Wij zijn trots op
Care4floor

Care4floor

Voor Care4floor lag in maart 2015 de focus op betere vindbaarheid, het genereren van meer conversies en het verbeteren van het rendement van de AdWords campagnes. Om dat te realiseren zijn wij de eerste twee maanden met een nieuwe website aan de slag gegaan, die beter aansloot bij de wensen en behoeften van de bezoekers, maar ook om de organische vindbaarheid van Care4floor te verbeteren.
Wij zijn bezig geweest met het design, de navigatie en de techniek van de website. Daar hebben wij gelijktijdig een SEO traject aan gekoppeld om de vindbaarheid te verbeteren. Om het verkeer naar de website en de conversies te laten stijgen voeren wij nog steeds SEO- en SEA-werkzaamheden uit, waar wij in mei 2015 mee van start zijn gegaan. Eveneens hebben we de hosting en het beheer van de website in eigen handen.

Meer opbrengsten AdWords+130%
Meer sessies Organic+61%

De klant

Care4floor is al ruim 60 jaar gespecialiseerd in producten voor natuurstenen vloeren, badkamers, keukens en terrassen. Denk hierbij aan het onderhouden, beschermen, reinigen van allerlei soorten natuursteen. Care4floor heeft een zeer ruim en gevarieerd aanbod aan producten voor onder andere polijsten, impregneren of repareren. Welke vloer een consument ook heeft en hoe hij of zij deze wil behandelen, bij Care4floor is diegene aan het juiste adres.

De uitdaging

Een website die beter vindbaar is, toegankelijker is voor de bezoeker en beter converteert. Het rendement van de website moest verbeteren, maar ook het rendement van de AdWords campagnes moesten omhoog. Ook was het belangrijk dat de producten van Care4Floor in shopping beschikbaar zouden worden.

Onze oplossingen

Als eerste hebben wij de wensen en behoeften van Care4Floor met betrekking tot online marketing en Care4floor in het algemeen in kaart gebracht.
Na deze input zijn wij aan de slag gegaan met het ontwerpen van de website. Vervolgens is de website aan de hand van deze ontwerpen gebouwd.
Aan de hand van een uitvoerig en grondig zoekwoordonderzoek is de structuur van de website uitgedacht en doorgevoerd.
Vervolgens zijn de pagina’s gevuld met content, title tags en meta descriptions. Ook zijn er aan de hand van het zoekwoordonderzoek search campagnes gebouwd en is de product feed voor de Google shopping campagnes gegenereerd. Wij zijn aan de slag gegaan met het verbeteren van het rendement van de AdWords campagnes, waarbij uiteindelijk de type- en shopping campagnes het beste zijn gaan renderen.

Resultaten

We hebben een website gerealiseerd die volledig aansluit bij de wensen en behoeften van de klant en de doelgroep. Door gedegen content is de website relevanter geworden voor de doelgroep. En door een goede samenwerking tussen SEO en techniek is de website beter vindbaar geworden. De opbrengsten uit het AdWords en organische verkeer zijn ruim gestegen. Ook het rendement uit AdWords is flink verbeterd. Het aantal sessies bij het organische verkeer is eveneens flink gestegen.
Door het hele pakket aan full-service marketing te bieden en dit goed op elkaar aan te laten sluiten, hebben wij erg goede resultaten kunnen behalen.