Wij zijn trots op
Pink Gellac

Pink Gellac

Doel voor Pink Gellac is  maximaliseren van het bereik en betere conversiepercentages. Via bekendheid creëren onder vrouwen met het product Gel Nagellak zorgen we ervoor dat zij blijven kiezen voor Pink Gellac. Door het optimaal inzetten van Google Adwords campagnes en e-mailmarketing werken we aan de groei van Pink Gellac. We zagen dit vertaald in een groei in omzet van 84% en een stijging van 72% in traffic naar de website!

Omzet+84%
Traffic+72%

De klant

Pink Gellac is dé sensatie op het gebied van Gel Nagellak. In korte tijd heeft Pink Gellac veel terrein gewonnen in de markt van gellak en is het een van de toonaangevende spelers in Europa. Inmiddels zijn er meer dan 100.000 vrouwen die Pink Gellac naar tevredenheidgebruiken. En met bijna 100 kleuren is er keuze genoeg. De gellak van Pink Gellac is eenvoudig aan te brengen. Welke vrouw wil het niet.. 14 dagen lang perfecte nagels?

De uitdaging

Pink Gellac wil(de) als merk heel hard groeien in omzet. Aan Invest Online de vraag om een plan van aanpak te schrijven. En omdat Gel nagellak nog niet bij algemeen bekend is, was de opdracht wat dubbel. De  doelgroep bekend maken met het product Gel Nagellak én overtuigen om te kiezen voor het merk Pink Gellac. Daarbij was de insteek resultdriven: geïnvesteerde euro’s op korte termijn terugverdienen.

Onze oplossingen

Eerste focus heeft gelegen op het maximaliseren van vindbaarheid op relevante zoektermen in Google. Maximaal traffic genereren via zoekthema’s waarbij vrouwen zowel koopgericht als oriënterend aan het zoeken zijn naar gel nagellak. Maximaliseren van de verkoop van startersets via optimale Google AdWords campagnes en behalen van organische topposities in Google.

Vervolgens aan de slag om de follow-up vanuit de verkoop van startersets zo maximaal mogelijk te krijgen door slimme e-mail marketing campagnes en gerichte retargeting campagnes. De klant binden aan Pink Gellac en omzetten tot ambassadeur van Pink Gellac.

Uiteindelijk tot het oprekken van de markt door ook te investeren in het bereiken van vrouwen die nog niets weten van Gel Nagellak en hen te overtuigen over te stappen. Dit door zowel aan de slag te gaan met advertising op aanverwante zoekthema’s als branding campagnes via het Display Netwerk en YouTube.

Om de omzet te blijven boosten t.o.v. voorgaande maanden en jaren zijn we continue bezig met gerichte data-analyses, het analyseren van websitegedrag en het uitvoeren van A-B testings om de conversie op de website te blijven maximaliseren. Met succes!

Resultaten

We zijn trots op de resultaten tot nu toe met Pink Gellac. Maand na maand worden resultaten positiever en dragen we bij aan een enorme groei in omzet voor Pink Gellac. Doelstellingen worden ruimschoots overtroffen en groei is daardoor nóg harder dan begroot.

  • In 1 jaar 73% groei in traffic op Pinkgellac.nl
  • Conversieratio in 2 jaar +79%
  • Omzet verdrievoudigd in 3 jaar tijd
  • Topposities op Gel Nagellak en Gellak in organische resultaten Google

PinkGellac-opbrengst