Wij zijn trots op
Gereedschapcentrum

Gereedschapcentrum

Deskundig advies en zeer scherpe prijzen maken Gereedschapcentrum.nl een bedrijf om in de gaten te houden. Bij de start van deze samenwerking was het doel helder: verhogen van het rendement. Dit doel is na succes uitgebreid met volumevergroting tegen hetzelfde rendement. Begin dit jaar zijn we ook gestart met een uitgebreid SEO traject. Het succes voor Gereedschapcentrum is ongekend met een groei in sessies van +203% en een stijging van het aantal transacties met +248%!

Sessies+203%
Transacties+248%

De klant

Gereedschapcentrum.nl is een aanbieder van professioneel gereedschap. De producten van Gereedschapcentrum.nl zijn zeer scherp geprijsd en het bedrijf beschikt over een aantal vakspecialisten die de klant van deskundig advies kunnen voorzien.

De uitdaging

Vanaf oktober 2014 zijn Gereedschapcentrum.nl en Invest Online een samenwerking aangegaan. Vanaf dag 1 was de opdracht duidelijk: de online campagnes een kwaliteitsinjectie geven met als hoofddoel verbeteren van het rendement. Nadat dit doel was behaald hebben we ingezet op volumevergroting met hetzelfde rendement.

Onze oplossingen

Omdat de producten van Gereedschapcentrum.nl voordelig geprijsd zijn heeft Invest Online zich gericht op het goed instellen van de Google Shopping campagnes. Gereedschapcentrum geeft, naast concurrerende prijzen voor haar klant, ook advies door echte vakspecialisten. Om zoveel mogelijk op rendement te sturen is ervoor gekozen om onderscheid te maken binnen de Shopping-campagnes op basis van het aankoopproces. Simpel gezegd, een persoon die nog in het oriëntatieproces zit zal bredere zoektermen gebruiken dan iemand die in het eind van het aankoopproces zit. En zal minder geneigd zijn om een aankoop te doen. Biedingen zijn ingesteld zodat er optimaal op rendement gestuurd kan worden. Een klant die in een latere fase van het aankoopproces zit, is in dit geval meer waard.

Daarnaast starten we in 2016 een uitgebreid SEO traject op waarin er duidelijk  focus is bepaald voor het komende jaar. Het uitbreiden van het linkprofiel is hierbij een belangrijk aandachtspunt.

gereedschapcentrum-makita

Resultaten

Inzichtelijk maken en optimaliseren van het aankooppad leidt tot een omzetsstijging van ruim 200% binnen een jaar van Online Advertising. Daarbij is de Return On Investment ook nog eens sterk verbeterd. De ondersteunende waarde van Google Shopping laat een soortgelijke stijging zien.

  • Aantal sessies: +203%
  • Transacties +248%
  • Omzet + 244%
  • ROI + 64%