Wij zijn trots op
Wielerhuis de Pedaleur

Wielerhuis de Pedaleur

Voor Wielerhuis de Pedaleur zijn wij aan de slag gegaan met de online vindbaarheid. Door het samen vaststellen van aandachtspunten voor de klant, de wensen van Wielerhuis de Pedaleur en onze expertise hebben we mooie resultaten behaald. Om nog verder te gaan zijn we tevens gestart met een conversie optimalisatie traject. Binnen een klein jaar was het resutaat een groei van 44% in de organische bezoekersaantallen!

De klant

Met meer dan 25 jaar ervaring op het gebied van sportieve fietsen is de Pedaleur in Doetinchem een bekende naam. Bovendien is de website een mooie aanvulling op de fysieke winkel  van ruim 2.000 m².  Grote passie voor het fietsen en een persoonlijke aanpak leiden tot tevreden klanten die een met een mooi product op pad kunnen.

De uitdaging

Aan het begin van het traject gaf de Pedaleur aan een betere online vindbaarheid te wensen. Daar moest de focus op liggen. Later in onze samenwerking is ook het conversie percentage ter sprake gekomen en inmiddels zijn we druk bezig om ook dit naar een hoger niveau te trekken.

Organisch verkeer+44%

Onze oplossingen

Om de online zichtbaarheid te vergroten hebben we samen met de Pedaleur een traject opgezet waarin we een duidelijke focus hebben afgesproken. Op basis van  aandachtspunten en wensen van deze klant en onze expertise zijn we aan de slag gegaan. Samen met de online marketeer van de Pedaleur, , pakken we de werkzaamheden op. We houden continue de ontwikkelingen in de gaten en dragen actiepunten aan die vervolgens al snel door de Pedaleur worden verwerkt.

Inmiddles zijn we ook gestart met een conversie optimalisatie traject. Ondanks de flinke stijging in de bezoekersaantallen, vielen de online aankopen nog wat tegen. Met behulp van gedegen analyses en onderzoeken hebben wij een rapport op kunnen stellen met quick wins en uit te voeren testen. Nu gaan we samen met de Pedaleur aan de slag om ook hier mooie resultaten te behalen.

Resultaten

Door een goede samenwerking binnen een  klein jaar tijd 44%  groei van organische bezoekersaantallen. Door ons te richten op merkgerelateerde zoektermen trekken we bovendien relevant verkeer. Bezoekers die dergelijke zoektermen gebruiken liggen namelijk al dichter tegen een conversie aan.

Benieuwd waar jouw online kansen liggen?

Ontvang direct 4 bruikbare tips in je mailbox!

Ons adviesrapport ontvang
je als PDF

Bedankt voor je inschrijving! De eerste 4 tips sturen we je direct toe.