Wij zijn trots op
Wijnbroeders

Wijnbroeders

Voor Wijnbroeders lag de focus op het bouwen van een website die makkelijk navigeert én converteert. Tevens moet de website goed vindbaar zijn. Om dit te bewerkstelligen zijn wij uitvoerig bezig geweest met een SEO traject en het design en techniek van de website. Om traffic te genereren en het conversieratio te verhogen zetten wij nog steeds SEO, Google Adwords en Google shopping in. Met de nieuwe website en SEO inzet hebben we een groei in organisch bezoek van 80% gerealiseerd.

Organisch bezoek+80%
E-mail subscribers+30%

De klant

Wijnbroeders is een online webshop met een ruim aanbod in wijnen, port en sherry. Het bedrijf bestaat nu een aantal jaren en waren op zoek naar een partij die de conversie op de website kon verhogen en waar kennis van techniek en marketing aanwezig is.

De uitdaging

Een website die goed converteert, makkelijk navigeert, Wijnbroeders uitstraalt en een beleving oproept bij de bezoeker. Tevens was een doel dat de nieuwe website organisch goed vindbaar moet zijn.

Onze oplossingen

Wij zijn gestart met het in kaart brengen van de wensen van Wijnbroeders. Aan de hand hiervan zijn ontwerpen gemaakt van de website. Na afstemming hebben wij de website gebouwd.

Aan de hand van een uitgebreid zoekwoordonderzoek is de website structuur bepaald. In samenspraak met techniek is er voor gekozen om filterpagina’s als landingspagina’s te gebruiken. De filterpagina’s kunnen voorzien worden van eigen content, headings, title en meta description. Zo is er het gemak van filterpagina’s met de vindbaarheid van landingspagina’s.

In samenwerking met de designer is de website vormgegeven op basis van marketing doeleinden. Op deze manier zorgen we ervoor dat de website er niet alleen heel mooi uit ziet, maar ook conversiegericht is en bekeken vanuit de bezoeker.

Nadat de designs klaar waren is er gestart met het bouwen van de website. Hierbij is er veel communicatie geweest tussen techniek en SEO om ervoor te zorgen dat de website SEO-technisch goed staat.

Ondertussen hebben wij een contentopdracht opgesteld voor Wijnbroeders zodat Wijnbroeders alvast content kon schrijven voor de livegang van de website. Een flinke klus aangezien er op de oude website nog geen content aanwezig was.

Een ander kanaal dat is ingezet is Adwords. Hiervoor is aan de hand van het zoekwoordonderzoek van SEO en de website opbouw, structuur gegeven aan de search campagnes. Deze zullen ervoor zorgen dat Wijnbroeders zichtbaar is, wanneer de consument naar ze op zoek is.

Resultaten

De website van Wijnbroeders is een zeer visuele website geworden die spreekt tot de verbeelding van de bezoeker. Er wordt een totaalpakket geboden, door de makkelijke navigatie aan de hand van filters, inspiratie door de wijnen/sherry/port te combineren met gerechten en voor de liefhebber zijn er ook wat meer exclusieve wijnen.

De conversie van de website is zeer positief gestegen, zowel organisch als in Adwords. En een goede samenwerking tussen techniek en SEO heeft ervoor gezorgd dat de website in Google zeer goed vindbaar is.

Ja, dit wil ik ook!

Benieuwd waar jouw online kansen liggen?

Ontvang direct 4 bruikbare tips in je mailbox!

Ons adviesrapport ontvang
je als PDF

Bedankt voor je inschrijving! De eerste 4 tips sturen we je direct toe.