Wij zijn trots op
Livekaarten

Livekaarten

Wij zijn een full-service oplossing voor Livekaarten.nl door ze te ondersteunen met alle diensten die wij aanbieden. Waar de focus in de beginfase voornamelijk op het opzetten van search campagnes lag, werken we inmiddels intensief samen aan de totale online strategie. Daardoor is de omzet in de afgelopen 4 jaar verviervoudigd van alleen Livekaarten.nl. Tevens hebben we het aantal nieuwsbrief abonnees met 300% laten groeien!

Conversie+20%
Subscribers+200%

De klant

Livekaarten.nl is onderdeel van Qdistribu, een exploitant van een aantal online platforms, die gespecialiseerd zijn in de online verkoop van games abonnementen en giftcards. Zij hanteren een hoge kwaliteit dienstverlening, die ervoor zorgt dat de doelgroep snel en efficiënt hun goederen kunnen aanschaffen. De codes om online te kunnen gamen worden, na betaling, meteen in je scherm getoond zodat je gewoon door kunt gamen. Dit wordt uiteraard zeer gewaardeerd door de fanatieke gamers.

De uitdaging

Het doel van Livekaarten.nl was het verhogen van de omzet. Dit wilden ze bereiken door meer orders te krijgen, het creëren van een grotere database en de volle focus op rendement te zetten. Dit moest uiteindelijk leiden tot een groot marktaandeel in Nederland en België.

Onze oplossing

De basis van het traject begon met het opzetten van gedegen Search campagnes, die later werden uitgebreid naar Google Shopping. Shopping was op dat moment net in opkomst en daar heeft Livekaarten goed op mee kunnen liften. Na een goede basis komt verdere uitbreiding, middels remarketing en Bing advertising. Goede monitoring, optimalisatie en een kritische blik op wat goede vervolgstappen kunnen zijn hebben ertoe geleid dat deze campagnes zeer succesvol werken voor Livekaarten.

E-mail marketing

E-mail marketing mag voor deze klant ook niet ontbreken en dit hebben wij strak opgezet met wekelijkse nieuwsbrieven en automatische mailings. Deze campagnes bleken zeer waardevol en effectief. Naast de campagnes middels het versturen van mailings hebben we ook campagnes opgezet om kwalitatieve e-mailadressen te verzamelen en de daarmee de database flink uit te breiden. Hiervoor zijn ook de Social Media kanalen ingezet, om te zorgen voor meer traffic naar de landingspagina, waar de mailadressen werden verzameld.

Tevens lenen de producten van Livekaarten zich perfect voor marketing automation. We weten precies wanneer een abonnement van een klant afloopt. Per product krijg je een X aantal dagen vóórdat je game-tegoed verloopt een mailtje om dit abonnement te verlengen. Daarin hebben we ook nog een persoonlijke aanbieding verwerkt om de drempel te verlagen. Logischerwijs gaan alle KPI’s van van deze campagnes door het dak!

SEO

De vervolgstap was om aan de slag te gaan met SEO, om ervoor te zorgen dat de website ook organisch beter vindbaar te maken. Daarmee gepaard ging Conversie Optimalisatie. Het goed inrichten van de website, zodat de website beter zal converteren.

Deze klant heeft een full-service bureau nodig en dat bieden wij door ze te ondersteunen met alle diensten die wij aanbieden.

LIvekaarten-mail

Resultaten

Sinds november 2012 hebben Invest Online en Qdistribu een succesvolle samenwerking in de breedste zin van het woord. Invest Online is de full service online marketing partner van Qdistribu en wordt dan ook gezien als de online afdeling van het bedrijf. De online omzet is in 4 jaar tijd verviervoudigd van alleen Livekaarten.nl. Daarbij zijn de overige landen en platforms niet meegerekend.

De e-mail database is in de afgelopen 3 jaar gegroeid van 50.000 naar 150.000 subscribers.

Het organisch verkeer van Livekaarten.nl is in de afgelopen 4 jaar verzevenvoudigd. Daarnaast zijn er mooie resultaten behaald m.b.t. de rankings voor belangrijke zoekwoorden zoals “Xbox live”, Xbox live kaarten”, “livecodes” etc. Het conversiepercentage is in de afgelopen 4 jaar gestegen naar 20%. Dit komt door het continue verbeteren van het gebruikersgemak op de website. Alle details die we hebben aangepast is doorgetest met Visual Website Optimizer.

Ja, dit wil ik ook!