Wij zijn trots op
Vimodos

Vimodos

Na een overname  was Vimodos opzoek naar een strategische online marketingpartner die een goede basis kon neerzetten voor alle online marketing kanalen. Tevens was het een grote uitdaging om de overstap te maken naar verschillende nieuwe systemen; zonder dat  klanten daar iets van zouden merken. Door een intensieve samenwerking met een gestructureerde aanpak hebben wij de overgang naar de nieuwe systemen succesvol geïmplementeerd. En ondanks het wegvallen van een aantal belangrijke merken hebben we  organische- en e-mailtraffic weten te stabiliseren en een goed fundament neergelegd voor de toekomst.

De klant

Vimodos is dé online fashion-shop waar je het hele jaar door terecht kunt voor een mooie aanbieding, de nieuwste collecties van trendy merken en fashionable musthaves voor een scherpe prijs. De snelheid van levering en een goede en snelle klantenservice zijn waarden die hoog in het vaandel bij Vimodos staan… Shop Smart, Look Fashionable!

De uitdaging

Na de overname van Vimodos zijn er doelstellingen geformuleerd om op een nieuwe basis verder te gaan en door te groeien. Eerste doelstelling was om het aantal orders per dag te verdubbelen; een zeer ambitieuze doelstelling.

Om deze ambitieuze doelstelling te realiseren moesten we aan de slag gaan om 1) meer bezoekers te genereren, 2) het conversiepercentage te verbeteren en 3) de gemiddelde orderwaarde zo hoog mogelijk te krijgen.
Deze drie variabelen gecombineerd zorgen ervoor dat we de omzet kunnen gaan laten stijgen.

Migratie systemenSuccesvol!
Openrate E-mail+187%

Onze oplossingen

Op basis van bovenstaande drie variabelen hebben we gekeken wat de juiste kanalen zijn. Het laten groeien van relevante bezoekersaantallen bereikten we door de inzet van:

  • E-mailmarketing
  • Zoekmachine Optimalisatie (groei van het organisch verkeer)
  • Online Advertising (Google Shopping, Affiliate Marketing, gerichte Search campagnes)
  • Conversie Optimalisatie

E-mail marketing

Een vaak onderschatte kans is het stimuleren van de koopfrequentie van je klantendatabase. Maak van je klanten loyale klanten. Inmiddels hebben we een zeer uitgebreide database weten in te richten waarin de aankoophistorie tot jaren terug valt te matchen met interesses en merk-voorkeuren. Hierdoor is het mogelijk geworden om interessante e-mailmarketing campagnes in te richten.

  • Automatische campagnes instellen in Copernica o.b.v. aankoophistorie: X maanden niets gekocht > e-mail met een kortingscode
  • Verjaardagsmailing opstellen om binding te houden
  • Na een bestelling een review uitvragen. Automatisch na X dagen nadat de bestelling is geplaatst / geleverd
  • Mailen o.b.v. merkvoorkeur (“De nieuwe collectie van merk X is uit!”)
  • Enquête e-mail opstellen om betrokkenheid te genereren bij Vimodos

Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Bij dit onderdeel hebben we eerst de juiste focus bepaald; onpage diepergaande optimalisatie en linkbuilding naar de pagina’s toe. Vervolgens hebben we o.b.v. traffic uit de Organische zoekresultaten (in Analytics) en tussentijdse metingen – o.b.v. de focuskeywords – het verloop in de rankings gemonitord. Tenslotte is er ontzettende veel nieuwe content geschreven voor categoriepagina’s en nieuwe merken.

Online Advertising

Middels de verschillende online advertisingkanalen moest de traffic worden geboost. We hebben ons hier gefocust op Google Shopping, Google Search (gerichte Search campagnes rondom het merk + categorie zoekthema’s, bijvoorbeeld ‘Met Injeans’), Remarketing (Criteo) en Affiliate Marketing. Met name het neerzetten van een goede, kwalitatieve data-feed was belangrijk. Vervolgens is deze continu gemonitord om de prestaties te verbeteren.

Conversie Optimalisatie

Naast het laten groeien van traffic wilden we ook het conversiepercentage laten groeien. Om dit te bewerkstelligen zijn we continu bezig geweest met een onsite conversie-push via personalisatietooling, abandoned shoppingcarts (verlaten winkelmandjes) mailingen, bezoekersfunnel inzichtelijk maken in Analytics, de check-out optimaliseren en we hebben continue een A/B test draaien.

Daarnaast is het uiteraard heel interessant om de gemiddelde orderwaarde te laten stijgen. Denk aan een riem bij een broek, een petje bij een bepaalde bestelling of een sjaaltje bij een shirt/jurk. Om de gemiddelde orderwaarde te laten stijgen hebben wij gekeken naar:

  • Juiste producten als aanverwante producten tonen
  • Cart optimaal gebruiken en upsell producten tonen
  • Slimme marketinginzet op product(categorie)en met hogere gemiddelde productwaarden

 

Resultaten

Wij zijn trots dat wij met Vimodos, in een zeer concurrerende fashion-branche, mogen samenwerken. Met veel passie werken we hard aan het behalen van de ambitieuze groeidoelstellingen van Vimodos. We zijn dan ook trots dat we hebben mogen bijdragen aan de volgende resultaten:

  • Traffic: +150%
  • Openratio: 38,08%
  • CTO e-mailcampagnes: 10,41%