Resultaten van het nieuwe Beslist afrekenmodel

Op 1 juni voerde Beslist de eerder aangekondigde grote wijziging in het afrekenmodel door. Dit moest volgens Beslist gaan leiden tot relevantere klikken tegen een hogere prijs per klik. Om hoge onvoorziene kosten te voorkomen schakelden wij al eerder categorieën waar eerder niet op werd geboden al proactief uit. Ondertussen keren verschillende merken Beslist.nl de rug toe en rijst…

Lees meer

Let op onvoorziene kosten binnen Beslist

Per 1 juni heeft Beslist.nl wijzigingen in het afrekenmodel doorgevoerd. De grootste verandering richt zich op een aanpassing in de kosten per klik. Je betaalt alleen nog voor de klikken naar de website met als gevolg dat de gemiddelde CPC hoger zal zijn. Relevantere klikken tegen een hogere prijs. De wijzigingen binnen Beslist vanaf 1…

Lees meer

Het belang van product feed management

Als webshop eigenaar wil je je producten graag op zoveel mogelijk plekken vindbaar krijgen. Beslist, Kieskeurig, Vergelijk, Fashionchick, Shopwiki, Tweakers of een van de vele andere vergelijkingswebsites die er bestaan. En terecht, daar zijn enorme bezoekersaantallen vandaan  te trekken. Er zijn tal van mogelijkheden, maar in de basis komt het er op neer dat je…

Lees meer

Het succesvol managen van een affiliate campagne (3/3)

In mijn vorige 2 blogdelen beschreef ik hoe je besluit of affiliate marketing iets voor jou is en hoe je vervolgens een netwerk kiest en de vergoeding vaststelt. Als je beide stappen succesvol hebt afgerond dan is het tijd om de campagne te lanceren. Voordat de campagne echt gelanceerd kan worden moeten er nog wel…

Lees meer

Haal meer uit prijsvergelijkers

Iedereen kent ze wel: de online prijsvergelijkers. Er zijn veel verschillende soorten vergelijkers. Dit artikel zal zich vooral richten op de populairste. Dit zijn op dit moment o.a.: Beslist.nl, kieskeurig.nl, vergelijk.nl en TweakersPricewatch. Daarnaast zijn er nog tal van ‘kleinere’ vergelijkers die bij het grote publiek bekend zijn en kunnen een prima (extra) bron van…

Lees meer

Affiliate marketing: hoe kies ik het juiste netwerk? (2/3)

We zijn 1,5 maand verder en ik hoop dat je inmiddels de 4 vragen uit mijn vorige blogbericht: Affiliate marketing: waar moet ik beginnen? (1/3) positief kan beantwoorden, want dan kunnen we verder met de keuze van het netwerk en het bepalen van de vergoeding(en). Keuze van het netwerk Zoals ik al schreef is een…

Lees meer

Affiliate marketing: waar moet ik beginnen? (1/3)

Is affiliate marketing wel iets voor mij? Of sterker nog, wat is affiliate marketing? Vragen die mij regelmatig gesteld worden. Zelfs door partijen die al jaren online actief zijn. Waar de meeste mensen bij termen als SEO en SEA al snel een idee hebben waar het over gaat, is dit bij affiliate marketing nog niet…

Lees meer

Een kijkje achter de schermen bij Real Time Bidding

Met de komst van Real Time Bidding (RTB) binnen Automated Trading zijn we in staat om per unieke bezoeker, realtime te kunnen bepalen hoeveel er geboden kan worden om een gepersonaliseerde banner te kunnen laten tonen. RTB timmert sinds medio 2010 al aan de weg, maar is de afgelopen 2 jaar bezig met een grote opmars. Daarom…

Lees meer

R.I.P. Affiliate Marketing?

Als er de afgelopen maanden veel over een onderwerp geschreven en gesproken is, is het wel de nieuwe cookiewet, oftewel artikel 11.7a van de Telecommunicatiewet. Afgelopen week laaide de discussie wederom op, toen Minister Kamp besloot in een kamerbrief bekend te maken dat onderzocht gaat worden of men anders om moet gaan met first party…

Lees meer

AdWords door affiliates? Let goed op!

Nog steeds is Affiliate Marketing een zeer krachtig marketingkanaal. Op no-cure-no-pay basis worden vele bezoekers naar jouw website geleid en dat is in deze crisis tijd natuurlijk erg prettig. Wie wil er nu niet zoveel mogelijk bezoekers en daar pas voor betalen als deze bezoekers ook een product of dienst bij jou afnemen. In hun…

Lees meer