Wij zijn trots op
Bigmensfashion

Bigmensfashion

Bigmensfashion richt zich – zoals de naam al doet vermoeden – op grote maten herenkleding. Waar de grote maten mode veelal gericht is op comfort en minder op het modieuze, streeft Bigmensfashion ernaar om ook het modieuze aspect van de kleding in ogenschouw te nemen. In een (online) wereld waar de grote jongens (Wehkamp, Zalando, etc.) in grote getale aanwezig zijn, zijn wij er samen met de klant in geslaagd om in deze concurrerende markt groei te realiseren! In onderstaande case vertellen wij hoe deze resultaten tot stand zijn gekomen. Tipje van de sluier; het heeft niets te maken met een groot budget.

Waar zijn we begonnen?

Elke (nieuw) traject begint bij ons met de basis, de website dus. Waar kunnen we deze verbeteren? Zit de website logisch in elkaar? Hebben we goede pagina’s? Hoe zit het met de techniek? Is de website mobiel vriendelijk? Etc. Voor Bigmensfashion was het vooral roeien met de riemen die we hebben. Dus waar kunnen we met de huidige middelen – techniek van de website en het beschikbare budget – en de beperkingen die dit met zich meebrengt toch de website verbeteren. Voor ons was dit vooral SEO- matig, met een vleugje conversieoptimalisatie. Al vrij snel lieten de eerste tekenen van resultaat zich zien.

Organisch verkeer in 6 maanden+110%

Volgende stappen

We hadden ondertussen regelmatig contact met de klant en we werden/worden goed op de hoogte gehouden van acties en ontwikkelingen. Op een gegeven moment kwamen er een aantal dingen samen;

  1. Koningsdag naderde
  2. Bigmensfashion heeft (veel) trouwe klanten
  3. De periodieke mailings werkten goed, zeker in combinatie met acties, maar het huidige template was niet mobielvriendelijk

Wij maakten de optelsom en stelden Bigmensfashion voor om een responsive e- mail template te maken in MailChimp. Al snel (na Koningsdag) kregen we een leuke reactie van de klant dat de actie had geresulteerd in 4 x zoveel aankopen als normaal! Super leuk dus 🙂

Bigmensfashion beheerde zelf wat kleinschalige campagnes in Google AdWords voordat wij in beeld kwamen, met wisselend succes. Wij zagen mogelijkheden om de campagnes uit te bouwen en het resultaat te verbeteren. Maar de klant had geen groot budget, dus we begonnen bij het opzetten van Google Shopping en naderhand richtten we ook search- campagnes in op relevante zoekthema’s, waardoor de zichtbaarheid en het verkeer (traffic naar de website) een flinke boost kreeg. Hierdoor steeg de online omzet zonder dat het rendement achteruit ging.

Samenwerking en communicatie

Een goede samenwerking is bij deze klant echt de sleutel tot het succes geworden. De klant is nauw betrokken bij onze werkzaamheden en houdt ons goed op de hoogte van alle ontwikkelingen en dit helpt ons weer om mee te denken. Er liggen nog veel kansen voor Bigmensfashion en we zijn voornemens dit samen met de klant stap voor stap op te pakken en de gerealiseerde groei vast te houden!

Vooraf wist ik niet goed waar ik aan begon. Ontastbaar waar we naartoe gingen en hoe. Maar de samenwerking verliep als snel goed; veel know how, heldere communicatie en persoonlijk contact. Een jaar verder; omzetten en orders die verdubbelen en een groeiend klantenbestand. Grote verschillen voor een kleine jongen die zich richt op de grote jongens. Soms slapeloze nachten; uitbreiding bedrijfsruimte en assortiment, inkoopproblemen en personeel aannemen. Maar we willen dit voor geen goud missen! Op naar de volgende stap!

Resultaten

Kort samengevat hebben we dus diverse kanalen voor de klant ingericht; SEO, Google AdWords campagnes (Search en Shopping) en responsive e- mail templates (in MailChimp). Dit hebben we gefaseerd gedaan omdat het budget niet toereikend was om dit in één keer te doen. Hier hebben we de volgende resultaten mee behaald:

  • Flinke boost in online zichtbaarheid
  • Het organisch verkeer is in 1 jaar ruim 100% gegroeid
  • Toenemende conversie via mobiel door responsive e- mailtemplate
  • Verdubbeling van online omzet in het eerste jaar en ook na het eerste jaar blijft de online omzet groeien
  • De omzet uit Google AdWords is met circa 50% toegenomen, terwijl het rendement ook stijgende is