Wij zijn trots op
Royal Talens

Royal Talens

Royal Talens faciliteert en stimuleert creatieve expressies op het gebied van schilderen en tekenen. Ze zijn innovatief in het wereldwijd in de markt zetten van kwalitatief hoogwaardige en inspirerende producten en hebben kennis in ieder relevant segment. Ze doen dit op basis van grondige kennis van de behoeften van consumenten.

CTO46%
Deelnemers80%

De uitdaging

Royal Talens had de beschikking over profielen (klanten, oud klanten en prospects) waarvan niet duidelijk was hoe actief deze adressen waren. Sommige gingen misschien wel meer dan 10 jaar terug in de tijd, waardoor de kans groot was dat het e-mailadres al lang niet meer bestond. De profielen kwamen uit alle landen van de hele wereld, maar zijn onderverdeeld in 5 taalgroepen; Nederlands, Engels, Duits, Frans en Spaans.

Het doel was om te achterhalen wie er nog actief was en te stimuleren zich in te schrijven voor het e-magazine van Royal Talens. Maar dan wel in 5 verschillende talen en in een unieke responsive e-mailtemplate.

Onze oplossingen

Als basis is er een volledig responsive e-mailtemplate ontwikkeld dat geschikt was voor multi-language gebruik. Daarnaast hebben wij verschillende losse databases omgetoverd tot één overzichtelijke database met verschillende segmenten. Hierbij hebben wij rekening gehouden met veel segmenten, zoals de activiteit van het profiel, de taalvoorkeur, en verschillende interessegroepen. Vervolgens zijn op de websites van de 5 deelnemende landen de benodigde koppelingen gelegd zodat alle aanmeldingen goed konden worden weggeschreven.

Om profielen weer actief te krijgen is het Royal Talens e-magazine opgezet. Met een wervende tekst en de aankondiging van de online Masterclasses hebben we ze kort uitgelegd waarom men zich zou moeten inschrijven voor het e-magazine.

Omdat we nog steeds geen idee hadden hoe oud bepaalde relaties waren (wanneer het e-mailadres is verkregen), hebben we besloten in de eerste mailing 2 simpele keuzes aan te bieden: “Ja, ik blijf graag met Royal Talens in contact” of “Nee bedankt, ik pas”. We hebben dit bewust zo laagdrempelig mogelijk gehouden.

Enkele weken later hebben we nog enkele reminder campagnes gedaan op de niet-openers en niet klikkers.

royaltalens

Ruim een maand later was eindelijk het moment om het eerste e-magazine uit te sturen. In 5 talen en met de mogelijkheid om je aan te melden voor de Masterclass, uiteraard ook volledig in de gewenste taal conform de profielhistorie.

De Masterclass is een 8 weken lange online cursus geworden waarin alle belangrijke vraagstukken omtrent schildertechnieken voorbij komen. Wekelijks krijgt een deelnemer deze masterclass in zijn of haar mailbox. En zoals elke cursus wordt ook deze Masterclass afgesloten met een online examen!

Resultaten

Inmiddels is een groot percentage van hun relatief oude database aangemeld op het e-magazine. Tevens hebben er al duizenden mensen de online Masterclass afgelegd en komen er dagelijks nog vele nieuwe aanmeldingen bij. Iets waar Royal Talens en wij trots op mogen zijn!

  • Unieke e-mailtemplate conform huisstijl
  • Template volledig vertaald en gestuurd in 5 verschillende talen
  • Openrate initiële campagne overall gezien ruim 40%
  • CTO van ruim 46%
  • Ruim 35% heeft zich aangemeld op het e-magazine
  • 80% van alle optins hebben deelgenomen aan de 2 maanden durende masterclass of doen momenteel mee.

Ja, dit wil ik ook!