Affiliate marketing tips

In mijn eerdere artikel over ‘affiliate marketing tips vooraf‘, ben ik ingegaan op een aantal keuzes die adverteerders moeten maken voordat een affiliate campagne wordt gestart. In dit artikel zal ik bespreken hoe adverteerders het beste om kan gaan met zijn promotors, de affiliates.

Actieve benadering affiliates

Binnen een affiliate campagne zijn goede affiliates het belangrijkste. Zonder affiliates die bezoekers hebben zal de affiliate campagne mislukken. Niet alle affiliates zullen zich uit zichzelf bij de campagne aansluiten. De adverteerder moet daarom veel tijd steken in het benaderen van goede affiliates. Dit kan bijvoorbeeld door via Google te zoeken naar affiliates. Verkoopt u bijvoorbeeld online tuinmeubelen, dan zijn websites die in Google hoog scoren op het zoekwoord tuinmeubelen interessante affiliates voor uw campagne. Een belangrijke kanttekening hierbij is dat niet alle websites, zoals u concurrenten, interesse hebben om uw producten te promoten.
Om de benaderde affiliates een extra stimulans te geven de campagne op te nemen op hun website. Kan de adverteerder overwegen om in het begin een CPC te geven. Waarbij de affiliate geld ontvangt, voor elke bezoeker die hij naar de adverteerder doorstuurt.

Contact onderhouden affiliates

Wanneer de affiliate campagne door de affiliate is opgenomen op zijn website stopt het contact met de affiliate niet ineens. Het aantal contact momenten wordt minder, maar het is van belang dat u contact met affiliates blijft onderhouden. Bijvoorbeeld om de affiliates in te lichten over een nieuwe actie, of om te overleggen hoe beide partijen financieel optimaal kunnen profiteren van de affiliate samenwerking. Hier moet de adverteerder een goede balans in vinden. Waarbij enerzijds het contact met de affiliate wordt onderhouden, maar anderzijds de affiliate niet moet worden gestalkt met informatie over de affiliate campagne.


Meer weten? Neem contact met ons op!

Invest Online
Jeroen Steunenberg
Auteur: Jeroen Steunenberg, Financieel Manager

Benieuwd waar jouw online kansen liggen?

Ontvang direct 4 bruikbare tips in je mailbox!

Ons adviesrapport ontvang
je als PDF

Bedankt voor je inschrijving! De eerste 4 tips sturen we je direct toe.