Wij zijn trots op
Gordijnshop

Gordijnshop

Van gordijnen tot raamdecoractie, bij Gordijnshop kun je het vinden. Om hun online zichtbaarheid te verhogen zijn we begonnen met een goede basis voor SEO. Wij in de adviserende rol en uitvoerend werd door Gordijnshop zelf gedaan. Inmiddels zijn we actief met meerdere advertising kanalen, zoals Google Shopping, Bing Advertising, RLSA en Remarketing. Tevens hebben we een Facebook campagne ingezet voor de promotie van een tijdelijke actie. Dit alles heeft ertoe geleid dat Gordijnshop in de top 5 staat van op merk gerelateerde termen.

Op merk gerelateerde termenTop 5

De klant

Gordijnshop verkoopt online en offline gordijnen en alles wat met raamdecoratie te maken heeft. Ze hebben een fysieke winkel die al lange tijd bestaat en hebben goed begrepen dat online een belangrijk kanaal kan zijn. Ze waren op zoek naar een partij die zowel van SEO als van SEA kennis heeft en zowel een adviserende als een uitvoerende rol kan aannemen.

De uitdaging

Groei en betere posities van organisch verkeer en meer verkopen realiseren via de webshop door middel van Google AdWords inzet. Kortom, online een speler van betekenis worden.

Onze oplossing

In een opstart periode van bijna 2 maanden hebben we alle technische SEO-verbeterpunten doorgevoerd, zodat er een goede basis ontstond. Hierna hebben we op basis van een gedegen en breed zoekwoordonderzoek en sterke focus de website rondom relevante zoektermen geoptimaliseerd voor de zoekmachine. De website is flink uitgebreid en inmiddels wordt er zelfs maandelijks een blog geschreven. In dit traject hebben wij een adviserende rol aangenomen en heeft de klant (grotendeels) het uitvoerende werk zelf opgepakt.

Aan de andere kant hebben wij Adwords campagnes voor de klant ingericht om de online zichtbaarheid van de klant te vergroten en (indirect) meer te verkopen. Inmiddels is het account behoorlijk uitgebreid en zetten we verschillende advertising kanalen in, waaronder Google Shopping, Bing Advertising, RLSA en Remarketing. Tevens hebben we tijdelijk Facebook advertising ingezet om een actie te promoten.

Resultaten

Gordijnshop is de ultieme case van een klant die begrijpt dat resultaten niet vanzelf komen, maar hier gezamenlijk effort bij komt kijken. Er wordt goed en nauw samengewerkt met de klant en de webbouwer. Deze samenwerking is cruciaal bij het behalen van goede resultaten.

Doordat de klant veel uitvoerend werk zelf oppakt, kunnen wij onze expertise optimaal inzetten in het goed adviseren van de klant zodat we resultaatgerichte werkzaamheden uitvoeren.

Gordijnshop is geen bekende/grote speler met grote budgetten, maar met hard werken en goede focus is het toch gelukt om mooie resultaten met elkaar te behalen. De posities van belangrijke zoektermen zijn fors verbeterd en er zijn nieuwe ingangen gecreëerd op de website waardoor er tevens veel nieuwe bezoekers worden gegenereerd.

Daarnaast hebben we door de inzet van advertising kanalen de online zichtbaarheid een flinke boost gegeven en behalen we een beter rendement op de advertising inzet.

Ja, dit wil ook ook!