Wij zijn trots op
Express Wear

Express Wear

Als strategisch online partner hebben we voor Express Wear gewerkt aan een substantiële groei van de omzet en online bekendheid. Zij wilde, naast hun zes fysieke vestigingen, ook online terrein veroveren. Aan de hand van Zoekmachine Adverteren, Zoekmachine Optimalisatie, E-mail Marketing en Conversie Optimalisatie hebben wij een mooie groei behaald.

Transacties+105%
Organisch verkeer+69%

De klant

Express Wear verkoopt dames en heren merkkleding online. Van zowel bekende als onbekende merken. Naast de vijf fysieke vestigingen ligt de laatste jaren de focus op het laten groeien van de website. Aan Invest Online de uitdagende klus om online terrein te winnen in dit super concurrerende speelveld en de omzet van Express Wear Online substantieel te laten groeien.

De opdracht

Om naast de zes fysieke winkels van Express Wear ook online succesvol te zijn, is Invest Online ingeschakeld om de online vertaling te maken. De webshop moest gebruiksvriendelijker worden, beter vindbaar en de omzet moes stijgen. Een bijkomend probleem was Express Wear doelwit was geworden van black hat spampraktijken. De website kreeg extreem veel links van dubieuze (link)websites. De eerste taak voor Invest Online was het onschadelijk maken van de penalty.

De oplossing

Invest Online heeft als strategisch partner veel aspecten van Express Wear in beheer. En op veel fronten boeken we gezamenlijk enorme successen en behalen we schitterende groeicijfers. Jaar over jaar opnieuw. Continue zijn we bezig om extra kanalen aan te sluiten en de huidige kanalen te maximaliseren voor meer traffic, voor meer conversie, voor meer omzet. Invest Online is intensief betrokken met de volgende diensten:

  • Zoekmachine Adverteren
  • Zoekmachine Optimalisatie
  • E-mail Marketing
  • Conversie Optimalisatie
  • Social Media Marketing

Zoekmachine Optimalisatie

Vanaf 2015 zijn wij gestart met het uitvoeren van zoekmachine optimalisatie voor Express Wear. Het linkprofiel opschonen was één van de belangrijkste zaken tijdens onze opstart, aangezien er een Google Penalty aanwezig was. Deze is door onze specialisten razendsnel verholpen.

Vervolgens zijn wij begonnen met het analyseren van de pijnpunten op de website en is er een uitgebreid zoekwoorden onderzoek gedaan. Vanuit het zoekwoorden onderzoek is er een structuurvoorstel geschreven.

Door een goede samenwerking met zowel Express Wear als de technische partij, is de groei duidelijk zichtbaar. Als wij Q1 2017 gaan vergelijken met Q1 2018, is het organische bezoek met bijna 70% gestegen. De online omzet in deze periode is met 105% gestegen. Door een goede contentmarketingstrategie, in combinatie met linkbuilding, blijven de resultaten verbeteren. De goede samenwerking tussen Invest Online en Express Wear wordt uitbetaald in schitterde cijfers.

Zoekmachine Adverteren

Voor Express Wear zijn wij begonnen met een uitgebreide strategische sessie. Welke kanalen worden er ingezet, wat is het doel en wat is de doelstelling? Vanuit hier hebben wij een basis gelegd voor de search campagnes, zoals ze nu staan.

In 2017 hebben wij een groei in opbrengsten van +185% weten te behalen t.o.v. van 2016. In 2018 zet deze groei zich door met +200% in Q1  t.o.v. van Q1 2017. In de totale opbrengst van 2017 had adwords een aandeel van 50%.

Dit hebben wij weten te bereiken door verschillende uitbreidingen in het account (kansen die nog niet werden ingezet benutten) en het maximaliseren van renderende merken. Door een volledige online marketing synergie te creëren, profiteren de diensten maximaal van elkaar.

E-mail Marketing

E-mail is meer dan alleen het versturen van een maandelijkse digitale nieuwsbrief, de mogelijkheden zijn tegenwoordig enorm! In augustus 2017 zijn we overgestapt van Mailchimp naar Spotler. Door een verbeterde E-commerce koppeling, slimme segmentaties, verbeterde templates, designs en automation campagnes hebben we een enorme groei weten te realiseren:

  • Opbrengst +261%
  • Transacties + 208%
  • Sessies + 114%

Bovenstaande statistieken zijn een vergelijking van augustus 2017 tot april 2018 v.s. dezelfde periode vorige jaar.

Door de relevantere mailings hebben we ook het uitschrijfpercentage enorm zien afnemen. We kunnen nu immers nog relevanter zijn voor de ontvanger, aangezien we relevanter kunnen targetten middels merk, maat, soort kleding, prijs en eerder getoonde interesses.

Social Media Marketing

Via social media willen wij engagement met de doelgroep creëren. Dit hebben we bereikt door goede strategie op te stellen voor de content die op de social media kanalen gedeeld gaat worden. Dit kan in de vorm van tekst, afbeelding en video. Voor Express Wear. In 2017 zijn wij gestart met een adviserende rol m.b.t. de content en het inzetten van dynamische productadvertenties. Als wij nu Q1 2017 vergelijken met Q1 2018, zien wij een stijging van 212% in sessies, 361% groei in transacties en een opbrengstgroei van 517%.

Het resultaat

Met onze inzet zien we mooie resultaten bij Express Wear. Zo zien we een jaar-op-jaar stijging in online omzet en transacties. Hier een aantal wapenfeiten waar we trots op zijn:

  • 82% omzetgroei in Q1 2017 t.o.v. Q1 2018
  • 58% stijging in totaal aantal sessies
  • Succesvolle wekelijkse e-mailings via MailChimp

Ja, dit wil ik ook!