Succesvolle cro cases
3 van de meest succesvolle
CRO cases van 2018
nieuw
Succesvolle cro cases

3 van de meest succesvolle CRO cases van 2018

Ook in 2018 hebben wij weer voor veel klanten de website onder de loep mogen nemen, om zodoende kansen te spotten ter verhoging van het conversiepercentage. Veel A/B testen, data analyses, expert reviews, concurrentieanalyses en MBTI modellen hebben afgelopen jaar de revue gepasseerd. Hieronder geven we een kijkje in drie van de meest succesvolle cases….

Lees meer
Google Signals

Meer inzicht in het bezoekersgedrag over meerdere browsers en apparaten met Google Signals

Sinds enkele weken is Google Signals (in het Nederlands: Google-Signalen) als beta-versie beschikbaar binnen Google Analytics. Deze nieuwe functie maakt het mogelijk om meer inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers die gebruik maken van meerdere browsers en/of apparaten, oftewel cross device tracking. In deze blog geven we je meer informatie over de werking…

Lees meer
doelgroep

Jouw nieuwe potentiële klantenkring?

In Nederland wonen ruim twee miljoen mensen met een beperking. Zij zijn bijvoorbeeld blind, slechtziend, doof, of kunnen (tijdelijk) geen muis hanteren (door bijvoorbeeld hand- of polsklachten). Allemaal beperkingen waarmee in theorie nog prima gebruik gemaakt kan worden van het Wereldwijde Web. Zo kan iemand met een visuele beperking een website bijvoorbeeld voor laten lezen…

Lees meer
Verzendkosten

Waar toon je bijkomende kosten in een webshop?

De prijs is en blijft een belangrijke factor in de besluitvorming van een potentiële klant. Zeker online, waar men makkelijk vergelijkt met de concurrent. Uit recent onderzoek blijkt dan ook wederom dat onverwachte bijkomende kosten in de checkout (zoals verzendkosten, belastingen, administratiekosten etc.), tot uitval in het bestelproces kunnen leiden. Maar hoe zorg je ervoor…

Lees meer
Vacature Online Advertising Specialist

Meer omzet met de interne zoekfunctie binnen jouw webshop

Wist je dat bij gebruikers van de interne zoekfunctie op een website het conversiepercentage vaak vijf keer hoger ligt dan bij bezoekers die niet zoeken? We zien deze statistieken regelmatig voorbij komen bij onze klanten. De koopintentie bij ‘zoekers’ is groot; ze zijn al op zoek naar een specifiek product en/of weten exact naar welke…

Lees meer

Enhanced Ecommerce; onmisbaar voor iedere webshop

Al sinds 2014 is Enhanced Ecommerce een waardevolle aanvulling binnen Google Analytics. We komen echter nog veel webshops tegen die deze mogelijkheid niet hebben geïmplementeerd. Zonde, want de verkregen inzichten kunnen uitstekend gebruikt worden ter verbetering van de website om zodoende het conversiepercentage te laten stijgen. Wat is het? Met de implementatie van Enhanced Ecommerce…

Lees meer
https verbinding

Nog geen https verbinding?

Deze week is de nieuwste versie van Chrome uitgerold; Chrome 68. Waar je eerder alleen een melding (groen slotje) kreeg bij een beveiligde (https) verbinding, krijg je deze nu ook bij het ontbreken ervan. De melding ziet er als volgt uit: Extra belangrijk dus voor alle websites die nog niet zijn overgestapt naar een beveiligde…

Lees meer
MBTI

Website optimalisatie aan de hand van de MBTI methode

Ieder mens heeft een andere persoonlijkheid en dus andere behoeftes. De een beslist vaak op basis van feiten, de ander op basis van emotie. De een beslist snel, de ander langzaam. Op basis van deze verschillende persona’s is de MBTI methode (Myers Briggs Type Indicator) opgesteld. In dit blogartikel lees je alles over deze methode…

Lees meer

Bezoekers verleiden tot een conversie

Alleen bezoekers op je website is niet genoeg. Je wilt dat de bezoeker iets gaan doen; een conversie oplevert. Een conversie kan voor iedere website anders zijn. Denk aan een aankoop bij een webshop, aanvraag van een offerte of brochure of een aanmelding voor een cursus. Met het instellen van doelen in Google Analytics kun je het…

Lees meer

Kan een live chat het conversiepercentage positief beinvloeden?

In steeds meer webshops is het tegenwoordig mogelijk voor bezoekers om via een live chat vragen te stellen aan een klantenservicemedewerker of in enkele gevallen zelfs aan chatbots. Deze live chats worden op veel verschillende manieren ingezet. Van een reactieve live chat met een subtiele pop-up, tot een live chat die ook op mobiel werkt, bezoekers…

Lees meer