AdWords-support doet een stap terug

Niet alle ontwikkelingen rondom Google worden even groots en meeslepend aangekondigd. De enorme groei van AdWords-gebruikers is voor Google natuurlijk een positieve ontwikkeling. De hoeveelheid support die het moet leveren groeit er echter ook behoorlijk mee. Eerder kon men bij een vast contactpersoon of account manager terecht, met vragen. Iemand die ook eerdere problemen heeft afgehandeld en enigszins een idee heeft aan wie hij of zij support biedt.

Dat de hoeveelheid support die geboden moet worden zo groeit wordt door Google echter niet opgevangen met nieuwe account managers of contact personen. De keuze is gemaakt om vanaf januari 2011 een stap terug te gaan in de klanten-service. Een deel van de AdWords-gebruikers zal het vanaf dan moeten doen met een belletje naar een callcenter of het invullen van een online formuliertje.

Veelgestelde vragen zijn op die manier nog wel te verwerken; vragen over betalingsopties, Quality Score (relevantie van zoektermen) zijn tot op zekere hoogte wel te automatiseren. Maar waarom bepaalde advertenties niet worden weergegeven vraagt toch om een persoonlijkere aanpak.

Sommige klanten, waarschijnlijk de grotere bedrijven, zullen nog wel een zogenoemde ‘Dedicated AdWords Representative’ behouden. De rest zal het moeten doen met het Adwords Help Center, wat is ingericht voor een stukje self-service en de telefonische hulp.

Bij Invest Online hebben we echter een enorme dosis kennis over AdWords in huis, waardoor wij onze klanten de service kunnen blijven bieden die ze van ons gewend zijn.

Invest Online
Invest Online
Auteur: Invest Online Wij zijn hét full-service internetbureau uit Apeldoorn. Met een team van 40 online specialisten werken we dagelijks voor onze 130 klanten online de beste resultaten te behalen!