technische fout kan vastlopen.
  • Bedrijfseigenschappen – geef voldoende redenen om bij jou te kopen (en niet bij anderen).

Accreditaties

Kopje koffie?

Ben je benieuwd naar onze bevindingen wat betreft jouw website en wat er allemaal verbeterd kan worden op en aan jouw website? Neem dan contact op met een van onze conversie optimalisatie specialisten.

Contact opnemen