Enhanced Ecommerce;
onmisbaar voor iedere webshop

Enhanced Ecommerce; onmisbaar voor iedere webshop

Al sinds 2014 is Enhanced Ecommerce een waardevolle aanvulling binnen Google Analytics. We komen echter nog veel webshops tegen die deze mogelijkheid niet hebben geïmplementeerd. Zonde, want de verkregen inzichten kunnen uitstekend gebruikt worden ter verbetering van de website om zodoende het conversiepercentage te laten stijgen. Wat is het? Met de implementatie van Enhanced Ecommerce…

Lees meer
https verbinding

Nog geen https verbinding?

Deze week is de nieuwste versie van Chrome uitgerold; Chrome 68. Waar je eerder alleen een melding (groen slotje) kreeg bij een beveiligde (https) verbinding, krijg je deze nu ook bij het ontbreken ervan. De melding ziet er als volgt uit: Extra belangrijk dus voor alle websites die nog niet zijn overgestapt naar een beveiligde…

Lees meer
MBTI

Website optimalisatie aan de hand van de MBTI methode

Ieder mens heeft een andere persoonlijkheid en dus andere behoeftes. De een beslist vaak op basis van feiten, de ander op basis van emotie. De een beslist snel, de ander langzaam. Op basis van deze verschillende persona’s is de MBTI methode (Myers Briggs Type Indicator) opgesteld. In dit blogartikel lees je alles over deze methode…

Lees meer

Bezoekers verleiden tot een conversie

Alleen bezoekers op je website is niet genoeg. Je wilt dat de bezoeker iets gaan doen; een conversie oplevert. Een conversie kan voor iedere website anders zijn. Denk aan een aankoop bij een webshop, aanvraag van een offerte of brochure of een aanmelding voor een cursus. Met het instellen van doelen in Google Analytics kun je het…

Lees meer

Kan een live chat het conversiepercentage positief beinvloeden?

In steeds meer webshops is het tegenwoordig mogelijk voor bezoekers om via een live chat vragen te stellen aan een klantenservicemedewerker of in enkele gevallen zelfs aan chatbots. Deze live chats worden op veel verschillende manieren ingezet. Van een reactieve live chat met een subtiele pop-up, tot een live chat die ook op mobiel werkt, bezoekers…

Lees meer

Melding van onbeveiligde websites in Chrome vanaf 2017

Google heeft altijd al aangegeven veiligheid op internet een warm hart toe te dragen. Niet alleen geven ze websites die gebruik maken van https een minimaal voordeel in de zoekresultaat, maar ook laten ze in hun browser Chrome duidelijk aan gebruikers zien of een website beveiligd is of niet. Vanaf januari 2017 komt daar in…

Lees meer

10 tips voor goede copywriting op productpagina’s

Dit zal niet als een verrassing komen, maar de producten die op je website staan, wil je verkopen. Het belangrijkste is dat je de aandacht trekt van de bezoeker op je website. Anders zullen ze niet overgaan tot verkoop, of zelfs de website doorzoeken of producten in hun winkelmandje plaatsen. Of misschien niet eens naar…

Lees meer

Microcopy in je contentstrategie

Je interface verbeteren kan content gewijs, visueel en functioneel. Een onderdeel hiervan is het verbeteren van een stukje content dat best een ondergeschoven kindje is… namelijk de microcopy. Microcopy wordt vaak over het hoofd gezien of na een designtraject overgelaten aan de programmeur. Bijzonder jammer omdat deze kleine stukjes tekst heel essentieel kunnen zijn voor…

Lees meer

20 tips voor een betrouwbare website

Straalt jouw website betrouwbaarheid uit? Dat is de vraag die elke website- eigenaar zichzelf moet stellen. De bezoekers die op je website komen, willen zich thuis voelen op je website. Zorg ervoor dat je bezoekers zich in een warm bad bevinden op je website. Geef hun het gevoel dat de producten of diensten die je…

Lees meer