Wij zijn trots op
Nationale MQ Test

Nationale MQ Test

Wij hebben in samenwerking met NIMA en de FD Media groep (BNR NIeuwsradio) de Nationale Marketing Quotiënt Test mogelijk gemaakt. Een marketingtest met een knipoog naar de Intelligentie Quotient test, gericht op marketeers. De MQ test is een pittige test waarmee marketeers hun actuele vakkennis kunnen testen. In 7 thema’s met in totaal 40 verschillende vragen werd getoetst wat je kennisniveau was en zowel op totaal als per onderdeel kon je je score vergelijken met die van andere (groepen) deelnemers. Een zéér succesvolle test 1.000+ gerichte deelnemers. Inmiddels een jaarlijks terugkerend event van NIMA die hiermee zeer waardevolle insights verkrijgt.

De Test

Ons vakgebied is continu in ontwikkeling. Niets is zo veranderlijk als de (online) marketingwereld. Wat vandaag nog hip en happening is, is morgen alweer verleden tijd. De uitdaging van een marketeer is om vakkennis continu up-to-date te houden, altijd op de hoogte te zijn van de nieuwste trends en ontwikkelingen en deze vervolgens toe te passen in de praktijk. Waar sta je in je kennis en hoe verhoudt deze zich tot andere marketeers? De Nationale MQ Test is het antwoord op die vraag!

De Marketing Quotiënt Test bestaat uit 7 thema’s: strategie & algemeen, neuromarketing, lead management, pricing, social media monitoring, online marketing en accountability. De thema’s zijn onder verdeeld in 40 verschillende vragen. Aan het eind van de test weet jij precies wat  sterke en verbeterpunten zijn voor jou als marketeer.

Heb jij het hoogste MQ?

Aan het eind van de test weet je niet alleen of je vakkennis up-to-date is maar ook ontvang je een MQ-score waar je je collega-marketeers wellicht mee overtreft. Ben jij bijvoorbeeld de marketeer die het best scoort op het onderdeel ‘social media monitoring’ of is ‘accountability’ meer jouw kracht? Aan het eind van de test weet je het allemaal. De test is dé nationale uitdaging voor de Nederlandse marketeer!

mqtest

Een overweldigend succes

Voor NIMA was de Nationale MQ Test een overweldigend succes. Waar aanvankelijk een eenmalige actie de bedoeling was is na de successen besloten tot een jaarlijks terugkerend event. Meer dan 1.000 Nederlandse marketeers hebben deelgenomen aan de MQ test. En er zullen er nog duizenden volgen!

De Nationale MQ test was voor ons een overweldigend succes! – NIMA

Benieuwd waar jouw online kansen liggen?

Ontvang direct 4 bruikbare tips in je mailbox!

Ons adviesrapport ontvang
je als PDF

Bedankt voor je inschrijving! De eerste 4 tips sturen we je direct toe.